Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

eye of a spirit vart 5 a . På en smet tung bana . Han gick på ca 600 kvar och var ute i 4 spår. men farten ebbade ut .
han känndes fin ,och kommmer gå ut i monte kval nu ,då det inte finns några passade lopp .

Umåker 26/1
Akrobat Sign kördes framåt från sitt tillägg och övertog ledningen efter 450 m. Janne Norberg fick jobba på Akrobat rejält då han både är lat, rullig och vinglig och måste KÖRAS hela vägen. I sista sväng bröt han dessutom ut 1,5 halvt spår ooch tappade lite fart.
Han höll ledningen tills sista steget innan mål och åkte dit med en överläpp. Jag är jättenöjd att han travade hela vägen i alla fall och han verkade helt obrukad efteråt. En 2:a plats blev det. :)
Space Ball/ Ove A Lindqvist hade spår 1 och började i rygg på ledaren som blev 3:e inner och efter drygt 500 m kom hon ut i 2:a ytter. Gick på i tredjespår runt sista sväng och avslutade rejält, dock utan chans på segern. Hon blev 3:a, ett "morrhår" från andraplatsen.
Vi får vara nöjda!!

Axevalla 26/1

Hihi, Rolex Håleryd fanns på plats. Fick en bra start, kunde enkelt glida ner bakom ledaren. Travet var lite knackigt första biten men det rättade sig till, vad kan man begära när hästen inte gått banjobb på läääänge :angel:
Fick en halv-lucka:D på upploppet, bröt ut lite, rammade BG's hästs ben, kusken fick 1500 kr i böter, 3 veckors avstängning och galopp i mål som trea. Kan knappt hålla mig för skratt :smirk:
Halvt nöjd ändå med tanke på dom "bristande" förberedelserna, travet var bra sista varvet och hästen höll farten hela vägen och hade lite sparat:)

Hurricane Alansa nr 9, lopp 2 Romme 5/2-07

Han tog hem det! Äntligen.. riktigt skönt att få lite medgång för engångsskull..

kajsa gav han ett perfekt lopp som fjärde invändigt, sen smög han ut på upploppet, efter att ha avancerat till andra invändigt.
Riktigt härligt.. länkar till en filmen jag filmade. Inte från själv banan utan jag filmade min dator.. Såg loppet på atg live.. var snälla och ignorera de konstiga ljud som jag utstöter på upploppet.. filmningen är inte jätte bra heller.. men ändå :D

Loppet

Axevalla 10/2

Rolex Håleryd höll ganska enkelt ledningen. (Hade meddelat kusken att han varit lite sämre de gånger vi provat den positionen, men att h*n har fria händer att bestämma taktiken ändå :p ) Ägare/tränare etc blev väl lite nervösa in på upploppet när de andra kom bakifrån, men hästen drog undan ett par längder o vann m huva kvar :banana: Superfiiiin... fattas dock ynka 1500 kr t V75 :smirk:

Solvalla 25/2 idag

Surfinia

ja vi svischade till ledningen från spår 4 bakom bilen hur lätt som helst, (första 500 16 nånting)undrade var dom andra tog vägen:p , släppte ledningen som senare blev 3:e invändigt,skit tänkte jag.
va nästan så jag kom ut i
2 spår ingången sista bortre...(hon e mer stark än speedig)men dom täppte till så jag fick snällt ligga kvar 3par in......ingången upploppet såg jag att utvändiga börja ledsna så jag fick lucka och gick ut och slutade som 3:a på 19,3
Där hadde man velat ha henne lite speedigare men men man får va nöjd ändå:love: Jag e skit glad även fast jag inte fick vinna mitt första lopp
hon va knappt spelad innan värmningen och ej rankad men i värmnings rapporterna sa dom så här
-Lopp 9 nummer 4 surfinia 300 m i 14,5 fart avstannandes riktigt fin!!!
så innan start precis va hon nere i 10 ggr

Pinsammast av allt va att jag gjorde bort mig innan start.jag voltade och gjorde en provstart(ska man ju inte göra vid auto)men den bjöd jag på hahahahahahahaah;) :o :o
och ont i armarna har jag nu....men hadde i alla fall steg tömmar denna gång och de va grymt skönt.

Monte hästen blev sur för det blev omstart som orsakades av han själv,,,så i andra starten gick han i väg i passgång och blev diskad.

Soothsayer hade spår 2 idag på Örebro (V4-3, 1640 auto), men blev nerstruken till spår 1.

Öppnade bra men hamnade först i rygg ledaren, som senare släppte till favoriten. Sotarn fick därför 3:e inner. Satt fast där hela vägen in i mål, och passerade mållinjen som 5:a på tiden 18,1. Det ska han väl få godkänt för eftersom det var första starten sen hovbensfrakturen :crazy:

Ja vad ska man säga.......

Monte loppet inte mycke att säga blev dunderhet för henne bakom bilen och va med i rusningen första 500m 11,5 :eek: och första 1000m 14,5 han tröttna i sista sväng. Fick 6 dagar och vet intyg!!(ej i tävlings mässigt skick)är det så j**a konstigt att en 10 årig gammal valack som inte startat på 1år lägger ner värksamheten efter en sån öppning?nej jag tycker inte d!

Fantom Farming får vi vara nöjda med andra starten för oss och han höll sig i trav,nu med stänkhuva och stänkläder.
tog sista pengarna.Duktig

Fresa colepa....är jag inte riktigt nöjd med men hon travade i alla fall,hon va med där framme tills mitten av sista bortre då hon gav upp.

Jailbird singer öppnade bra och körde om ledningen i 700m 15,5 låg i ledningen och fick sedan en ny tryckare å svarade upp, sen tog bensinen slut

Å det var våran roliga kväll på ett snöigt Sundbyholm.får ta nya tag med våra skolhästar vi kämpar på.

För Joker gick det väl inte så bra igår 28/2 på Valla..
Kusken tog han försiktigt från start som gjorde att han tappade någon längd, första kurvan var strulig då det var två galopper framför honom.. Hamnade i 4 par utvändigt, Tog ryggen på Julia A.U i sista bortre långsidan, men så galopperade Julia i sista kurvan och Joker fick hållas in lite och spurtade till en 5: plats på tiden 16,9 2160 A

Liten Eskilstunarapport då från Wild Water och ghost herself...

Efter en minst sagt trevande värmning satte jag boots bak på henne och fick tillbaka klippet i steget på henne.

Jag var ju orolig för spår ett på Eskilstuna och det var visst befogat då jag åkte på en illa ledd volt men den giltiga starten gick bra.

900 kvar blir vi riktigt påkörda av en som trycker sig ner på ett innerspår som inte finns :eek: men otroligt nog lyckas hon hålla sig i trav och strax därefter kunde jag plocka ut henne i andraspår. (bazz är vittne :D )

Hon höll farten bra, även om jag inte tyckte att hon hittade rytmen riktigt efter påkörningen, men tappade fjärdeplatsen precis före mål till den som kört på oss... :mad:
Till hans heder ska ju sägas att han kom fram och bad om ursäkt för han tyckte själv att han betett sig klantigt.

Jo! Jag kan intyga att det var en stark prestation att hästen höll sig i trav när hon blev överkörd! (se ATGs loppoarkiv) och en placering förlorades!? men sånt är livet:crazy:

Jo! Jag kan intyga att det var en stark prestation att hästen höll sig i trav när hon blev överkörd! (se ATGs loppoarkiv) och en placering förlorades!? men sånt är livet:crazy:

Synd att jag inte har ATG Live, det hade varit intressant att se men jag tycker inte det är värt pengarna så lite som jag skulle utnyttja tjänsten...

bazz: Man vet ju inte om placeringen, luckan hade kanske inte kommit om han inte kört över mig och ryggen han fick ta över var ju inte något att hänga i julgranen direkt... :D

Synd att jag inte har ATG Live, det hade varit intressant att se men jag tycker inte det är värt pengarna så lite som jag skulle utnyttja tjänsten...

bazz: Man vet ju inte om placeringen, luckan hade kanske inte kommit om han inte kört över mig och ryggen han fick ta över var ju inte något att hänga i julgranen direkt... :D

Nä! jag vet, det är ju bara det vanliga snacket om hur loppet "borde" sluta!
Det blev som det blev..... och kunde ju gått sämre!

Rolex Håleryd har galopperat i två starter, 1:a gången blev han grovt störd av kraftig tempominskning :( På Åby i tisdags tog han en kort galopp i starten och var sedan bara allmänt dålig :( Behöver kanske ny behandling- igen, *suck*

Solvalla idag 16/3

Surfinia

tog ledningen men släppte när erik kom och tryckte ....första 500 13,5 första 1000 16,3 låg i rygg ledaren hela loppet men tröttnade lite på upploppet och blev 4:a på nya rekordet 16,7 am:love:
Jätte nöjd med hennes insats idag
Nu tar vi nya tag

Bonker willcox Årjäng den 18/3-07
Stod 20 m efter gick till atack direkt och tog spets (men han kan inte gå i spets ) så han släppte ledingen och hamnade i vinanrhållet kom ut 50 m inna mål och blev slagen me en halv längd. (hade han kommit ut 100 m innan så hade han vunnit, men en andra plats får man vara nöjd med.. gubben gjorde en bra dag.
Nästa vecka vinner vi=)

KL
Kuskar...:mad:
Sa till kusken innan loppet att hon ska gå i ryggar, vad gör kusken?
Jo, han laddar och får ledningen. Hästen blir het, pullar bort krafterna och håller inte till mål. På en bana som räknades som 3 sek tung och lerig.
"Nyllet" var jag nöjd med, lugn och fin på värmningen men trött efter loppet, 6:a.

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025