Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

glömde min galopp råtta:angel: min sambo som körde är inne på att hon behöver stänknät.. så nu ska vi in å prova det i provlopp innan vi ger upp... Heja Lobys Alice!!:D

About a boy gäve 8/5 blev 6 å de gick fort... 14 8..

gick 3 spår sista kurvan...

öppnade på 1.08. så då tog orkan slut... dock ej så trött dagen efter...

då var man nyss hemkommen från en misslyckad dag på Bjerke där vi hade 2 hästar till start, Sober Rapida och Sumo Buttler.

Sobers löp öppnades på 1.10 första 5:eek: och hon fick förståligt nog mjölksyra och det tog mer eller mindre stopp 400 kvar och blev sist i mål.

Sumo hade spår 8 bakom bilen och hamnade sist invändigt och sen i sista sväng fick han nån slags knäpp och blev stekhet och kastade sig i galopp och nästan skengalopperade över upploppet :eek: med diskning som följd naturligtvis :smirk:

ibland funderar man på varför man egentligen håller på med det här *suck*

Min Dean Dream startade på Mantorp i måndags 14/5. Hon startade i lopp 5 och hade bricka 3, 2640 meter autostart. Första gången på lång distans och det var såklart ett frågetecken.

Hon öppnade bra och gick ner i rygg ledaren, som sedan blev tredje invändigt. Loppet går i jämt 1.17 tempo och i sista sväng får hon lucka då hästen utanför galopperar. Hon ser jättefin ut i sista sväng och jag får upp förhoppningarna att hon kanske ska bli 2a eller 3a, men hon blir rejält trött sista 150 metrarna och slutar 5a i mål slagen med ca ett huvud från 4e platsen.

Hon gick enligt mig finfina tiden 1.17.1 på lång distans och skötte sig jättebra. Hon såg fin ut i travet och verkar fungera bra med aluminium fram. Dessutom gick hon med ryckhuva för första gången, men jag är lite osäker på när kusken drog den. Får se mer när jag får filmen från loppet sen. Om han drog den i mitten på sista sväng när hon såg sådär fin ut så är jag väldigt nöjd med den effekten också.

Hon verkar klart uppåt iaf min fina tjej! :) :bump:

Kul! Synd att jag inte var ute och träffade dig.

Jag var mindre nöjd en gång på Vg i ett kortlopp då hästen låg sist efter 600 m och tussarna var ryckta. :crazy:

Sen vete sjutton vad som hände för över upploppet klippte hon hela fältet och var tvåa i mål. :confused:

Kul! Synd att jag inte var ute och träffade dig.

Jag var mindre nöjd en gång på Vg i ett kortlopp då hästen låg sist efter 600 m och tussarna var ryckta. :crazy:

Sen vete sjutton vad som hände för över upploppet klippte hon hela fältet och var tvåa i mål. :confused:

Aha, så du är därifrån trakterna, ja det var ju synd att vi inte sågs :)

Min sambo har kikat på loppet nu, och han sa att huvan rycktes precis i samband med att Dina tappade i loppet. Så jag vet inte om det var huvans fel eller om det berodde på att hon var trött. Troligtvis det sistnämnda och att han drog huvan när han kände att hon tappade lite. Nu väntar jag spänt på att få se loppet :)

Idag gick vår lilla fröken godkänt kval. Så skönt eftersom hon galopperat och hållt på, men nu har det förhoppningsvis blivit ordning på henne.

*kl*

About a boy

Han vann... :bump: :bump: :bump: oj måst ejuh skriva vart å så oxå..

lindesberg fre 18 maj.
V4 lopp1 spår 2 1640 auto. Sören som styrde... å han har bara blive pengalös en endaste gång bakom lillkillen.

från travnet:

Sören Eriksson inledde med knappa favoriten About a Boy som fick ett bra lopp i andra utvändigt, attackerade 400 kvar och avgjorde snabbt. Han höll också undan säkert före bra spurtande Bad Behaviour.

- Vi fick ett perfekt lopp i ett bra tempo så det löste sig bra och han avgjorde lätt, var Sörens kommentar efter segern.

La Valette och jag på Jägers igår söndag. 5:a efter grov störning. Gick rekordtid under sadel. ;)

Lobys Alice travade 16,1/2140 m. Calle Lindblom nöjd med henne, sa han fick fel ryggar plus med bättre spår så slutar hon längre fram. Han bekräftade att hon är stänkrädd, ligger hon kloss i rygg så går det toppen men börjar jojja så foer hon kommer lite långt efter. Kul kul!! Fick tyvärr inga pengar.

Yankee Launcer:love: & jag var 3:a på Halmstad igår! Mot alla odds!!!! :banana: Han var så duktig. En klar milstolpe i hans karriär. Tränaren har gjort ett underbart jobb med honom!!!! :bow:

Staro Wiseguy... Gangstern him self toktaggad å knäckte till mitt lillfinger innan värmning. Totally crazy, skutta på bakbenen,pep & skulle resa sig.Kul kille... Johan testade i ledningen i jämt 19 tempo men han hade inte moral för att gå i ledningen än verkar det som. Inkom på delad 6 plats i P-21 lopp, 275 kr!!! :rofl: men, en nolla ut & en 6a in, toppen!!

*kl*

Soothsayer och Sumo Buttler idag på Arvika:

Soothsayer hade spår 11 bakom bilen och hamnade i ca 5:e utvändigt som snabbt byttes ut mot 4:e invändigt.. f 500 efter 15,0 och f 1000 efter 17,5 sista 500 efter 13.9
och när det går så fort sista 5 så är det inte lätt att ta nån längd och blev utan pengar, men var inte många metrar från sista pengarna

Sumo Buttler hade spår 10 bakom bilen och hamnade i 4:e utvändigt som byttes ut mot mot 4:e invändigt :mad: f 500 14.0 f1000 18.5 s 500 14.6 blev först utan peng men var kanske en nos ifrån 5:e-6:e platsen

Hästarna är jag nöjda med för dom gjorde så gott dom kunde men det räckte inte riktigt till, men är mindre nöjd med kusken som antagligen körde bort dom när han körde invändigt istället för att köra utvändigt :( men ja ja det är bara att ta nya tag :D

och Arvika var verkligen världens ände!! Vi tittade storögt på varandra när vi körde in på stallbacken- är det där travbanan???:p
Vi hann inte titta så länge, innan en parkerinsvakt som skulle behöva gå om Stora Charmkursen(:angel: ) kom och gapade om att vi parkerat fel...

Men du hade rätt i att det var varmt i alla fall!
Och vi var ganska nöjda med resultatet med.

:rofl: :rofl: jag vet att det inte är världens bästa bana, men så illa är det väl inte :p fast det är klart är man mer eller mindre uppvuxen där så vänjer man sig väl :cool: kul att det gick bra för er iaf :banana:

KL

Hurricane Alansa
Rättvik 2/6 Lopp 11

Gick ju åt skogen.. nu får vi hoppas att ägarna(mina föräldrar) inser att han är slut som tävlingshäst. Har aldrig sett honom så upprörd efter ett lopp någongång.. helt knäckt.. nej nu får han bli ridhäst på heltid åt mig istället tycker jag..

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar