Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte just tipsa om det hade även i tomatpure för lite syra annars i stort sett det du beskriver och det ska vara färska champinioner och pressad vitlök mot slutet av tillagningen för att få stark vitlökssmak.På den tiden jag åt kött gjorde jag gärna gräddstuvad köttfärssås.
Stekte den med champinjoner och vitlök, matlagningsgrädde och soja.
Förutom köttfärsen då: Lök, vitlök (massor), tomatpuré, krossade tomater (från Mutti) nymald svartpeppar, salt, socker.... örtkryddor (timjan + oregano eller Herbes de Provence). Koka länge. Ev en slatt vin också.
Tänkte just tipsa om det hade även i tomatpure för lite syra annars i stort sett det du beskriver och det ska vara färska champinioner och pressad vitlök mot slutet av tillagningen för att få stark vitlökssmak.
Jag steker vegfärs, lök och champinioner sedan häller jag på grädde, tomatpure och soja. När det börjar bli klart kör jag i vitlökenJag steker köttfärs, lök och champinjoner. Sen slår jag på passerade tomater och matlagningsgrädde och låter det koka ihop och därefter kryddar jag med vitlök, soja och svartpeppar.
Jodå, svara du. Jag kommer att vara glad om jag åtminstone känner igen namnet på två av kryddorna, resten kan jag googla.Tänkte just fråga om du ens vill att jag svarar på frågan.
Jag har faktiskt övergått från Mutti till Zetas finkrossade! De vann något smaktest i någon tidning och jag har köpt dem sedan dess. Har för mig att jag till och med smakade båda tillsammans och konstaterade att jag gillade Zeta bäst.Förutom köttfärsen då: Lök, vitlök (massor), tomatpuré, krossade tomater (från Mutti) nymald svartpeppar, salt, socker.... örtkryddor (timjan + oregano eller Herbes de Provence). Koka länge. Ev en slatt vin också.
Vad är det?
Aha. Fuskis.
Kan du hacka lök och överleva?
Btw väldigt bra fråga @mandalaki. Jag har aldrig lyckats. Min mor, far och bror gör alla magiska (olika) köttfärsåser men jag kan på min höjd lyckas med quornfärs och då har jag hällt i lite av ALLT och kan ej upprepa![]()
Nej jag vet! Man äter andras goda köttfärssås men ens egen blir bara - blek.Kan du hacka lök och överleva?
Btw väldigt bra fråga @mandalaki. Jag har aldrig lyckats. Min mor, far och bror gör alla magiska (olika) köttfärsåser men jag kan på min höjd lyckas med quornfärs och då har jag hällt i lite av ALLT och kan ej upprepa![]()
Aha. Fuskis.Här lagas det bara från grunden, jag brukar börja med att gå ut i hagen och strypa ett nöt.
Är den alltså så välkryddad att du inte kryddar något mer?
Ja, faktiskt. Nötfärs smakar inte mycket. Och så går det åt en kubik salt, jag vet inte hur köttfärs suger upp salt egentligen, det bara försvinner. (Jag är ändå ingen översaltare)Vid ett enda tillfälle i mitt liv har jag kommit över ett parti nötfärs (grannens kor) som smakat så bra att det bara krävts minimalt med kryddning. Ofta är den som säljs i butik ganska smaklös.
Kan du hacka lök och överleva?