Hur gör ni med hunden på dagtid?

Sv: Hur gör ni med hunden på dagtid?

Synd att vi bor på andra sidan stan, annars hade jag kunnat hjälpa till ibland, men det blir ju en redig resa det också. Jag är ju hundlös nu :(

Å, tack ändå för erbjudandet, det var snällt!
Funderar på att försöka få tag på någon hundvakt närmare mig, kan ju vara användbart framöver. Men hunden min är så kinkig när det gäller folk (eftersom han är överdrivet reserverad), så det skulle ta tid att få honom att lära känna någon så pass väl att han skulle vilja vara hos någon öht...

* Lämnar ni dem ensamma? Hur länge i så fall?
Ja de ggr när vi är bortbjudna hos vänner eller vid högtider då vi firar med min familj som är allergiska nästan hela bunten. Försöker hålla mig till 4-5 timmar max de ggr de inte kan följa med. Ngn enstaka gång har det blivit 6 timmar.

* Har ni med dem på jobbet? Om ni gör det, vad jobbar ni med?
Japp jag har med dem för det mesta. Jobbar på ett äldreboende. Ibland händer det att jag inte kan ta med dem ifall det är ngt särskillt som händer/hänt på jobbet typ ifall ngn ligger för döden eller om jag ska vara ledsagare till VCT. Men eftersom min sambo jobbar natt så är de inte ensamma i allafall. Även om de kanske inte har så jättekul ;)

* Lämnar ni på hunddagis? Kostnad?
Nej

* Dagmatte/husse?
Nej

* Lämnar ni dem ensamma? Hur länge i så fall?
Voven är med på jobbet! Så det är bara vid undantag max 2gånger i månaden hon är själv. (grannen brukar släppa ut henne en stund till deras hunadar om jag är iväg)

* Har ni med dem på jobbet? Om ni gör det, vad jobbar ni med? Taxi växel (sitter altid själv)

* Lämnar ni på hunddagis? Kostnad?
Nej

* Dagmatte/husse?
Nej

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 743
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 160
Senast: TantAgda
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 641
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 473
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010