Sv: Hur gick loppet????
B-lopp monté på Le Capitaine... :smirk:
Hela dagen börja
SKIT, ingenting stämde, inget var klart när vi kom till stallet... Så det börja med 1½timmes försening... KATTSKIT! Sen strula tanken så vi fick stanna 2 ggr o tanka, o när vi väl kommer fram till Örebro så kör 08-an
såååå klaaart vilse... kattskit!
Så äntligen framme, yr som en höna
, letar box, väger in, på med alla kläder på hästen... Räknar ut att jag ska hinna värma två lopp innan... MEN NEJ!!! Dom ropar in sista (mitt lopp) till defilering 40 MINUTER INNAN
... KATTSKIT!
Ja visst provstarten gick som på räls i rullande galopp:smirk: . Var första gången jag red hästen, så jag hann inte pröva ut grejjer (3 hål kortare käk, boots i fram och helstängt hade jag behövt
) Självklart bränner han av käken
i proven så efter lite knep o knåp (materialfel) så är vi på vår volt... Jag hinner knappt in i volten(jag ska leda,spår 1) förrns jag hör KLART! kattskit, jag var inte alls redo...
Men iväg bär det i rungande galopp ett par 100 meter.
ARG är det minsta jag blir, så jag drev på fram till fältet och där låg vi, mest i 3-5é spår för att inte störa någon. Var väl bland 4án och 5án i mål efter en hiskelig galopp och mestadels 4é spår... Så visst har hästeländet kapacitet
, med rätta kläderna på så blir det en bra montéhäst