Hur hade ni gjort ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Min dotter kom ibråk med ett annat barn i höstast.Och jag och min man sa då att - Vårat barn kommer inte in och leker hos er och erat barn kommer inte och leker hos oss.. Det gick med på det men tyckte väll att vi förstorade upp det hela.
Jag har varit sten hård på att mitt barn inte få gå dit. Däremot om vi har "krockat" ute och min dotter har frågat om hon får leka med X så har jag sagt att det är ok .För då är jag där och ser allt.
De har dock inte hänt för att mamman har gått iväg med sin dotter eller så har det av någon annan andledning "runit uti sanden".

Barnen har vait på ett kalas hos en gemensam kompis och kom då jättebra överens.

Jag funderar på att gräva ner stridsyxan för barnens skull. men mamman hälsar inte på mig och har till och med bytt tvättstuga för att slippa gå förbi mitt hus/dörr..(tror jag i allafall)

Jag har dock inte hälsat på henne då hon kallade mitt barn för jävla ungjävul . Jag har väntat på en ursäkt från hennes sida .
Jag bad om ursäkt för det mitt barn gjorde mot hennes redan vid händelsen .

Hur hade ni gjort. ?
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Bråka du med mamman och låt barnen fixa sina relationer.
Jag upplever ofta att det är antagonisterna som blir de tajtaste vännerna i slutändan.
Man ska inte lägga sig i mer än nödvändigt när det gäller barnens umgänge, hur fel man än tycker att det är. Hjälp att reda upp när det blir fel men inte mer.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Mitt barn är 3 och hennes är 4 eller 5.
Mitt barn vill leka ,men jag hindrar henne .Eftersom vår öv var att barnen inte skulle leka med varandra.

Det känns som om att jag borde prata med mamman att vi ska göra ett försök för barnens skull.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Ja, jag tycker du ska prata med mamman. Barnen måste få välja sina egna vänner, hur otäcka deras föräldrar än är.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Förlåt Zilla för min uppriktighet nu..men jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg!

Med det är det inte sagt att JAG är en bättre förälder..långt långt därifrån men jag ska förklara vad jag menar;

Min dotter kom ibråk med ett annat barn i höstast.Och jag och min man sa då att - Vårat barn kommer inte in och leker hos er och erat barn kommer inte och leker hos oss.. Det gick med på det men tyckte väll att vi förstorade upp det hela.

Din dotter är 3 år!!
Förhoppningsvis kommer hon komma i bråk många, många, gånger!

Mina syskon här hemma älskar varandra men givetvis bråkar de någon gång ibland!
Skulle jag säga att dom inte får umgås mer då?

Hon är tre år..

Mitt barn vill leka ,men jag hindrar henne .Eftersom vår öv var att barnen inte skulle leka med varandra.

Vi vuxna måste kunna stå över sådana saker som osämja föräldrar emellan.

Jag och barnens pappa lever inte ihop men har en jättefin relation.
Men innan vi nådde dit så oj, vad vi bråkade!

Men ALDRIG någonsin inför barnen eller att vi lät barnen komma i kläm!

Det är precis vad både du, din man och den andra flickans föräldrar gör och det tycker jag är ledsamt!
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Jag vill bara ha hjälp att lösa detta .:)

Ska jag prata med henne..
Även fast hon inte ha velat försöka prata med mig.

.ska jag ta upp det hon sa eller ska jag låte det rinna av mig .
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Förlåt Zilla för min uppriktighet nu..men jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg!

Med det är det inte sagt att JAG är en bättre förälder..långt långt därifrån men jag ska förklara vad jag menar;



Din dotter är 3 år!!
Förhoppningsvis kommer hon komma i bråk många, många, gånger!

Mina syskon här hemma älskar varandra men givetvis bråkar de någon gång ibland!
Skulle jag säga att dom inte får umgås mer då?

Hon är tre år..



Vi vuxna måste kunna stå över sådana saker som osämja föräldrar emellan.

Jag och barnens pappa lever inte ihop men har en jättefin relation.
Men innan vi nådde dit så oj, vad vi bråkade!

Men ALDRIG någonsin inför barnen eller att vi lät barnen komma i kläm!

Det är precis vad både du, din man och den andra flickans föräldrar gör och det tycker jag är ledsamt!

Vi bråkade inte inför barnen...

När hon frågar om hon får gå över och leka med X så säger jag bara att det går inte nu för du ska bada eller någon annan dålig ursäkt
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Vi bråkade inte inför barnen...

