Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det vill jag inte, och då får de inte åka skolbuss.Du behöver skriva in dem på fritids innan skolan börjar.
Du behöver skriva in dem på fritids innan skolan börjar.
Förstår. Men förslagsvis är det kanske bra om du kontaktar kommunen för att först få klarhet i ansvarsfrågan, och sen att du vänder dig till rätt instans om du vill gå vidare med det.Nej, det vill jag inte, och då får de inte åka skolbuss.
Ansvaret ligger till 100% på skolan, och detta är påtalat för både rektor och barn- och utbildningsnämnden. Nu kollar jag dagligen med döttrarna om någon möter dem vid bussen.Förstår. Men förslagsvis är det kanske bra om du kontaktar kommunen för att först få klarhet i ansvarsfrågan, och sen att du vänder dig till rätt instans om du vill gå vidare med det.
Ansvaret ligger till 100% på skolan, och detta är påtalat för både rektor och barn- och utbildningsnämnden. Nu kollar jag dagligen med döttrarna om någon möter dem vid bussen.
Vi skrev in dottern på fritids, hon fick åka skolbuss ändå. Skolbussen var inne ca 30 min före skolan började. Jag tänker att barn kan ju gå själv till fritids om de bor tillräckligt nära, så då kan de ju åka skolbuss också. Men det är ju säkert olika i olika kommuner. Sen vet jag inte hur ofta hon verkligen gick in på fritids, de gick ut strax efter bussen kom, så det var antagligen knappt lönt att hon gick in - men då var ju personal ute och hade koll.Nej, det vill jag inte, och då får de inte åka skolbuss.
Rektorn menar att han har sagt att det ska finnas folk ute, så han har väl misslyckats med kommunikationen med personalen.Vad har rektor och barn och utbildningsnämnden sagt när du påtalat det och berättat hur det går till på morgonarna?
Men jag är ju inte så sugen på att betala fritidsavgift - som är samma oavsett tid barnen är där - för att kommunen är så värdelösa.Vi skrev in dottern på fritids, hon fick åka skolbuss ändå. Skolbussen var inne ca 30 min före skolan började. Jag tänker att barn kan ju gå själv till fritids om de bor tillräckligt nära, så då kan de ju åka skolbuss också. Men det är ju säkert olika i olika kommuner. Sen vet jag inte hur ofta hon verkligen gick in på fritids, de gick ut strax efter bussen kom, så det var antagligen knappt lönt att hon gick in - men då var ju personal ute och hade koll.
Annars tycker man ju att det borde vara bästa lösningen, att de är på fritids från att bussen kommer till skolan börjar, då har ju skolan uppfyllt sitt ansvar att ha tillsyn över barnen - men ibland förstår man inte hur skolan tänker.
Ok, jag trodde att barnen var på fritids efter skolan, men är de inte det så förstår jag att du inte vill betala fritidsavgift för morgonen.Men jag är ju inte så sugen på att betala fritidsavgift - som är samma oavsett tid barnen är där - för att kommunen är så värdelösa.
Känns som dött läge, och jag kommer nog köra mina barn större delen av vintern.