Sv: Hur gick loppet????
Jag klantade till det rejält idag på Solänget. Var ute och kollade på banan när vi kom fram och den såg riktigt fin ut. Tänkte köra med korta brodd men efter att snabbt ha refererat med kusken beslutade vi att ta lite vassare bak. Detta blev alldeles "för bra" och hästarna sprang sig trötta... suck. Att jag aldrig lär mig att lyssna på mig själv...men jag tog ju beslutet själv och skyller inte på någon annan.
Hur som helst. Mill Nobell i lopp 4 fick tredje invändigt. Fick fritt att gå ut ett spår 800 m kvar då han bara slänger sig i galopp och så var hans dag förstörd.
Galliho i första dubbeln kunde inte försvara ledningen och fick rygg på Thunder Scoop som vann loppet. Gick ut i dödens 1200 m från mål men tröttnade inne på upploppet och blev oplacerad. Fick iofs ett tufft sistavarv och var väl delvis ursäktad men jag tror ändå att broddfelet var största orsaken till hans något sämre prestation.
Mill Lazer i andra dubbeln tog ledningen in i första sväng men släppte sedan. Gick ut 500 m kvar, var seg i benen men kämpade tappert till sig tredjepriset.