Jag bor med pojkvännen i ett litet råtthål på 19 kvm. Jag har gjort mig av med 90% av mina ägodelar och ändå får allt inte plats! Vi har bara ett rum och den ytan delar vi på. Men - det funkar faktiskt! Jag höll på att skriva "kör!", men sen funderade jag på varför det funkar för oss. Jag tror helt enkelt att det funkar för att vi vet att det är tillfälligt, och för att vi inte har något annat val just nu. Att det är tillfälligt gör att det inte känns lika trist. Sen trivs vi så bra med varann att vi inte går varandra på nerverna, vilket underlättar..! Men om jag förstår dig rätt så skulle inte det här vara en tillfällig nödlösning? Att bo så många på så liten yta permanent tror jag inte blir speciellt bra. Jag tycker t ex. att det är tråkigt att inte kunna bjuda hem vänner, men eftersom jag vet att jag inte kommer bo så här smått för alltid så är det inte lika tungt. Att laga mat är inte lika kul att göra här som hos vänner med riktiga kök, och jag hade inte velat ha det så här permanent.
Så; skokartonger kan man absolut bo i men bara om man inte har något val Eller om man väljer det själv åt sig själv, såklart.
Så; skokartonger kan man absolut bo i men bara om man inte har något val Eller om man väljer det själv åt sig själv, såklart.