När hon frågar om hon får gå över och leka med X så säger jag bara att det går inte nu för du ska bada eller någon annan dålig ursäkt

Och du tror inte att din dotter börjar se igenom dina ursäkter?
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Min dotter kom ibråk med ett annat barn i höstast.Och jag och min man sa då att - Vårat barn kommer inte in och leker hos er och erat barn kommer inte och leker hos oss..

Jag undrar VARFÖR ni förbjöd lek dem emellan? Var det ett bråk? Flera? etc. Jag tycker det ska en hel del till innan man förbjuder ens barn att leka med ett annat. Fundera lite på vilka signaler man sänder, vilken syn man har på andra.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Jag undrar VARFÖR ni förbjöd lek dem emellan? Var det ett bråk? Flera? etc. Jag tycker det ska en hel del till innan man förbjuder ens barn att leka med ett annat. Fundera lite på vilka signaler man sänder, vilken syn man har på andra.

Just min tanke... hur vill vi att barnen ska uppfatta oss? är vi bra förebilder eller? Era barn är ju trots allt rätt unga....
Hoppas att ni löser problemet!

* Jenny *
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Jag vill bara ha hjälp att lösa detta .:)

Ska jag prata med henne..
Även fast hon inte ha velat försöka prata med mig.

.ska jag ta upp det hon sa eller ska jag låte det rinna av mig .


Jag tycker du ska vara den "vuxna".

Om du tycker det är jobbigt att möta henne så ring!
Säg att du har tänkt till. Att du inte vill att era konflikter ska stå ivägen för tjejerna!
(du kan ta upp det som ligger och gror i dig men oavsett vad hennes svar blir eller vad ni kommer fram till..kanske t o m än tydligare ovänskap..så försök intala dig INNAN att barnen ska inte komma i kläm för det!)

Du behöver inte tycka om den här personen och du "förlorar" inte ansiktet på att räcka ut handen.
-Tvärtom!

Jag vet själv att det kan vara svårt att "ta till sig" dom barn vars föräldrar man ogillar!
Man läser av föräldrarna i barnen och gör en orättvis bedömning.
Vi är ju inte mer än människor!:p

Men så fort jag märker den tendensen i mig försöker jag tänka logiskt, och egoistiskt för all del, att mina barn kanske går miste om en fin vän och det vill jag inte ta ifrån dem..

Lycka Till!:love:

Ps! fungerar det inte fastän du/ni har försökt så vet du i alla fall att du gjorde vad du kunde!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hade ni gjort ??

Nej, hon frågar sätter inte mig när jag säger att hon inte får gå dit och leka.

Dels är hon på dagis vissa dagar i veckan och sen har hon 2 kompisar hon ´vill leka med . Är inte de hemma kommer frågan om hon vill gå och leka med x.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Jag undrar VARFÖR ni förbjöd lek dem emellan? Var det ett bråk? Flera? etc. Jag tycker det ska en hel del till innan man förbjuder ens barn att leka med ett annat. Fundera lite på vilka signaler man sänder, vilken syn man har på andra.

Det har varit flera småbråk mellan dem.
X s mamma tror att hennes barn är en ängel och inte höjer ett finger eller hittar på några bus.

När det sista bråket var . Så försökte jag prata med mamman att det är inte bara mitt barns fel att det blir tjafs mellan dem ,,utan det är bägges fel.
Det ville hon inte lyssna på .
Därav förbudet.
(och lite av att hon kallade mitt barn för jävla ungjävul )
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

trygg:
Ska försöka prata med henne. Det skulle underlätta för våra barn nu när sommaren kommer .
De är några stycken som brukar leka ihop.
Och det brukar ha otroligt roligt ihop.
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Ja, jag tycker att du borde prata med mamman.
Det är kanske så att era barn bör leka under övervakning så att ni som vuxna kan avstyra bråken och då är det bra att båda familjerna är med på detta. Sedan kallar man inte någon annans barn för "ungjävel".
 
Sv: Hur hade ni gjort ??

Jag tolkar situationen så här:
Innan ville du inte att barnen skulle leka, men nu vill du det.
Innan var du stött/ledsen/arg för det mamman sagt, men nu när tiden har gått bryr du dig inte så mycket om det längre.
Du är en sådan som vill veta vad som gäller, och som vill stå för ditt ord. Om nu "spelreglerna" ska ändras (barnen ska få leka) vill du kommunicera om detta - inte bara ändra på egen hand.

I så fall skulle jag gjort så här:
Jag skulle ringt/träffat mamman och sagt: "Vi bestämde ju att våra barn inte skulle leka, men nu skulle jag vilja att de får leka igen, som förut. Är det okej för dig?"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 798
Senast: alazzi
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 141
Senast: pimy
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 170
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 441
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp