Sv: Hur lär man sin häst ligg ?!
Ikväll skulle jag rida ut den stora o jag hade tagit ut henne, men sprang runt för att leta en morot o sen en hovkrats i stallet.
Då ser jag att hästen har börjat gå iväg själv inte så bråttom som när jag är med o tack för det. Hann ikapp henne o tog i svansen o sa- stanna.
Gick hem igen då jag är så dålig på att klättra upp utan stege på "Lillstumpan"
Jag blev så paff o hon som tycker att det är så kul att ridas ut ansåg väl- Äh Jag går!
Jag är nog en skitdålig "ledare", men de gillar mig. Det är mitt mål.
Ok. Jag har aldrig varit med om det. Jag är tydlig i mitt "språk" med dem.Axel - rättelse på dina påståenden ang. tuggning:
- att den förstår ngt när den tuggar är dravel. Énligt studier och beteende vetenskap så tuggar hästen för att den är endera rent underkastad - eller , den mer subtila tuggningen som kan ses hos vuxna hästar - osäker och försöker smälta situationen. Att den försöker förstå situationen och uttrycker det genom att tugga är fortfarande en underkastelse tendens. En STOR skillnad mellan att förstå något! Den processar !
Ikväll skulle jag rida ut den stora o jag hade tagit ut henne, men sprang runt för att leta en morot o sen en hovkrats i stallet.
Då ser jag att hästen har börjat gå iväg själv inte så bråttom som när jag är med o tack för det. Hann ikapp henne o tog i svansen o sa- stanna.
Gick hem igen då jag är så dålig på att klättra upp utan stege på "Lillstumpan"
Jag blev så paff o hon som tycker att det är så kul att ridas ut ansåg väl- Äh Jag går!
Jag är nog en skitdålig "ledare", men de gillar mig. Det är mitt mål.