Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

*kl*

Freesia blev 6:a i första straten sedan hon kom till mig. Senast hon startade var för 2,5 mån sedan och innan dess hade hon inte startat på 5 mån.
Hon kom iväg fint och fick rygg ledaren (favoriten) första 500 på 15,0 när hon helt plörsligt galopperade. Hon tappade ca 50 m på galoppen och kördes sedan invändigt och tog gick riktigt bra efter galoppen. När hon kom av banan såg vi att ena bandaget hade åkt upp och slängde runt benen på henne så mest troligt var det därför hon galopperade, kusken hade ingen annan förklaring.

Hon landade på 18,4 2140, utan galoppen hade hon troligtvis varit bland de tre främsta och förmodligen hade hon rekordsänkt också! Jag är iallafall jättenöjd med hennes insats :) men mindre nöjd med min egen...:mad:

Bara att spotta i näven och ta nya tag (och åka och köpa power flex...)

såg att "våra" ska starta emot varandra på hagmyren på lördag. about a boy mot urchin boko.

luligt hålelr tummarna för er men lite hårdare för min kille...

Raderad...feltråd typ

Senast ändrad av en moderator:

Atlet sund.. spetsade från springspår.. ledde fram tills 100 kvar.. blev 2:a på nytt rekord.. Duktig :bump:

Matrix Reloaded.. hamnade i dödens, höll förvånansvärt bra som 3:a.. Jätteduktig :love:

SIngha Suay.. hamnade i rygg ledaren, soppatorsk i sista sväng.. sist i mål :crazy: .. ska kollas upp :smirk:

Romme 27/7
Stjärnsten 5:a på nytt rekord 27,8 2140v

*kl*

About a boy
Hann vann!! :bump::bump::bump:

V75 idag på hagmyren lopp ett spår 8... 1640 A
kom iväg skitdåligt va väl 9. låg i rygg på goop å hängde på honom ut i sista kurvan. var 8 då innan dom gick ut.gick sista kurvan i 3 spår. spurtade skitbra å vann med en längd. gick 13,3 så de gick i skaplig fart iaf..jag hade satt en 100 på han så fick lite tillbaka... :)

va som vanligt inte allt för trött. utan lite lagom kaxig.

Han hade ett svårt läge och det var kanske lite långsökt på förhand att tro att han skulle räcka till seger. Han hade gått bra lopp en tid och kändes otroligt bra idag och då kan det bli så här. Vi hade lite tur som kom ner i tredje, fjärde utvändigt och fick rygg på Björns häst. Han fick ändå gå i fjärdespår i sista sväng och han spurtade otroligt bra och avgjorde loppet tidigt på upploppet. Har man tillräckligt bra häst så kan man även vinna från spår åtta över det här korta upploppet på Hagmyren.
(Torbjörn Jansson inledde V75-spelet med att vinna med skrällen About A Boy och till travnet xpress stallbackrapportör meddelade Jansson att hästen kändes jättefin i värmningen och svarade för en plusvärmning.)

*kl*

Comebacken avklarad... :angel:

Jag passade på att volta med speedcarten i går men tappade henne inte som tur är, men jag gjorde värsta landningen så det var lite chansning att provsitta sulkyn.

Vi hängde med i 11,5-öppning och hamnade andra ytter. Men tant är mer stark är speedig så vi kom sist med en rekordsänkning på 1 hel sekund...

Det kommer att se snyggt ut nu när vi kommer ut i p-21 med en 16-tid i raden och 35 000 på kontot... ;)

däran att jag skrev "våra" men de missade du antagligen å sen i bukehästar till start såtr de utskibet rakt av att han INTE är min totto... har aldrig påstått de heller.. läs ordenligt innan du skriver tack..

däran att jag skrev "våra" men de missade du antagligen å sen i bukehästar till start såtr de utskibet rakt av att han INTE är min totto... har aldrig påstått de heller.. läs ordenligt innan du skriver tack..

läste ordentligt och det står klart och tydligt:

såg att "våra" ska starta emot varandra på hagmyren på lördag. about a boy mot urchin boko.

luligt hålelr tummarna för er men lite hårdare för min kille...

och det var det jag menade

jo men i meningen över står " våra" tror inte att folk här ute är dumma i huvet att mn måste förklara allt.. tron nog dom förstår iaf...

Fast jag trodde att han var din. Ända tills jag läste nånstans att du har din häst i samma stall. Men vad spelar det för roll.. det är kul iaf när det går bra! :D

hmm skulle inte vara för säker på det eftersom det låter som om det vore din häst i mycket annat du skrivit eller att du typ pysslar mkt med honom etc. och jag ville bara kolla lite, Lazio trodde ju att han var din efter det du skrivit men hon/han har rätt, det är kul att det går bra bara, ja vill bara kolla så folk hade klart för sig att det inte e din häst..
orkar inte tjafsa om det så glöm att jag skrev inlägget (jag kan inte ta bort det)

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA