Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

oki..

men om man läser ute på trav eller gnägg eller ja vilken sida som helst så hur många är de där som skriver om sina hästar egentligen?? jag har försökt i många trådar att skriva " " tecken men efter några ggr så orkar man bara inte .. man skriver juh oftast till ungefär samma personer för att man är i samma trådar..

vinsten sist gav honom en plats i v 75 finalen på valla måste kolla om han ska springa då.. tycker att jag har lite att göra med hästen då jag nu ska ha ansvar för hans ridträning å bestämma när å hur han ska ridas.. han fomrligen älskar att tränas med sadel. är stencool som vanligt och ruggigt balanserad. balanserar upp i kurvorna om ryttaren kommer ur balans ( tränas i skogen alltså). är ryttaren i balans så ligger han ner i kurvorna... skitläskigt när de går riktigt fort säger johanna som rider..

Jag vet inte, brukar inte tänka så mkt på om det är deras egna hästar eller inte.

Skoj att du ska ridträna!
Jag ska till Valla och kolla på V75-finalerna, kul att få se honom i så fall! :) Han har samma pappa som min travare.

inte jag som rider men jag som planerar ridträningen.. han ska ev ut å kvla monte om han verkar tycka de är kul även på banan.. kul att få e en häst som är i form, å fortfarande startar gå monte.. är juh tyvärr lite för ofta som de är såna som inte vill springa med vagn som får gå monte.. *ursäkta om jag trampar ngn på tårna*

kul kul med samma stam... jag ska nog oxå med.. om inte mitt dumma jobb ser till att jag får jobba. *mutter*

Och hur gick loppet??? :devil::angel:

Nu när ni rett ut det kan ni väl hålla er till ämnet?

de berättade jag de första jag gjorde men sen kom de in andra människor med anklagelser mm

*kl*

nyss hemkommen från kungstravet i finland.

inby var ju ut på v75 stodivisionen finalen och jorma kontio körde. deras voltsystem har gjorts om och är lite underligt men det var inga problem. däermot att 2an p volten vände på hennes plats så dom tog nästan i varandra o hon hoppade fån start. synd för hon var skitfin i övrigt!

bara o komma igen.

*kl*

Freesia blev 2:a igår!:)

Hon snabbstartade från 8:e spår bakom bilen och kom ner i 3:e invändigt i första sväng, första 500 m öppnades på 13,5 och första 1000 på 18,5. I sista kurvan löste sig allt perfekt och hon fick fritt fram och hon var bara en hals efter vinnaren i mål!:banana:
Hon landade på 18,0.
100 kvar trodde kusken att hon skulle ta det men hon blev lite tveksam sista biten så eventuellt ska vi testa att sätta på en norsk till nästa start.

*kl* länge sen ngn skrev här nu..

About a boy :bump::bump::bump: han vann!

gävle igår. lopp 5 bricka 14. volt.

är bara så glad att han kom iväg .. han är skitsvår i volten. men med tillägg är de bättre inte så många hästar...

dagen kunde ha börjat bättre.. trampade av en sko dagen före.. micke åkte dit å slog på. fanns inte mycket att spika i men de fick gå.. lastar tisdags kväll kommer fram lastar ut å ställer ini boxen .. hämtar ut brickorna.. sen har häst:devil: trampat av sig skon igen, i boxen.. fram med grejorna.. han som skulel ha gått med skor egentligen. finns nada att spika i. lyckas sömsticka honom till råga på allt. till slut sitter skon. sören kommer å ska värmma. efter ett halvt varv ryker skon.. men verkar itne påverka honom.. kändes fin sa sören..

var bara att dra av honom runtom till loppet.

kom iväg dåligt.. var no blande de sista.

gick ut i 5 spår med 800 kvar fick rygg ut. rundade sedan denne oxå.. spurtade skitbra och gav sig alldrig.. börjar vilja vinna nu.. kämpar in i de sista. gick nytt rekord med voltstart oxå..

sen härjade han som en tok efter loppet.. trött vadå vad är de.. :D

igår kvlade min lilla bitch på åby och för engångsskull visade hon att hon kunde använda sin tjurighet på ett vettigt sätt :rofl: hon gick 20,6 helt godkänt för våran del...lika pigg i morses ändå:d

sen i lopp10 comebackloppet startade min lilla goding... han fick 40m tillägg men gjorde ett toppen lopp.. bara tuffade och gick herla tiden..knapra in på övriga fältet hela tiden. och blev 6a efter lite slit.. och lite fräsch idag:)... gick 17,9 nytt personligtrekord..:bump:

Love Tango skulle ha startat i monteloppet på Umåker i fredags men hade ont i en hov så hon fick stanna hemma.

Mill Lazer (Dannero igår) hade ett knepigt spår 8 på tillägg. Kom igenom fint från start och hittade tredje ut. Varvet gick så långsamt som 1.21. Det attackerades bakifrån redan 1200 m kvar men kusken ville inte gå så tidigt så han satt kvar. Såg ut att bli fast (igen!) i sista sväng men luckan kom inne på upploppet och där klev han enkelt ifrån och vann på 17,3. :bump: Duktig pålle!

Galliho (också Dannero) var hårt anmäld och vi siktade på ett snällt upplägg. Snabbstartade till ledning från springspår för at direkt släppa till Francoso. Rygg på denna hela vägen men tröttnade, höll dock tredjeplatsen till strax innan mål. Först utan pengar slutade han. Sänkte sitt rekord över distansen med över en sekund så jag var nöjd med hans insats. Travade bra hela vägen också :)
Däremot stod han med hög puls länge efter loppet och kanske något inte är som det ska riktigt...?

min lilla unable to speak kom 2a i måndags i mariehamn!!!
:love::banana:
hans andra start i livet, den första godkända!!!
höll nästan på att vinna... :p

Othello de Retz ville inte vara med i kväll...
Gick iväg om än lite tveksamt i en återkallad start men ville inte alls i nästa så vi strök istället. Starterna är ju hans akilleshäl även om han fungerat bra på sistone. Bara att kämpa vidare.

About aboy

fösrta gångne de blev lite längre resa för honom... nästan 5 timmar i transporten..

hade juh som sagt bakspår så vi va lite oroliga.. men han kom iväg fint. hade en del orut på vägen med ikrokningar och en häst som hoppade framför å störde. va sist i sista kuvan men spurtade kanon och var in på sista pengaplats.. vi är jätte nöjda likaså kusken. vi tar nya tag till bollnäs om 2 veckor..

Hej allihop, vilken rolig tråd.
Vår häst Abies Alba startade i lördags, i V75 på Färjestad. Hon fick dödens som vanligt men blev tyvärr oplacerad på 15.3/2140a. Det blev ett väldigt tufft lopp och hon är ju bara 3år. Hon gick nytt rekord och kämpade bra. Slog sig för första gången på knäna så nu blir det knäkappor framöver, men först veterinär undersökning.
Hon försökte iallafall inte hoppa över staketet till publikplats idag så det går framåt.:idea:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar