Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Lövabos Brunte :love: gick godkänt premielopp igår!
Han hade bara varit in på banan 4 ggr innan pga att han gjorde illa sig och blev sydd.
Han var så duktig! :love::bump::banana:

Kvalet är klart!! :) :banana:

Igår sprang han, våran Domingo... Nervöst så f*n !
Allt såg bra ut, lite seg ut från start (spår 7) och han hängde bra med de 3 första som ändå gått 16-tider..
Precis i slutet på sista bortre lång slog han på en galopp, NEJ!!
Han ställde sig i stort sett direkt och tuffade på felfri in i mål..
Godkänd 22,0 !!
Kusken berättade sen att bettet fastnat i kindstroppen så han blev "en-tömd" och när han skulle styra ut så slog han på galoppen. Tur att inte jag selade ut!! :D Han hade haft mycket mer att köra med men ville ta sig felfri in efter galoppen! Jihoo!! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*
Blessing kvalade idag... och missade med en tiondels sekund. :smirk:
första varvet gick lite väl fort, och Blessing blev trött och stumnade sista biten...
Men som hon kämpade!! duktiga lilla tjejen! :love:

Enligt kusken kändes hon väldigt fräsch o pigg! :)

Mill Lazer var verkligen jättetapper igår på Bergsåker. Lämpligt till första loppet började det snöa för att sedan övergå i ett ihållande regn som gjorde banan ruskigt geggig.

Han galopperade från start och tappade väl en 20 meter ungefär. HAmnade sist i andraspår samtidigt som de varvade framme i täten på 21...
Gick på i tredjespår 1100 m kvar, fick rygg en bit men fick gå ensam i tredje sista 500 metrarna. Tvåa i mål en halv längd efter vinnaren.

Norsken som han alltid svarar på (och till viss del är beroende av) fastnade så bara den ena gick att dra ner, givetvis den på fel sida...Det hade fastnat så mycket grus i hålet där snöret går så det gick helt enkelt inte dra ner skygglappen.
Någon som provat att vaxa snöret så det glider bättre?? :rofl:

Ja, han är bara för duktig lill-Lazern :love:

Min snygging ska starta imorn :) Jagare, inte finaste namnet ja vet men :d:love: han står också hos berglöf, fast han är ju bara två år...

fel tråd.. finns en där de står bukehästar till start... här skriver vi hur de har gått efter starten..

oj förlåt, såg de nu :o men nu har han ju redan startat så nu får ja väl va me ? ;):angel:

han vann ju me bra många längder Jagare igår... grattis
ledningen direkt... sen låg där med 20m ledning hela loppet....
nytt banrekord för 2åring:devil:

Sweet Sirocco 2:a Axevalla 13/11

Direkt till spets ( har ju en pigg kusk :D) höll kanske lite för bra tempo hela vägen, slagen 300 kvar men höll farten och andra platsen :bump:

Var på Bjerke igår. Min pålle blev 4-a i monte loppet för kallblod, skötte sig utmärkt för en gångs skull.
Stack dock i värmningen med Malin som red:angel:

Igår startade Barkhults Officer på Åby i lopp 11.. Han hade spår 1 på 2140m. Sent ut eftersom han är lite vinglig i steten hamnade tredje invändigt.. efter ett varv gick han ut i spår 2. i siste sväng in i spår 1igen..ingen fattade någon ting.. sen hucksflucks kom han som ett skott på open strech å gick å VANN. :banana: men en häst längsd. :bump: helt orligt han fick ett perfekt lopp.. tack. Peter Untersteiner :rofl:

Jag klantade till det rejält idag på Solänget. Var ute och kollade på banan när vi kom fram och den såg riktigt fin ut. Tänkte köra med korta brodd men efter att snabbt ha refererat med kusken beslutade vi att ta lite vassare bak. Detta blev alldeles "för bra" och hästarna sprang sig trötta... suck. Att jag aldrig lär mig att lyssna på mig själv...men jag tog ju beslutet själv och skyller inte på någon annan.

Hur som helst. Mill Nobell i lopp 4 fick tredje invändigt. Fick fritt att gå ut ett spår 800 m kvar då han bara slänger sig i galopp och så var hans dag förstörd.
Galliho i första dubbeln kunde inte försvara ledningen och fick rygg på Thunder Scoop som vann loppet. Gick ut i dödens 1200 m från mål men tröttnade inne på upploppet och blev oplacerad. Fick iofs ett tufft sistavarv och var väl delvis ursäktad men jag tror ändå att broddfelet var största orsaken till hans något sämre prestation.
Mill Lazer i andra dubbeln tog ledningen in i första sväng men släppte sedan. Gick ut 500 m kvar, var seg i benen men kämpade tappert till sig tredjepriset.

Första 500 17,5...

Ja, han hamnade 5-6 inner efter starten och lufsade på sädår lagomt oinspirerat, varvet kvar väckte Janne honom och tog ut honom i andraspår, han jobbade sig framåt bra, gick riktigt fort (för att vara han!) Sista 500 gick på 17,5 men klockade just honom på 16..
Slutade som 6:a på 18,8 och jag måste säga att jag är världens gladaste 6:a !! :banana:
Det såg inte alls lovande ut förra veckan, han var lite stapplig och vi var på väg att stryka flera gånger...

Extra skojsigt var att han blev omnämnd i lokalblaskan på ett positivt sätt för sitt sista varv!

Ska väl nämna också att det är första gången jag har en häst till start, nånsin...
Har kvalat just den här hästen för ett par veckor sen och min andra gick premie förra hösten så jag är en riktig gröning! :bump:

Senast ändrad av en moderator:

Blessing kvalade i fredags! (23/11)
och klarade det!! :banana:

hon fick ledningen direkt, och höll den hela första varvet. hur pigg som helst enligt kusken.
sen blev dom omkörda av ett annat ekipage, varpå Blessing spottar ut grejerna och tjurar ihop.
STON!!! :crazy::devil:
Kusken skrattade efter kvalet och sa "jaaa...det spelade ingen roll vad jag gjorde, hon vägrade springa snabbare efter att vi blivit omkörda. och TRÖTT var hon INTE, bara sur!"

och...vad ska man säja... förra gången missade hon kvalet med en tiondel, denna gång klarade hon det med två tiondelar.... :p

Örebro 071125

Vad säger man...Gyttja :( ingen placering

Färjestad 26/11
Gaaaaaaaaaaaaaallopp!! Blä jag är så less på dessa galopper, och han vägrade ställa sig i trav!!!! Pinsamt när kusen rejsar 2 varv i gallop utan en tanke på att han ska stanna.
Nu är mamma lite arg på Heffaklumpen ....................:devil:

5/12, lopp fem spår fem
SKIT
Hon lägger av efter ett varv. fattar ingenting, för trött är hon inte,och pigg som en spigg i värmning och provstart och hela första varvet.
men det är klart, hon blev omkörd efter ett varv, och DET passsar inte damen, så då slutar hon springa :mad:

nytt träningsupplägg och nya tag om en månad

SIiiiiiiist kom hon, med ett dist i raden nu :(

Senast ändrad:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?