Köttfärssås i kylen

Fast den är ju fortfarande finfördelad vilket gör att den lättare angrips av bakterier.
Fast om den är kokad och avsvalnad och hanterad på korrekt sätt (typ ren behållare och bestick, inte ha en sked man haft i munnen i grytan, inte låter den stå på köksbänken i flera timmar osv) finns det inte så mycket bakterier kvar som kan växa till sig i kylskåpstemperatur på den korta tid som det ändå handlar om. Hanterar man det felaktigt blir det så klart en annan sak, men det gäller ju för all mat som är behandlad felaktigt.

Jag har ändå fobi för att bli sjuk av mat och till viss del bakterier också, men jag skulle ändå inte säga att en köttfärssås är någon särskild riskprodukt.

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Enya
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 878
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 307
Senast: Juli0a
·
Mat En sak jag saknar i mitt ensamhushåll är någon typ av rejälare/matigare sallad i kanske 2-4 portioner som tål att göras och sedan håller...
2
Svar
31
· Visningar
6 391
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar