Sv: Hur införa en "vit jul"?
tio sma Precis!
tio sma Precis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smirre går att dricka, det är helt ok vodka. Har iofs dåliga vibbar av den, det är inte bra att jaga ner Lakka hjortronlikör med 50%-ig Smirnoff. Jaja, det var när man var ung och gick på internat (lantbruksskola).
Men det är väl ingen som idiotförklarar dig? Om din partner skulle vilja ha en alkoholfri jul, skulle du bli lika grinig då? Är alkoholen på julafton så pass viktig för dig?
Men det är väl ingen som idiotförklarar dig? Om din partner skulle vilja ha en alkoholfri jul, skulle du bli lika grinig då? Är alkoholen på julafton så pass viktig för dig?
Du menar alltså att TS inte ska kunna fira jul hemma???
I mina ögon blir inte julen en bättre upplevelse med alkohol, då upplevelsen inte sitter i det vi äter och dricker. För mig alltså.
Jaha, jag har inte så bra koll på annat än att det finns absolut vodka (visst hade den ett blått och rött skepp på flaskan?), vitt vin, rött vin, cider och några olika likörer Ja och whisky och så har jag hört talas om konjak också, men det har jag aldrig smakat
Aha! Värsta spritundervisningenSnaps är kryddat brännvin. Vodka är samma sak som brännvin, fast okryddat då. Akvavit är en särskild sorts kryddad snaps, som passar särskilt bra till just sill. Det finns många andra sorters snaps också, Hallands fläder smakar t ex fläder, och Årsta brännvin pomerans och citrus, osv.
Vanligt brännvin eller vodka smakar väldigt annorlunda än kryddat brännvin, även om det är gott att snapsa på riktigt iskall vodka också. Snaps ska öht drickas iskall, helst minusgradig.
Blir nyfiken - om mat och dryck inte är viktig för julstämningen för din del, vad skiljer julen från en födelsedag eller annat familjekalas? För mig är det nog mat och dryck som gör julen i första hand, jag kunde tänka mig jul utan julgran, klappar eller julsånger, men inte utan julmat och juldryck.
Tror du verkligen att en person med det alkoholbeteendet skulle lyda dig om du införde alkoholfritt julfirande?
Men det handlar ju inte bara om att barn ska slippa fulla människor. Det handlar inte om alkoholisters barn. Det handlar ju inte om människor som inte kan ge 17 i att supa sig full. Det handlar ju faktiskt om att barn känner av när föräldrarna druckit en öl och tagit en nubbe. För det GÖR man som barn, även om föräldrarna inte är fulla eller knappt (i deras egna ögon...) är påverkade, så märker man en viss förändring när man är barn. Det handlar om att barn inte borde få uppleva sina föräldrars förändring, för den är svår att förstå när man är liten.
Grannen hade en bekant som köpte en ponny från Irland. När grannens bekant druckit en lättöl till maten blev ponnyn livrädd för honom
Fast nu drar du väl på stora växlar? Man kan knappast välja sin partners släktingar, och definitivt inte låta dem ha makt över sina livsval!