Hur gör ni nu när det är kallt....

Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men de handlar väl egentligen inte om att förvärma bilen :confused: Utan om att starta upp bilen o skrapa rutorna när de är -10 o hundarna är kvar inne... Sen hämta dom... bilen är varm o de är bra för alla.. :)

Jag vill inte ha mina sittandes i -10 då dom inte har mycke päls.. visst har dom täcke på sig kan det vara ennan 5:a..

mvh Jessica
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

miljöbov :confused: Om man skrapar rutorna på bilen i 5 minuter.. Visst de är 4 minuter över.. Men va 17 alla lastbilar som står på tomgång då?? alla bussar?? flygplan etc... :eek: De kan man snacka om miljöbovar..
Sen får man ju inte heller åka omkring med is på rutor eller imma.. de är böter på de.. o hur ska man då göra när man varken har kupevärmare lr motorvärmare.. De säger ju emot sig själva hela tiden.... Jag tar hellre några minuter extra varmkörning än o riskera att jag kör på någon/krockar eller får ett ex antal 100 i böter.. men de kanske bara är ja :bump:


Det är tomgångskörning max en minut som gäller i de flesta samhällen så du gör nog bäst i att sluta vara miljöbov. Sätt på hunden täcke istället.

Samma gäller alla marodörer som startar bilen och sedan ställer sig och skrapar rutorna i en halvtimme.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Det var därför jag skrev att det var lätt för mig att säga som har en hund med massor av päls:angel:

Fast hunden går ju till bilen (blir varm) och det tar ju max 5 min att få upp värmen i bilen. Jag hade varit försiktig så att jag inte gjorde min hund känsligare än vad den är.

Men folk får göra som de vill med sina hundar så länge de inte kallar mig för djurplågare för att jag inte låter hunden ha det bättre än mig själv.:D
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

:D Vi har bilen precis utanför huset.. så dom blir knappast varma.. men de är oxå en anledningen till dom får vänta inne...
Mina hundar är vana o vara med.. vi är ute mycke.. men papillonen o JRT jag har får ha täcke när de är riktigt kallt o vi går långt eller i skogen.. westien däremot.. han har päls :D Han är gärna ute i snön 24/7 om han fick... utan täcke..
Mvh Jessica


Det var därför jag skrev att det var lätt för mig att säga som har en hund med massor av päls:angel:

Fast hunden går ju till bilen (blir varm) och det tar ju max 5 min att få upp värmen i bilen. Jag hade varit försiktig så att jag inte gjorde min hund känsligare än vad den är.

Men folk får göra som de vill med sina hundar så länge de inte kallar mig för djurplågare för att jag inte låter hunden ha det bättre än mig själv.:D
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag har aldrig varit med om att en seende gjort sig löjlig över att en blind ber om hjälp. Tvärtom, så brukar den seende i sådana lägen vara väldigt trevlig och hjälpsam så att den blinde tar sig över vägen på ett säkert sätt.

Ja med tanke på tonen i vissa inlägg här så låter det som om alla de som inte följer normen är det helt okej att göra sig lustig över.

"De flesta verkar inte ha hundar som fryser". Nähe och vad skall vi göra som faktiskt har hundar som inte mår bra av att sitta i en kall bil? Skall vi blunda för det eftersom de flesta hundar inte fryser?

Förstår inte varför man inte bara kan svara helt normalt att jag gör inget speciellt för min hund fryser inte utan att göra sig löjlig över de som faktiskt fryser.

Eller de är djur alltså skall de tåla det. Eller något ännu dummare som jag läste i ett inlägg att man får väl vänja hunden vid kyla. Är det verkligen så konstigt att det finns hundar som tål kyla sämre än andra?

Till skillnad från många andra hundar så mår mina mycket bra på sommaren när det är mycket varmt. Skall jag då skratta åt alla som låter sina hundar vara i skuggan och tycka att de minsan borde härdas därför att hundar är djur och skall tåla värmen? Fast det kanske bara är kyla som alla hundar skall tåla?

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Nähe och vad skall vi göra som faktiskt har hundar som inte mår bra av att sitta i en kall bil?
Sätt på ett täcke/en tröja.

Förstår inte varför man inte bara kan svara helt normalt att jag gör inget speciellt för min hund fryser inte utan att göra sig löjlig över de som faktiskt fryser.
Bukes hundforum har för tradition att förmänskliga djur. Det blir lite roligt ibland.

Är det verkligen så konstigt att det finns hundar som tål kyla sämre än andra?
Inte konstigt alls, men man behöver ju inte utgå ifrån att hunden kommer att frysa häcken av sig. Innan vavvorna med div. accessoarer kom hade jag aldrig sett en påklädd eller frysande hund.

Till skillnad från många andra hundar så mår mina mycket bra på sommaren när det är mycket varmt. Skall jag då skratta åt alla som låter sina hundar vara i skuggan och tycka att de minsan borde härdas därför att hundar är djur och skall tåla värmen?
Om du tycker att det är vansinnigt kul så får ju det stå för dig.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Så du påstår alltså att du inte sett en hund med täcke/tröja på sig innan det blev "modernt" så att säga? :confused: Nu vet jag ju inte vilka "hundkretsar" du umgås i, men i t ex jakt är det mycket vanligt för att hunden inte ska kylas ner mellan snabbjobben under en träning.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Sätt på ett täcke/en tröja.


Bukes hundforum har för tradition att förmänskliga djur. Det blir lite roligt ibland.


