Hur länge kan dessa personer vara ensamma hemma?

Det är bra att alternativet att flytta till dig finns och självklart kan det vara bättre för henne att du är boendeförälder, det vet jag inget om alls men var försiktig så att du inte låter henne bli ett slagträ mellan dig och deras mamma. En flytt ska inte föregås av något vardagligt normalt gräl och inte heller för att barnet har fått för sig att den andre föräldern inte älskar dem utan det ska föregås av ett moget övervägande. Var vuxen i det här så går dina barn ut som vinnare. Ta det sansat och lugnt och rusa inte iväg med något. Dina barn behöver vuxna som agerar vuxet som de kan lita på.
Jag ska prata med kommunens familj avdelning innan jag går till aktion

Det som jag har lärt mig under kvällen av mina barn gör mig mycket orolig för dom, jag var orolig tidigare men nu vet jag inte om jag vill släppa dom till exet. alla tre beskriver en tillvaro av skrik och gap och att ingen älskar dom utom syskonen. Exet är hård och den nya kräver total tystnad när han är där.

Det som jag har lärt mig under kvällen av mina barn gör mig mycket orolig för dom, jag var orolig tidigare men nu vet jag inte om jag vill släppa dom till exet. alla tre beskriver en tillvaro av skrik och gap och att ingen älskar dom utom syskonen. Exet är hård och den nya kräver total tystnad när han är där.
Fy, vad jobbigt att höra.

Tyvärr har jag inget vettigt att säga.

Ta kontakt med familjerätten direkt på måndagmorgon. Det är vidrigt när man får höra sådant och självklart ska man ta det på allvar. Gör ditt bästa för att inte elda på det bara utan skriv ner/spela in vad de säger och förmedla det till familjerätten. Ta inget med exet själv. Det kan ge surt efterspel för barnen i värsta fall och kommer garanterat leda till bråk och skrik vilket inte gagnar någon.

:( Vilken jobbig situation för dom och dig.

Men vad bra för dom att dom har en pappa som bryr sig

Förstår dig precis. Måste vara hemskt att skicka dom tillbaka. Antar att dom varit hos dig i några dagar nu? (Lät så om man läste lite mellan raderna)
DU har rätt. jag vill inte sända till baka dom. det känns fel. Men antar att jag måste.

DU har rätt. jag vill inte sända till baka dom. det känns fel. Men antar att jag måste.
Samtidigt skall ju du som vårdnadshavare skydda som mot att fara illa. En svår balansgång. Usch vilken tråkig situation.

Det finns inget sätt att förlänga vistelsen hos dig utan att det blir problem på ett eller annat sätt?

Samtidigt skall ju du som vårdnadshavare skydda som mot att fara illa. En svår balansgång. Usch vilken tråkig situation.

Det finns inget sätt att förlänga vistelsen hos dig utan att det blir problem på ett eller annat sätt?
Skolan sätter käppar i hjulen.

Ja det finns det som lösning, men det måste gå rätt till 100% annars är det inte lätt att få rätt.
Det var lite det jag menade. Då har de ju möjlighet att göra det som ett vanligt besök för att få en paus från hemmet. Sen är väl överenskommelse fel ord för det ska väl gå via mamman när de är där men att ändå prata om det som ett alternativ om de vill komma bort.

Dina barn är väl så pass gamla att det ska tas hänsyn till var de själva vill bo? Det löser ju inte problemet nu akut dock.
Jag lider med dig. Hag har varit i liknande situation fast med betydligt yngre barn. Att inte vilja lämna pga oro för att de far illa. Jag valde fel då :(

Det har ordnat sig nu.

Dina barn är väl så pass gamla att det ska tas hänsyn till var de själva vill bo? Det löser ju inte problemet nu akut dock.
Jag lider med dig. Hag har varit i liknande situation fast med betydligt yngre barn. Att inte vilja lämna pga oro för att de far illa. Jag valde fel då :(

Det har ordnat sig nu.
Åtminstone två bör vara gamla nog att få bestämma själva och gissar att även yngsta barnets åsikt tas hänsyn till. Jag har själv som 13-åring valt vilken förälder jag ville bo hos (då jag fick information om att jag kunde välja) och det blev som jag ville. Den andre sa jag upp kontakten med.

Åtminstone två bör vara gamla nog att få bestämma själva och gissar att även yngsta barnets åsikt tas hänsyn till. Jag har själv som 13-åring valt vilken förälder jag ville bo hos (då jag fick information om att jag kunde välja) och det blev som jag ville. Den andre sa jag upp kontakten med.
Idag går man inte på ålder längre (tidigare var det 12 år) utan på mognad så om barnens åsikt lyssnas på beror på deras mognad.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 537
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 271
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka