Hur gör ni nu när det är kallt....

Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Hundarna får vackert stå ut med samma temperatur som mig.
Bilen blir ju varm fort. Och de klarar ju av promenader i kylan. Så varför skulle de inte fixa 3 min i en kall bil?
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag säger och gör som Aliiiiiide, bortsett från att min hund åker i baksätet. Tålig ras med mycket päls dessutom.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

kl
Det beror väl på vad man har för hund? Jag har en långhårig alphund, alltså går det bra. Har man en korthårig hund som verkar frysa kan det väl vara bra med kupévärmare eller filt :)
Att "varmköra" bilen tycker jag verkar väldigt dåligt miljömässigt sätt så i min värld är det kupévärmare eller filt som är alternativen.
Man kan väl inte jänföra med sig själv? Är det kallt har iaf jag tjock jacka, mössa och vantar, det har inte hunden.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Det är ett djur, och bilen blir varm på några minuter. Även om jag inte hade fungerande värme i bilen skulle hunden få finna sig att åka i det kalla. Hemsk matte jag är ;)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Om man låter sin hund frysa i önadan onödigt länge så är det hemskt. Precis som det är hemskt att låta hundarna svälta, misshandla eller på annat sätt skada hunden.

Tycker det har varit en väldigt trist attityd i denna tråden. Om en hund behöver ett täcke för att inte frysa så skall den ha det. Varför skall hunden frysa bara för att den är ett djur?

Om man har en hund som fryser och det är kallt så skall man inte låta den åka i en bil där värmen inte fungerar.


Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Tycker det har varit en väldigt trist attityd i denna tråden. Om en hund behöver ett täcke för att inte frysa så skall den ha det.
De flesta verkar dock ha hundar som inte fryser.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men alla hundar är inte avlade för att leva i ett land där det inte är ovanligt att det blir -25 utan problem.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Nej de flesta verkar göra sig löjliga över att man överhuvudtaget funderar på att hunden kan må dåligt av en kall bil.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Då får jag väl sluta att skämma bort mina hundar då :angel: .....
eftersom jag tydligen är den enda här som varmkör bilen innan jag stoppar in dom i den........

Jag skulle börja tänka lite mer på miljön ist om jag var du, hundarna dör nog inte ;)
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag tror att de flesta motsätter sig förmänsklingen av hundarna. Klarar de av att promenera på vintern klarar de av att hoppa in i bilen. Har man en nakenhund tex så har man säkert redan vidtahit åtgärder, tex ett täcke. Jag anser inte att en pälsad hund behöver täcke.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag skulle börja tänka lite mer på miljön ist om jag var du, hundarna dör nog inte ;)

Jag måste varmköra bilen eftersom jag varken har motorvärmare, kupévärmare eller garage, hade jag haft det så kunde jag tänkt på miljön.
Nej, mina hundar dör nog inte av att vara i en kall bil, men eftersom den ena hunden är korthårig och fryser lätt så gör jag som jag gör :angel:
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Nej, mina hundar dör nog inte av att vara i en kall bil, men eftersom den ena hunden är korthårig och fryser lätt så gör jag som jag gör :angel:

Och det tycker jag du ska fortsätta med o inte bry dig om alla sarkastiska svar du har fått här ....

Säger Targa som brukar sätta täcke på hunden eftersom jag inte klarar av att se min korthåriga jycke sitta o darra av köld.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

jag är för lat (och lite miljömedveten) för att varmköra. jag är riktigt frusen av mig, så känner de sig kalla har jag säkert det tusen gånger värre. men en så kort stund kan vi allt stå ut alla tre.

men jag förstår inte varför man ska håna folk som pjoskar med sina hundar? jag antar att det känns bra för dig att visa lite extra omsorg? fortsätt då göra det! hundarna tar ju absolut ingen skada av att hoppa in i en förvärmd bil, tvärtom.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag måste varmköra bilen eftersom jag varken har motorvärmare, kupévärmare eller garage, hade jag haft det så kunde jag tänkt på miljön.
Nej, mina hundar dör nog inte av att vara i en kall bil, men eftersom den ena hunden är korthårig och fryser lätt så gör jag som jag gör :angel:

Men om hunden inte har någon päls har du väl täcke på den när ni går ut? Då behöver du ju inte varmköra bilen...
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Faktum kvarstår att de flesta fortfarande har päls.

Stannar ni inne med era hundar dygnet runt när det är kallt också?
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag vidhåller faktum att de flesta tycks ha hundar som inte fryser.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Hej, har en hund som lätt fryser, när hon ska sitta still i en kall bil.
När vi ska åka någonstans, så får hon sätta sig i den kalla bilen, med mig, och så åker vi iväg, för bilen blir ju snart varm.
Men om hon ska vänta på mig i bilen, så tar jag på henne ett täcke, för annars fryser hon.
Men varför har ni inte bur till era hundar??
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 579
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp