Sv: Hur gör du i vardagen?
Går in tar av mig ytterkläderna sen hälsar jag på min tik, sedan de andra
Vi ställer helt sonika ner skålarna vi har en speciell ordning på hur dom får mat och dom väntar snällt på sin tur.
Ofta så blir det ett "Halloo" precis när man kommer in, sen tar jag av mig kläderna sen brukar det bli ett par klappar och en puss. Hon burkar alltid möta mig i dörren med en viftande svans så då är det svårt att inte klappa lite på henne. Inget översocialt utan bara lite enkelt.
Hunden går ut först, Det känns enklast, bor hemma och mamma har 4 hundar och jag 1, det är sällan vi går ut med alla samtidigt om man är ensam så då går hunden gå ut först medans jag ser till att ingen annan slinker emellanGår du eller hunden ut igenom dörren först?
hur gör du när du kommer hem efter att ha varit borta ett par timmar?
Går in tar av mig ytterkläderna sen hälsar jag på min tik, sedan de andra
det händer ganska sällan, Tiken tycker inte om främmade människor eller hundar, hon håller sig gärna på sin kant och där får hon vara, ta steget att hälsa får hon göra själv. Oftast är hon nöjd med att ligga inne på mitt rum när vi har gästen som hon inte känner.Hur gör du när du ska presentera din hund för en ny människa/hund?
Det gäller ofta vid just möte med nya hundar och även ibland människor. Jag försöker att vara lugn. jag försöker använda mig mycket av lugnande signaler och visa att om något är obehagligt så tar matte hand om biffen. Detta är en väldigt vaktig tjej så vi jobbar på att låta mej stå för vaktandet.Om din hund visar rädsla hur gör du då?
När hunden ska få mat hur gör du då?
Vi ställer helt sonika ner skålarna vi har en speciell ordning på hur dom får mat och dom väntar snällt på sin tur.
Säger till bella " ska vi gå ut och gå" sen går jag och tar på mig mina kläder sen kopplar jag Henne och vi traskar ivägNär ni ska gå ut på promenad hur gör ni innan?
Alltså det jag menar är när ni kommer hem, hälsar ni massor på hunden då klappar och pratar gulligt med det eller är ni bara som vanligt går in klär av er, säger hej och sen är det inte mer?
Ofta så blir det ett "Halloo" precis när man kommer in, sen tar jag av mig kläderna sen brukar det bli ett par klappar och en puss. Hon burkar alltid möta mig i dörren med en viftande svans så då är det svårt att inte klappa lite på henne. Inget översocialt utan bara lite enkelt.