Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

oj glömde skriv hur de gick i rättvik

About a boy
rättvik 2/6 lopp lopp3

4 imål men kunde lika gärna vare 1-2-3

pigg efteråt gick å slog med huvet å var lite förbannad.. brukar vara trött dagen efter å lite slö men inte då fullt rejs i hagen med polarna..

:rofl: :rofl: jag vet att det inte är världens bästa bana, men så illa är det väl inte :p fast det är klart är man mer eller mindre uppvuxen där så vänjer man sig väl :cool: kul att det gick bra för er iaf :banana:

"Har vi kommit fel? Är det en fotbollsplan här???"
"Nej, jag tror det är travbanan..."

:rofl: :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: jag skulle vilja se den fotbollsplan som är omringad av hästar :angel: :D

Vi vann idag uttagningen till Sverigeloppet på solvalla med Surfinia tiden blev 13,7 vunnet med nos......hon kom travandes av banan på snädden och ville springa mera:rofl::rofl:
Så nu blir det final 20juni på solvalla
JIPPI!!!!!!

Grattis Kul Att Ni Fick En Segar. Ni Valde Ju Att Vinna I RÄtt Lopp OxÅ. Lycka Till I Finalen

:rofl: :rofl: jag skulle vilja se den fotbollsplan som är omringad av hästar :angel: :D

Hrm.. När vi kom dit fanns det inga hästar på banan som värmde p.g.a. att det ännu inte hade kommit några vojlockar...de var kvarglömda(?) på Färjestad;)

haha jo det märkte vi oxå.. fick vojlockarna precis innan första hästen skulle ut och värma :crazy: bilen kom ju i full fart oxå 5 minuter innan provstarterna skulle börja.. det gick nog i en 60-70 ute på 30-vägen där :p

Smulan Dream och jag 2:a på Åby igår. Öppnade 1.09 :eek: gjorde allt rätt men Crown Diamond L tog sig förbi en kort bit före mål. Underbart att vara 2:a med en häst som var rankad sist, men synd att vi inte fick komma till Solvalla.

Montezuma 4:a i monte på Åby.
Jag är helnöjd!

La Valette och jag 4:a på Vaggeryd. Tangerade sitt rekord, trots en "dålig dag". Kan ha berott på värmen :confused: Puttade ut en 0:a ur raden och fick en matlapp. Fin-fint! :)

Global Hope på Lindesberg den 6 juni.

Hästen reser väldigt dåligt, men eftersom de inte kör här på Örebro "alls" i sommar (känns det som i alla fall) så var vi tvugna att åka och starta. Det var åtta månader sedan kvalet också och det är lite trist att kvala om.

Hur som helst - hästen var dyngsvettig redan när hon klev av transporten och när hon var selad och klar inför värmningen såg hon ut som om hon redan hade gått två heat... Inte så muntert. Värmningen var ok, men hon var både het och slö på en gång (svårt att förklara).

Loppet då... Spår nio och kom iväg halvhyggligt. Hon blev lite rullig in i första sväng men satt väl en sådär femte ut. 1000 meter före mål åker ena fotstödet bort på (den lånade) sulkyn. Jättekul. Hästar hoppar till höger och vänster runt omkring och hon avancerade fram några positioner. Cirka 500 kvar hoppar hästen framför och ställer till lite allmän oreda varvid kusken till Hope får ta tag i henne. Och vad händer då? Jo, det ANDRA fotstödet på sulkyn åker bort! :eek: Så där sitter kusken med båda benen i luften och ska försöka få fart på hästen igen samtidigt som han försöker hitta någonstans att göra av benen. In på upploppet ligger hon fyra, men det är stört omöjligt för kusken att driva (ingen häst man gärna kör med spö) eftersom han inte riktigt kan luta sig framåt. Hon höll farten in i mål, men blev omsprungen av två hästar strax innan linjen. Sexa i mål alltså på 19,0 och en matlapp.

Vi var nöjda med det med tanke på hur stressad hon var innan och krånglet med sulkyn i loppet. Hon skötte sig fint i alla fall och det var lite över förväntan när det gäller den hästen. :cool: Så på det hela taget var vi glada när vi åkte hem, eftersom ambitionen var att gå felfritt och få en godkänd prestation så vi slapp kvala om.

Senast ändrad:

Oj lät inte kul med fotstödet...kanske dax att skaffa egen sulky?:angel:

Oj lät inte kul med fotstödet...kanske dax att skaffa egen sulky?:angel:

Nej det var inte så kul. Fast lite komiskt så här efteråt (när man vet att allt gick bra). Jodå, visst har vi en egen sulky. :D Det var bara det att den var söndersparkad av ovan nämnda häst. :angel: :angel: Men nu har vi fått nya skalmar, så nästa gång hon startar blir det i vår egen sulky. :D

Jonte Streamline och jag i ett Montelopp på Nyköbing Falster i Danmark, vi blev 4:a trots att jag gjorde det mesta fel. Det var kul i varje fall!!!

INBYFLICKAN susade till ledningen och öppnade första 500 på 10,0 och första 1000 på 13,2 fick mjölksyra på upploppet och slutade som 5:a. Är jättenöjd med henne men syns hon inte gick att "ta ner" lite.

sen på väg hem till campen var hon jätte arg och skenade från travet till stallet och gjorde en tvärnit utanför. puh. trodde vår sista stund var kommen då jag skulle korsa en väg :crazy::devil:

YXBACKA ANNY premade in idag. wiiii.

sen i v4-3 stupade ju en häst v.one som senare avled på kliniken :( tycker så synd om ägarna :(

Senast ändrad av en moderator:

Furio Diamant vann igår på Åby......13,7 2140 m från dödens. Duktig!!

Min häst (Lucy tibo) kvalade på E-tuna i går,kördes lugnt och fint och galopperade INTE:banana: 1,19,9 med luvan kvar, 80 i puls efter fem minuter! jag är jättenöjd och sitter och läser proppar!
Jag hade satt upp "min" vanliga kusk men han fick förhinder,sen pratade jag med en annan kusk som lova att ställa upp 30 minuter innan lopp så hade det inte kommit nån chaffis så jag hoppade upp och värmde (fick en tillsägelse för att jag ej hade vita byxor på mig:crazy:)
Gick till inskrivning och fick tag i en "Fredde" som tog hand om körningen åt mig! och det funkade ju toppen!:bump:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar