Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Grattis till 2:a platsen!:bump: :bump:

Space Ball återkom efter 4 månaders tävlingsuppehåll. Hon tog ledningen i ett lärlingslopp men fick elak press tre gånger och tröttnade förklarligt. Höll ändå till ett 6:e pris.
Sambon körde sitt tredje lopp i karrären och både han och hästen får godkänt! :)

:bow: Haha, idag har jag kört provlopp själv för första gången!
Och nu skall jag sluta "gorma" om kuskar som strular i volten... f-n va snabbt jag strulade till det:p
Hade "Björnkoll" på dom i volten framför och vips medans jag hade fullt sjå med att få hästen att gå framåt så var dom ett halvt varv före..:D Omstart! pga mig då..
Men sen var det kul, körde lugnt och på "säkerhet". Men kunde inte låta bli att "glida" ut och förbi:p Vart lite stopp bakom en galopperande men sen gick han fint!

Gick inge bra pga att han blev trängd och det höll på att smälla ordentligt fick då backa sist och hästen ledsna totalt

den andra blev diskad för galopp ville inte gå upp i ryggar tror han e stänkrädd,har ju bara haft han i 2 veckor

Det är bara att bryta ihop och komma igen

Skellefteå 6/12

Spår 2, hamnade direkt andra utvändigt. Blev sedan dragen bakåt av hästen framför samtidigt som det kom hästar i tredjespår. Skulle börja avancera men fick inget fäste.
Första 500 m 15,4, första 1000 m 20,0
1,21,9, först utan pengar.

Skellefteå 6 dec. Space Ball.
Hopplöst redan innan start med 11:e spår bakom bilen och rejält skitig bana vilket hon INTE gillar. Provade en bit från start innan hon togs ner och backades sist. Gick med i anfall redan varvet före mål men tröttnade tidigt (gav upp?) och var stort slagen.
Bara att ta nya tag...

ja då va lilla andypandy (Andy S.G. :p ) ute och startade på solvalla idag.. han kom väl iväg hyggligt ifrån start men hoppade i första kurvan och tappade en säkert 50 m till klungan.. attackerade från sista utvändigt 1600 kvar och harvade runt i andra och tredje spår hela vägen in i mål.. och i mål kom han som trea efter ett kanonlopp på tiden 1.17,1a/2100 m:D :bow: :bump:

så nu får ni se upp i montéloppen för snart är toppformen på plats :D

Andy S.G. gick och vann på Åby förut men jag var inte med (hade projektredovisning så jag fick inte ledigt :mad: ) så jag kan inte direkt referera loppet kanske men han vann iaf på tiden 15.6a/1640 m... nytt rekord blev de visst oxå :bump: :banana:

Nu dammar jag av den här tråden igen! :)

Tosca du Ling startade idag på Rommetravet i V4-4. Hon hade ett uselt utgångsläge med bricka 12 och hamnade i femte ytter. Där låg hon fram till ca 600 kvar då hon gick med i attackerande ryggar. In i sista sväng attackerade hon själv i femtespår och gick undan till en säker seger på tiden 1.17.0, 2140 auto. :bump: :bump: :bump:

Tjoho vilken rolig dag! :love:

Vi dammar vidare på denna tråden...
Åt skogen går det ju mest för jämnan för mina pållar numera :mad: . Startade Akrobat Sign på Umåker i kväll. Spår 10 borde ju innebära felfri avgång och viss förhoppning hade vi om att Janne Norberg skulle lyckas att trolla hästen igenom första sväng.
Men icket...
Knappt 100 m efter start blev det lite trångt och hästskrället felar. Inte ställer han sig i första taget heller...:mad:
Så vad hjälpte det att hästen såg fin ut, i sin ensamhet såg det lata skrället inget större syfte i att ta ut sig...:devil:

(Tro mig nu, men jag gillar faktiskt den hästen - fast inte när han gör så här)

Skulle även plocka ut Space Ball i montékval men på den stenhårda banan valde jag att avstå.

Tosca du Ling startade idag på Romme. Kom iväg bra från start och hamnade i andra utvändigt. Låg där loppet igenom fram till ca 600 kvar då hon attackerar och får kommandot ganska snabbt.. Under attacken går hon 11.7 i 400 meter. :bump:

Hon går sedan undan helt okörd och vinner med 5 längder på rekordtiden 1.16.0. Så nu har hon fyra raka segrar och jag är så stolt så stolt. Är så lycklig över vår familjehäst :love:

eye of a spirit startade på kalmar den 19 . Och det gick ju inge bra :( Han galopperade 600 kvar ..(kan ha varit kuskens fel ,han har bara kört 3 lopp )

Skärper bamse inte till sig ,,så vet i f*n vad jag gör . ..tradera kanske...:idea:

Ähh... Bamse vill va ridhäst jö, har ni inte förstått de ;)

"Visst var Kosai L.J. bra, men man kan ändå diskutera om ekipaget skulle fått behålla segern. Runt sista sväng och en bit in på upploppet körde Lindblom tydligt på fel sida om de små pinnar som markerar bangränsen. Måldomarnämnden valde att låta Kosai L.J. behålla segern, vilket kan ses som ett tips till de som framöver ska köra på Romme. Det går bra att gena lite runt sista sväng."

:rofl:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V