Jag bestämde mig tidigt för att jag inte ville ha barn. Jag visste att det var ett annat liv jag suktade efter, jag utbildade mig och var så nära mitt stora delmål när jag träffade en man, som jag föll platt för.
Han ville absolut ha familj och tanken på barn kändes inte främmande längre.
Jag trodde att jag hittat någon att faktiskt göra både och med, ha familj och satsa på mitt tidsödande drömjobb ( och ha häst).
Det enda kravet jag hade var att vi inte skulle vänta länge, då jag inte tror min kropp skulle klara en graviditet om jag var äldre. Så det var jag som började drömma om att bli gravid, få ett barn, se hen växa upp...
Som gravid fick jag veta hur jag skulle vara mamma och att " du kan ju inte jobba på helikoptern när du är mamma..det är ju 12h skift!!!"
Jag är nu ensamstående, har en jäkla uppförsbacke att nå dit jag var för fyra år sedan och kan idag inte säga att något i mitt liv blev som jag drömde om
Jag älskar min son, och tack och lov tycker jag det är skitkul att vara mamma!
Men hade jag varit synsk hade första bästa spermiedonator i tidiga 20årsåldern dugt
Jag hade inte sörjt att leva barnlös, eftersom jag inte kunde ana hur mycket jag gillar barn.
Men uppoffringarna är ibland gigantiska och om man inte är säker, blir inte livet sämre av att låta bli.
Jag har ju ingen aning om jag känt mig idag utan barn?
Vill man ha barn bör man nog se det värsta tänkbara och bästa tänkbara framför sig.
Jag tycker faktiskt att det varit värt det, jag önskar jag blev mamma tidigare i livet och att jag skaffat flera.... vilket känns absurt när jag försöker tänka på det logiskt.
Så jag låter bli.