Inte konstigt alls, men man behöver ju inte utgå ifrån att hunden kommer att frysa häcken av sig. Innan vavvorna med div. accessoarer kom hade jag aldrig sett en påklädd eller frysande hund.


Om du tycker att det är vansinnigt kul så får ju det stå för dig.

Vad är det som är så roligt med att låta en stackars hund frysa? Kan du förklara vad för bra som kommer ut av att låta en hund sitta där och huttra?

Då har du inte varit med om mycket i så fall. Jag har hållit på med hästar i över 20 år och så långt tillbaka i tiden jag kommer ihåg så har de hundar som fryser lätt haft täcke på sig alternativt att hundägaren har lämnat hunden hemma så fort det har blivit minusgrader. Det enda som har ändrat på sig är att kvaliten på täckena är bättre och att utbudet är större.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Så du påstår alltså att du inte sett en hund med täcke/tröja på sig innan det blev "modernt" så att säga? :confused: Nu vet jag ju inte vilka "hundkretsar" du umgås i, men i t ex jakt är det mycket vanligt för att hunden inte ska kylas ner mellan snabbjobben under en träning.
Sant. Och då har jag ändå spenderat mycket tid och träffat många hundar uppe i kalla norrland, bott i närheten av/granne med lite allt möjligt från borderterrier till dobermann o.s.v. Om man då inte räknar tjänstetecken, men det gör inte jag.

De flesta hundar lever ju inte yrkesliv.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Nu läser du mitt inlägg som fan läser bibeln. Känns inte så lönt att svara då.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag har köpt både på en järnaffär i stan som även har lite djursaker, sen finns det på dom flesta katt- & hundshopparna som jag vart på i Gbg, jag köpte min ena på Huveröds :)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag kan bara läsa det du skriver och enligt dig så får hundar som fryser vackert fortsätta med det eftersom majoriteten av hundarna inte fryser. Dessutom är det helt okej att göra narr av hundägare som ställer en helt befogad fråga om hur du gör med din hund när det är kallt.

Varför i hela friden kan man inte bara svara att "Min hund är inte känslig för kyla men om din hund har lätt för att frysa så ta på den ett täcke eller kanske ännu bättre försök ordna kupevärmare till bilen" utan en massa hånfulla och spydiga kommentarer? Varför denna trista attityd?

Igentligen finns det inget att diskutera. Har man en hund som fryser så har man en skylldighet att se till att den inte fryser. När jag skall sätta mig i en kall bil så tar jag på mig vantar och mössa för att slippa frysa. Hunden får en filt på sig för att slippa sitta där och skaka. Varför i hela friden skall den stackars hunden frysa bara för att den är ett djur?

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Nej, du läser inte vad jag skriver. Uppenbarligen, eftersom jag ALDRIG sagt att hundar vackert får frysa eftersom majoriteten av hundarna har päls. Faktiskt. Jag har bara KONSTATERAT att majoriteten av hundarna inte fryser, förmodligen för att de har päls. En jävla skillnad. Slut på diskussion.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag för min del tycker det är stor skillnad på att täcka en hårt arbetande jakthund efter ett långt arbetspass när det är minusgrader ute och värma upp bilen innan jag sätter min hund i den.

Det är inte bra för hårt arbetande muskler att snabbt kylas ned och en trött hund vill ligga ned och vila och då är det svårt att hålla värmen på den kalla marken.

Men som sagt om man vill göra sig besväret så lägger jag mig inte i men jag TROR att man gör hunden mer känslig för kyla.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

De flesta verkar dock ha hundar som inte fryser.

Ja men på dig så låter det som om bara för att de flesta har hundar som inte fryser så får de som fryser faktiskt finna sig i att frysa då normen är att en hund inte fryser då den har päls.

Ta tex collie, labbar och greyhounds alla har päls men de är alla olika päls.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Så om hunden fryser så skall man låta den göra det för att den skall härdas då på något sätt?

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Bur har fördelen för mig att jag då kan lasta in mer i bak på bilen.
annars tar hunden hela utrymmet, med bur kan jag glatt slänga in ett par resväskor och ett par skidor också.

Dessutom kan hon inte knäcka buren och hamna i framsätet/ut genom rutan om jag måste tvärbromsa, då hennes bur sitter fastmonterad i bak, ett lastgaller tror jag inte klarar den belastningen, och hunden (och människor) skadas lättare.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

*kl*

Om hunden skulle frysa, använd kupévärmare eller en bra filt.
Annars gör det för din egen skull för att du är frusen, eller låt bli.

Varför göra en sådan grej av det?
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag tror nog att ett ordentligt lastgaller bromsar upp hundens framfart ganska rejält vid en krock... men men. Jag håller med om att en bur är bra praktiskt sett men på vissa låter det som man måste ha bur annars kör man inte säkert.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Ja men på dig så låter det som om bara för att de flesta har hundar som inte fryser så får de som fryser faktiskt finna sig i att frysa då normen är att en hund inte fryser då den har päls.

Kimz0r skrev:
Nu läser du mitt inlägg som fan läser bibeln. Känns inte så lönt att svara då.

Kimz0r skrev:
Nej, du läser inte vad jag skriver. Uppenbarligen, eftersom jag ALDRIG sagt att hundar vackert får frysa eftersom majoriteten av hundarna har päls. Faktiskt. Jag har bara KONSTATERAT att majoriteten av hundarna inte fryser, förmodligen för att de har päls. En jävla skillnad. Slut på diskussion.

I rest my case.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp