Hur gör ni nu när det är kallt....

Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

De flesta hundar har päls. ;)

Jag pratar ju då om hundar som har väldigt kort päls. Min grannes hund tex (dobermann) hade sitt täcke på sig ute härom dagen men frös ändå så han skakade och han HAR päls, om än inte så mkt.
Men, men, de som vill låta sina hundar frysa några minuter innan bilen blir varm är knappast några djurplågare..
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

vi kör nästan aldrig kall bil, utan har oftast dieselvärmaren på om vi ska åka nånstans. Det beror dock inte på hundens behov, utan på att jag blir så lätt sjuk när jag blir kall, men naturligtvis gillar doggen med att det är varmt i bilen när han ska åka.


Men han protesterar då aldrig om bilen är kall, det enda är att han inte lägger sig ner då, utan sitter upp tills bilen är varm. Han har en tjock matta att sitta/ligga på.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Västgötaspetsen är ju ingen gigantisk hund som behöver en måttanpassad bur. Smäll in en bur i baksätet som sitter fast. Wolla :D
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag funderar hur jag ska få den att sitta fast medans den samtidigt är lätt att ta loss. Det är inte ofta jag har passagerare, men det händer, och jag lastar ofta i baksätet när jag ska köra grejer eller storhandla (bagageutrymmet är högst begränsat), och då hade det ju varit bra om det inte suttit en bur där. Å andra sidan så åker vi med hund ganska sällan. I största allmänhet kör vi bil ganska sällan.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Faktum kvarstår att de flesta fortfarande har päls.

Stannar ni inne med era hundar dygnet runt när det är kallt också?

Det är skillnad på att gå ute och röra sig och att sitta stilla i en kall bil. Är det kallt ute så har mina täcke på sig.

Sen är det så att det är riktigt dåligt väder (kallt regn i kombination med blåst) så vill mina hellre vara inne och snusa i sängen eller soffan. Kyla brukar som sagt fungera bra om de rör på sig. Men så fort det fryser ute så måste de han täcke på sig i bilen om de skall vänta där.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag tror att de flesta motsätter sig förmänsklingen av hundarna. Klarar de av att promenera på vintern klarar de av att hoppa in i bilen. Har man en nakenhund tex så har man säkert redan vidtahit åtgärder, tex ett täcke. Jag anser inte att en pälsad hund behöver täcke.

Då är det tur att du inte har mina hundar för då hade de antagligen fått frysa mycket. Det är som sagt en väldigt stor skillnad på när man är ute och rör på sig och när man sitter stilla i en kall bil.
Sen är frågan vad man menar med päls? Tänker du på all slags päls? Det finns ju collie päls och det finns labbe päls och så finns det rottveiler päls. Alla hundarna har päls men av helt olika kvaliter och längd.

Mvh

Tora
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

De flesta verkar dock ha hundar som inte fryser.

Japp helt rätt och de flesta människor kan se därför är det helt okej att göra sig löjlig över de få blinda som finns när de frågar hur man skall göra för att ta sig över vägen. För det är ju faktiskt bara att titta och se om det kommer en bil innan man går.

Mvh

Tora
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag har aldrig varit med om att en seende gjort sig löjlig över att en blind ber om hjälp. Tvärtom, så brukar den seende i sådana lägen vara väldigt trevlig och hjälpsam så att den blinde tar sig över vägen på ett säkert sätt.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

*kl*
Hundar skakar ofta för att hålla sig varma inte för att de håller på att frysa ihjäl.
En hund har päls och klarar betydligt mer än vad folk tror.
Detta påklädande av djur börjar ta sjuka former är min åsikt.
Vänj hunden med kyla genom att vara ute med den.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag tror att de flesta motsätter sig förmänsklingen av hundarna.

MEN då kan man ju prata om att förmänskliga hunden med alla dessa som sätter på dom KLÄDER.. :crazy: Det är huvtröjor, pyjamaser,klänningar ja allt.. är detta rätt?? Nää anser jag..
Mina hundar har täcken på sig när dom är med mig i stallet då det är kallt...O då är det Täcken. Men aldrig annars.. skulle aldrig tänka tanken o klä på dom för att det är "sött"
mvh Jessica
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Jag går alltid ut o startar upp min bil. skrapar rutor osv sen går jag in o hämtar hundarna.. detta tar mig ca 5 min extra.. o även om hundarna klarar kyla bra så är det skillnad på att sitta i en kall bil eller att röra sig ute... Visst värmen kommer fort.. Men jag anser de onödigt att dom sitter där o skakar... (vet oxå varför dom skakar)
Tycker denna tråd som många andra börjar urarta sig pga andras bekostnad... Man gör som man själv vill....:)

mvh Jessica som har en papillon, en westie o en JRT
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Men varför har ni inte bur till era hundar??

Var någonstans läser du att ingen här inne har hundarna i bur i bilen, om hundarna åker i kupén vill säga. Mina åker bak i "skuffen", där det går att ställa in 2 terrierburar utan problem, vid långkörning med upp till 4 terriers..
Finns dock inte så många burar som ryms bak, där jag kan knöla in (exempelvis) 2 fullstora jämtar bekvämt och då åker de lösa bakom hundgaller i skuffen.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

bra!, har du sele till hunden, var har du hittat den? vill ha:banana:
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

MEN då kan man ju prata om att förmänskliga hunden med alla dessa som sätter på dom KLÄDER.. :crazy: Det är huvtröjor, pyjamaser,klänningar ja allt.. är detta rätt?? Nää anser jag..
Mina hundar har täcken på sig när dom är med mig i stallet då det är kallt...O då är det Täcken. Men aldrig annars.. skulle aldrig tänka tanken o klä på dom för att det är "sött"
mvh Jessica


Ja, det kan man prata om. :)
Personligen tror jag inte min schäfer kommer att få pyjamas.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Det är tomgångskörning max en minut som gäller i de flesta samhällen så du gör nog bäst i att sluta vara miljöbov. Sätt på hunden täcke istället.

Samma gäller alla marodörer som startar bilen och sedan ställer sig och skrapar rutorna i en halvtimme.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

Så stora är inte jämtar. Det går lätt in två schäfrar eller rottisar i en dubbelbur i min Opel Astra eller för den delen i en Volvo V70. Jämtar lär sällan behöva större plats än dessa.
 
Sv: Hur gör ni nu när det är kallt....

*kl*

Min hund som bor i Skåne välkomnar kylan och jag får snarare begränsa mig själv och inte ösa på för mycket värme så han slipper sitta och flämta där bak. Jag vill låta honom njuta så mycket som möjligt av den kalla delen av året och därför har vi nästan inga element påslagna i lgh heller.

Men jag måste säga att jag trodde ni skämtade när ni sa att ni förvärmde bilen till hunden.:o Men det är ju lätt för mig att säga.... med min pälsboll.

Förstår inte riktigt varför man måste ha bur till sin hund. Jag har ett ordentligt lastgaller i min kombi och han tuggar inte i klädseln. Det känns som att utgiften som en bur innebär inte är första prioritet. Eller har jag missat nått?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 397
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 579
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp