Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Likgiltig är nog en ganska bra beskrivning, men även hopplöshetskänslor för att jag inte har fått sova ordentligt på två veckor. Jag är så trött på dagarna att jag är svimfärdig men jag ligger sedan och vrider mig i timmar innan jag somnar och när jag väl somnat så vaknar jag inte vilket betyder att jag sover bort halva dagarna. Har inte direkt någon ångest men känner jättestora obehagskänslor för att gå och lägga mig.

Känns också så hopplöst med min läkare och att det kommer blir jättesvårt att hitta en annan läkare om jag inte byter landsting.

Om jag mäter på rakbladet är såren ca 1cm djupa men de glipade ändå inte särskilt mycket, kanske en halv cm. 4st som nog är drygt 10cm långa (har förband på nu så går efter minnet). Blödde mycket, förlorade nog nästan 4dl blod (fick sitta med armen över ett glas för det bara blödde igenom pappret jag höll emot.

First things first: se till att hålla såren rena. Och ge fan i att skära dig igen, för din egen skull. Detta sagt i all välmening. Skit i att bränna dig även om det för stunden tar bort allt annat som gör ont och jagar genom skallen.

Vad är värst. Just nu?

Att jag inte kommer att kunna sova, att jag inte vet om jag har varit ute med hundarna eller varit hos marsvinen och att jag inte skar som det var menat

Om du inte vet om du varit ute med hundarna eller varit hos marsvinen kan ha mycket att göra med att du inte fått tillräckligt med sömn. Hjärnan funkar inte när vi inte sover. Det är obehagligt att inte ha koll, ja, men inte så konstigt.

Gå ner och titta till dem igen, gå ut med hundarna igen. Skriv en lapp någonstans om du är rädd att glömma bort

@Lyan världen hade absolut INTE varit bättre utan dig! :heart

Du behöver få ordning på sömnen, det är verkligen inte bra att inte få sova ordentligt, och det kan göra att man glömmer bort saker precis som @menina säger, man blir orkeslös och deprimerad osv.

Kan du ringa din läkare eller vårdcentralen imorgon? Få dom att titta på såren samt hjälpa dig få ordning på medicinerna så du får sova.
Det är rätt många som skadar sig såhär års så det är inget att skämmast över, läkarna/vårdpersonalen är nog vana vid det.

Jag ska till läkaren på onsdag. Det lkommer bara sluta med att hon inte gör någonting och att jag blir arg. Såren är inte lönt att kolla upp, för små

Bor bara någon kilometer från landstingsgränsen så resan är inget större problem. Problemet är hur jag ska klara det

Bor bara någon kilometer från landstingsgränsen så resan är inget större problem. Problemet är hur jag ska klara det
Fast med den läkare du har idag verkar det ju inte direkt gå framåt och ditt förtroende för hen verkar minst sagt lågt. Hur klarar du det i längden? :/

Jag vet inte hur jag ska klara något. Det enda jag vill är att kunna sköta mina djur och att sömnen fungerar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och... 2
Svar
21
· Visningar
1 284
Senast: Cattis_E
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka