Mynta2
Trådstartare
Alltså jag vet ju att man tar tid från första värken och hela tiden när den slutar tills nästa. Men HUR länge ska man hålla på egentligen ? Och hur ska man skilja vanliga sammandragningar och sk värkar åt ? Vad skiljer dom åt ? Har fått en blödning i dag, och snackat med förlossningen...Dom sa väl egentligen inte mycket mer än vad jag redan vet. Men har haft typ *mensvärk* från kl 6 i morse lite hur som helst. Nu i kväll klockade jag för skojs skull. en tid gav: 20 minuter, en annan 15 minuter, sen 7 minuter, sen 4 minuter, sen 20 minuter osv osv...Bara hattande hit å dit med olika tider.
Gör jag fel när jag tar tid eller är det så här orgelbundet ? Och om en tid ger tex 15 minuter och nästa gång man kollar typ 4 minuter...och då vill dom ju att man ska åka in..men sen kollar man igen och får kanske 20 minuter..Vad gäller då ?
*snurrigt*
Gör jag fel när jag tar tid eller är det så här orgelbundet ? Och om en tid ger tex 15 minuter och nästa gång man kollar typ 4 minuter...och då vill dom ju att man ska åka in..men sen kollar man igen och får kanske 20 minuter..Vad gäller då ?
*snurrigt*