Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

stackare lider vekligen emd dig..har också haft en sån häst..man blir helt ledsen på dom när dom gör så... :( lycka till å hoppasa hon springer mer nästa gång

Domingo 2:a Eskilstuna 11/12

Ja, hur gick loppet....
Måste nog kolla några gånger fler på ATG's arkiv för själv var jag ju i och för sig där på upploppsrakan men har inte riktigt koll ändå, kunde liksom inte tänka klart! "Hälge" gjorde ett jättebra lopp, han travade bra, vilket vi var lite orolig för före men det var ändå inget att göra åt speedaren som kom sista biten!
Supernöjd!! :banana:

Lobys Alice Nee inte alls. Ännu ett lopp längst bak ...... Kusken sa att hon blev tvärsur när han backade henne sist & slog av på takten på 2 steg. Sen fick han ingen fart alls på henne. Sist i mål på 17,1........... Och vilken sur & otrevlig häst jag hade vid inkomst. Sen var det ju inte bättre av att hon knappt druckit, inte ens ätit 2 kg hö under natten & absolut inget krafft foder sen vi kom fredag kväll till Åby.. Ingen mer långresa för damen, om det nu blir nån mer start övh. :confused:

Senast ändrad:

Freesia blev 4:a i senaste starten på 18,3 2140 a.
Hon fick göra grovjobbet och dra tåget i 3:e spår sista varvet men höll ändå strålande med tanke på att hon egentligen vill spara speeden till upploppet. Kusken som har kört henne mycket när hon var hos förra ägaren tyckte dessutom att hon visade mycket bättre skalle nu motför tidigare, så det var väldigt kul att höra. :)

Första varvet 17,5 och, jaha, 700 kvar gick han ut i tredje spår och bara ökade! Det kom ut en häst framför honom som inte hade nåt kvar att åka med så valet när han gick som bäst i sista sväng var att gå ut i fjärdespår och då får han hemlängtan!!! När Tony skulle korrigera honom galopperade han! Han ville såklart inte ställa sig, hela hästen lyste av frustration över att inte få springa, ställde sig dock inne på upploppet och gick med ALLA krafter kvar på full speed in i mål, väldigt sist och väldigt diskad..

Tony var rätt övertygad om att han hade hunnit hela vägen fram, alldeles okörd och med trött motstånd..
Så "Hälge" selades av totalt obrukad och drog inte ett andetag, han flåsar mer när jag kört lång-jogg hemma!
Men glad var jag ändå, trodde han hade skadat sig och galopperat pga det!
Nya tag!!

körde mitt första lopp i fredes.... blev 8 i mål.... 40 m tillägg.... ska väl inte klaga.... hästen gjorde ett bra jobb och travade hela vägen=) gjorde också ett godkännt kval...

...hur det gick??... åt helvete. Ena hästen åker nu hem & den andra ska jag låna ut som ridhäst. Lägger travet på hyllan ett tag, nu är jag less (mest på mig själv som så oduglig!).

Det är så ibland! Men klandra inte dig själv. Lägg ner ett tag, hämta nya krafter, köp något nytt och kom igen och ut och på dem igen:)

Solvalla 9/1.
Eject sexa på 15.0.
Hamnade på lite vingel från start men sedan backades han till femte par ut.
11 första fem och sedan jämn 14 fart hela vägen.
Fick sista pengarna tack vare att en häst hoppade i mål som trea.
Untersteiner nöjd och tyckte hästen gick hela vägen in i mål. :smirk:
Han hade iofs inte startat på 8 veckor så man får väl vara nöjd, trots att jag tyckte det såg lite tråkigt och flegmatiskt ut. :confused:

Domingo 17/1 Gävle, spår 10, 20 m tillägg..

Kom iväg hyfsat men tappade 20 m efter andras strul.. Tror han hamna som 3-4:a i andra spår..
900 kvar styrde Tony ut och det tog bra!! Bra grepp 700 kvar och hade ledning i ingången till kurvan ända fram till 100 m kvar, "Hälge" tyckte inte alls det var skoj att springa först och alldeles ensamt...
Han gör det han ska, håller sin fart hela vägen in i mål men hade säkert haft lite mer "go" kvar om han hade haft en rygg att gå i ända in på upploppet.. Nu åker det helstängda av !!

Slutade 4:a och jag är jättenöjd med det loppet han gjorde, höll riktigt bra fart sista 900 ! :)

Eject Gävle 25/2

Spår 11 (autostart) på 1640 meter.

Kom igenom hur fint som helst från start, hamnade i tredje par utvändigt. :)
Dock inte så länge för när det kom häst i tredje så tog Ohlsson i högertummen och gick på redan i första sväng.
Landade i dödens ca 1100-1200 meter från mål. :eek:
Tuggade vidare där och avgjorde sedan utan några större konstigheter, vann med 1,5 längd på klart bra sätt.
Ohlsson helnöjd med hästen och han vann mkt komfortabelt med gott om krafter sparade!!! :rofl: :banana: :rofl:

Örebro 080208 Sweet Sirocco lopp 1

Tog sig ut från innerspår i andra volten efter 150 meter och fick bekvämt andra utvändigt. Hade önsket mig ett par positioner längre bak i andra spår men men :D...Kusken styrde på redan 7-800 kvar :eek: svepte fältet, tog över, ledde in på upploppet med 2-3 längder, mattades till slut men höll undan och vann m 1,5 längder :banana::banana:

*pst*
lite skrockfull och fasionerad av märkliga ting som jag är så kan jag bara hålla mig för skratt :angel: exakt på dagen 2,5 år sedan min son föddes :D

Good Vibration E. hade lättats fram.
Av med både skor och boots.

Raketstart -men något flockbunden sådan- från spår 3 bakom bilen men slog på en galopp efter 20 meter.

Han var stenklar i det läget!

Good Vibration E. hade lättats fram.
Av med både skor och boots.

Raketstart -men något flockbunden sådan- från spår 3 bakom bilen men slog på en galopp efter 20 meter.

Han var stenklar i det läget!

*skrattar gott* :rofl:

Kom precis på att jag har två "oredovisade" starter själv, men måste ut och rasta hunden först.
I´ll be back! :)

Med viss reservation för att jag nu blandar ihop starterna.....
Kom ihåg att det är tanken som räknas, jag gör mitt bästa. ;)

Eject
Umåker 3/2 2140 meter, spår 6 som i praktiken blev spår 5.
Första gången på vinterbana!!!!
Hyggligt med från start, hamnade direkt i andra par ut som förbyttes till dödens när den utvändigt gled ner i rygg ledaren.
Körde till ledningen på första långsidan och stannade där hela vägen hem.
Kom en rackare fort, fort, jättefort långt ut i banan men pållen höll undan med en ½ längd.
Gott om krafter sparade och vinnartiden blev 17,9. :banana:

Östersund 11/2 1640 meter, spår 9.
Trampar på klart godkänt från start och hamnar i tredje par ut.
Ulf Ohlsson gör en "Svanstedtare" på långsidan. :eek:
Går på ca 800 kvar för att sitta i ledningen ca 400 kvar. (Där gick det fort en bit!!!)
Glider sedan undan i ensam majestät och vinner med 3,5 längd på 15 blankt.
Glad och pigg häst som är långt ifrån slutkörd i mål. :bump:

kl

Fantom T.L kalmar lunchtrav v4 måndag 18/2. 1240meter auto.

Spår 2 bakom bilen. snabbt iväg och hamnade andra utvändigt, galopp 1200 kvar, ställde sig och blev femma i mål på 17,9.

Victoroouis Ås Lopp 1 spår 6 Sundbyholm 19/2
struken på grund av blödande hov spricka.
De va den starten de,börjar ju :devil:bra:mad:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar