Hur litet är okej att bo med två barn?

Nej, som det står kan man bygga ut till 50 kvm, alltså lika mycket till. Men det kostar ju också pengar.

Vad som är "inom kort" kan bli en obehaglig överraskning när man inte har något vatten i november... Och jag kan inte se att det är annat än tvättstuga, dusch etc i gemensamhetsanläggningen - inte umgängesytor?
Ok, då missuppfattade jag hur mycket man får bygga ut. "med 50 kvm eller till 50 kvm"...

Men jag uppfattade det ändå som att det fanns umgängesytor i gemensamhetshuset, där man t.ex. kan ha kalas eller vara för att umgås.

Vad mäklare lovar, om t.ex. vintervatten, och hur det blir i verkligheten, kan man aldrig så noga veta, det är sådant man får fråga den blivande bostadsrättsföreningen om snarare.
Nu tog jag utfästelsen om "vintervatten", som den var skriven...

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-8rum-eksharad-hagfors-kommun-bergsang-64-6019052

Ett. Alternativ.

Kostnaden är 520 000kr.

Uppvärmingskostnader 62400.

antar högre resekostnader, barn har rätt till skolskjuts i grundskola och gymnasium. Antar ändå högre resekostnader på 38 600 kr. Då blir det en jämn och fin siffra.

Då är reser och uppvärmning 100 000kr det innebär att 8 år bor du på på en enorm yta jämfört med priset på den otroligt söta tilläggsisolerade stugan.

Arbete är naturligtvis en grund men en del kan arbeta på distans.

Antar ändå högre resekostnader på 38 600 kr. Då blir det en jämn och fin siffra.

Då är reser och uppvärmning 100 000kr .

Men hur räknar du? Driftskostnad = allt ingår i den. Dvs el, ev andra värmekällor, vatten, avlopp, sopor, försäkringar, snöröjning, sotare, ev vägförening osv osv (och de större posterna är mer specade i annonsen dessutom) men det är ju en snorhög driftskostnad per månad att lägga ovanpå lån, så aldrig i livet att jag skulle råda en ensamstående med 2 barn att köpa något dylikt och vem vill som ensam, sen när kidsen flyttat ut rassla omkring i ett enormt hus? :eek:

Jag vet inte riktigt vem det här inlägget är riktat mot. TS vill stanna kvar sin lilla del av världen, detta är genom halva Sverige.

Uppvärmningskostnaden är INTE 62400 kr, driftskostnaden är den summan.

Din ekonomiuppgift fattar jag ö h t inte, insatsen finns ju även för det stora ångestskapande bölet i Hagfors.
Ähhhh, glesbygd som glesbygd. :p

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-8rum-eksharad-hagfors-kommun-bergsang-64-6019052

Ett. Alternativ.

Kostnaden är 520 000kr.

antar högre resekostnader, barn har rätt till skolskjuts i grundskola och gymnasium. Antar ändå högre resekostnader på 38 600 kr. Då blir det en jämn och fin siffra.

Då är reser och uppvärmning 100 000kr det innebär att 8 år bor du på på en enorm yta jämfört med priset på den otroligt söta tilläggsisolerade stugan.

Men vad ska hon till Hagfors att göra? :confused:

Och "en del kan arbeta på distans", det var ju ett smidigt sätt att runda det faktum att TS behöver en försörjning :laugh:

Den stugan kändes enorm :)
När jag var tonåring delade jag rum med mina 2 syskon, mina föräldrar och 5 hundar under något år. Vi hade utedass och bara kallt vatten i kranen som dessutom inte var drickbart utan det hämtade vi på "byn".
Det gick det med. Vi överlevde och vad jag minns var det inga bråk mellan oss.
Är allt öppet året runt ser jag inga konstigheter med att flytta dit.

Ett. Alternativ.

Kostnaden är 520 000kr.

Det finns väl nåt mellanting mellan 3 rum/25 kvm och 8 rum/380 kvm? :laugh: Som dessutom kanske ligger mer på rätt plats där TS verkar vilja bo.

Har kikat på andra alternativ, hittat ett möjligt objekt. Men hur mycket får man egentligen låna som ensamstående? Kikat på ett objekt på strax under 1000 000. Men när jag googlar på vad jag kan låna hittar jag att jag får låna till bostad som kostar 700 000 , om jag betalar kontantinsatsen. Tjänar 25' före skatt.

Har kikat på andra alternativ, hittat ett möjligt objekt. Men hur mycket får man egentligen låna som ensamstående? Kikat på ett objekt på strax under 1000 000. Men när jag googlar på vad jag kan låna hittar jag att jag får låna till bostad som kostar 700 000 , om jag betalar kontantinsatsen. Tjänar 25' före skatt.

Får du något underhåll för barnen som du kan räkna med?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: MML
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Småbarn I vårt nya hus finns på mellanvåningen tre sovrum och ett litet allrum. Vi kommer såklart att ha ett utav sovrummen och sen funderar vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 732
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V