Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

KL

Hurricane Alansa 2660 v

Hade tur och hamnade tredje utvändigt från spår 14 voltstart. Tyvärr så hamnade han längre och längre bak när allt fler avancerade i tredje spår. Fastnade utan lucka förens en bit in på upploppet fick till bra spurt men det var för långt fram.. sista pengen.. jag är nöjd, han gick ju fel fritt iaf även fast kusken flängde fram och tillbaka med honom.. slog sig på ena framknäet ordentligt :mad:

Ingen vidare travdag för oss den 22 / 3 i Boden.

Först kval hästen Viper W.F. (som bara har tränat på is) blev stänkrädd då dom plötsligt dagarna innan gjorde om till sommarbana. Hon följde med bra trots att hon hoppade till varje gång det stänkte på henne. Men så i sista sväng fick hon en kocka på sig å då fick hon nog och felade. Sprang ändå i mål på 25,7. Gk tid är 25 *suck*

Nästa häst ( bolton w.f.) hamnade i rygg på ledaren som öppnade 11 första 500 & 14 första 1000. Den hästen kroknade total och drog våran kille som hade ALLT kvar, sist *SUCK*

sista hästen ( Adriatic Hanover) fick dödens (inget bra ställe för henne) och fick grym mjölksyra sista biten. Dock räddade hon dagen genom att få med sig sista slanten.

Ingen av hästarna var direkt gynnade av det nya underlaget och den här dagen glömmer vi fort :bump:

Brukar aldrig skriva här, men idag vann vi från dödens hela vägen så det måste ju liksom poängteras...:D *Mkt nöjd*

Sergeant Buttler heter underverket (6 år, 14 000 på sig:angel: )

*kl*

Loppet gick skit... Det var en sån där dag när hästen känn som en "halv miljon" i värmningen för att i provstarten fela två ggr. :confused:

Hon kändes fin fram till första sväng och sen funkade ingenting, hon sprang bara och ställde resten av loppet.

Antingen är det nåt nytt fel på henne annars är det dags att ändra balansen igen... :crazy:

Wicklow Hade Spår 2 bakom bilen och var tokhet!
han hoppade innan bilen släpte och tappade nästan 1 meter på det!
Han var sen i fatt dom igen efter ca 500 m , Men var näst sist i Mål , Han gick 18,8 me gallop så vi får väl vara nöjda änndå :)

Sist Dina startade i Gävle gick första varvet på 1.21,5 på något tung bana. Då suckade vi och sa att hon kommer aldrig kunna ta något till slut från sjätte utvändigt, mycket riktigt.

Igår på Mantorp (som sägs vara en snabb bana), gick första varvet på 1.23 :eek: Detta gjorde att alla var i stort sett samtidigt över mål, och Dina var givetvis först utan pengar :(

Men det var kul ändå och hästen kändes jättefin tyckte Ellinor :bump:

*kl*

Loppet gick skit... Det var en sån där dag när hästen känn som en "halv miljon" i värmningen för att i provstarten fela två ggr. :confused:

Hon kändes fin fram till första sväng och sen funkade ingenting, hon sprang bara och ställde resten av loppet.

Antingen är det nåt nytt fel på henne annars är det dags att ändra balansen igen... :crazy:

Halt på båda fram, skönt att få "nåt att skylla på" :angel:

Surfinia idag solvalla monte 2640

Fick sista pengen så man får väl vara nöjd hästen va fin i sin första monte start.
Hästen ville spetsa men togs ner i rygg ledaren och låg där första varvet sedan andra par ut tröttnade lite på upploppet.
Tyvärr så va det mycke gruff och trängningar i loppet :devil:
ryttaren framför ligger i halvspår och vinglar vilket gör att våran häst vill gå om men då kommer hon ner vinglandes igen mm
aja nästa monte start då tar vi 2140 och då får dom se upp:D

Peace Clock och Sumo Buttler starta idag på lunchtravet på Bjerke.

Peace Clock hade spår 1 bakom bilen och höll ut dom andra relativt lätt men släppte till en av för handsfavoriterna efter ca 200-300 m som sedan släppte till nån annan häst. "Klockan" hamnade då 3:e invändigt. Tröttna 400 kvar och hängde inte riktigt med i tempoökningen och blev först utan pengar :smirk:

Sumo Buttler hade spår 4 bakom bilen och hamnade i tredje spår och fick backas ner till sista häst i andra spår. Avslutade sedan sista fem på 14,5 och fick sista pengar :bow: detta var första starten sen skadan och har ingen form för 5 öre så man får va mer än nöjd när han gick en sån avslutning :) han har ju trots allt bara 13000 på sig :angel:

Hon var riktigt dålig för dagen, blev 6:a.
Var nerstruken till 6:e spår, var inte med i startrusningen. Hamnade tredje invändigt och gick sedan ut andra utvändigt, perfekt resa för henne! Stumnade 400 m kvar och tappade travet fram på slutet.

Tror att päronskorna har börjat trycka och att hon blev öm.
Skulle normalt varit långt framme i det loppet om hon funkat som hon skulle. Lugn och fin i loppet annars *positivt*

Kusken körde henne perfekt, lyssnade och tog sig tid.

Igår startade T.T.Tromb på Åmålstravet.. hon gick jätte fint hela vägen och blev 4a.. :rofl:

Staro Wiseguy gjorde sitt bästa lopp i livet! 5a på 17,5 med Johan Untersteiner. Vilken kille :)!!!

Spring Rose och jag monté 5:a på Halmstad i söndags 29/4. En mkt god insats, ett starkt startfält, vi var minst spelade så det var mot alla odds! :p Det finns en fin bild i mitt galleri från loppet. Jag spetsade från spår 3 bakom vingen. :D

Spring Rose och jag monté 5:a på Halmstad i söndags 29/4. En mkt god insats, ett starkt startfält, vi var minst spelade så det var mot alla odds! :p Det finns en fin bild i mitt galleri från loppet. Jag spetsade från spår 3 bakom vingen. :D

BRA jobbat :)

La Valette & jag 3:a på Mantorp igår 7/5, V5-4. En bra början på bekantskapen med La Valette! :) Kanonfin kille med lite egna idéer, men han verkade trivas med mig. :love:

La Valette & jag 3:a på Mantorp igår 7/5, V5-4. En bra början på bekantskapen med La Valette! :) Kanonfin kille med lite egna idéer, men han verkade trivas med mig. :love:

Vad kul att se!! :banana: Bra tid oxå = bra ridet!!! :d :bow:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025