Hur gick loppet????

Sv: Hur gick loppet????

Vi hade ju en lyckad kväll i går på Solänget. :)

Mill Lazer som stod med 20 m tillägg fick en bra start och skulle ha fått fjärde par utvändigt då det blev tvärstopp framför och han sprang upp i vagnen på den och galopperade.
Kusken styrde på direkt efter galoppen för att sedan sätta sig lugn i dödens där han bara tycktes bevaka tillställningen. Inne på upploppet lättade han på tömmarna och gled ifrån till en säker seger på nytt rekord, 1.16,4/2160m.
Mill Nobell som varit ifrån länge och bara gått ett 1.22 jobb inför detta fick press i ledningen i omgångar. Höll tappert och var bara en halv längd efter vinnaren som liftat med i ryggar. Tvåa på nya rekordet 1.17,5/2140 m.
De var så duktiga båda två! :love:

Love Tango skulle ha startat i montéloppet men hade på nytt fått känningar i hoven eller var det nu sitter och fick strykas. Ryttaren var ju också sjuk denna kväll så det var då vilket som...:angel:

Inte en så lyckad kväll för mig... oplacerad
Galopp i starten tappade massor då hon inte ställde sig i första taget och gick i "ridhäst" galopp (sakta galopp), ju mer kusken bromsar ju kortare galopp blir det innan hon nästan galopperar på stället.

Sen när hon väl travar blir det full fart och travar i fatt fältet efter ungefär ett varv. Låg sedan sist invändigt. På upploppet skulle kusken rycka huvan men då går den inte av *suck*. Hon tog i bra på upploppet så förutom galoppen så är jag nöjd, sänkte sitt rekord också. 1,18,1m.

Måste klura på att få henne säkrare på volt, har inte startat volt på nästan ett år därför. När jag kör henne i provloppen så går hon iväg bra så jag tror det är nerverna som spökar. Är så dövad som hon kan bli, ingen käk som irriterar.

Vann loppet gjorde Oki´s Mill Lazer

Freesia Drew startade den 26:e på Solänget. Hon fick ett invändigt lopp med blev fast bakom en trött häst med "allt" sparat och blev först utan pengar. Kan dock inte vara missnöjd då hon satt nytt rekord med 17,1 vilket var en sänkning med 0,5 s. Hon kändes dessutom kanonfin så det är bara att ta nya tag! :)
Okis Mill Nobel var 2:a i samma lopp.

Galliho var tvåa i ett lite "underligt" lopp i går.
Han spetsade direkt men släppte till en innan första sväng. Denne galopperade dock och Galliho fick åter täten. Första 500 m på 1.12
Pullade upp en bit då Petter Lundberg klev fram med Cash Queen som pressade på utsidan tills 500 kvar då hon galoperade. Där avgjordes loppet då den i rygg på Galliho smet ut och "satte allt på ett kort". Varken häst eller kusk hann med att svara...
Den utvändigt hade frambenen i vägen så det blev inte fritt förrän 100 m kvar då Galliho spurtade riktigt bra och bara var en dryg hals efter.

I kväll startade Livi Champagne i Kalmar. Det var första starten på ett halvår. HON VANN!
Hur loppet gick till har jag dock ingen aning om, för jag är kvar hemma, och har bara kollat på STCs hemsida..
Men ååååå vad skönt efter all sorger och bedrövelser och smittor och elände.

Stort GRATTIS Via!
Jag vet ju hur det är när allt bara går en emot och visst är det då extra härligt när man känner att det äntligen börjar fungera...

Akrobaten tog direkt hand ledningen och sedan blev det tämligen enkelt...första segern för honom och den satt extra skönt då han "hängt lite löst" ett tag...

About a boy

kval monté gävle idag..

ja vad säger man .. han gör en kanonfin värmning. är jätte lugn... sen till loppet går han lugnt idefileringen... Johanna gör en provstart.. han är klockren..

sen tog dom skitlång tid på sif att komma ivöäg från volten.. blev irreterad i starten för att johanna tog lite å passade.. sen passade han hela loppet... tog väl 2 travsteg kanske...

efteråt visade de sig att han slagit sönder insidan knä å trampat sönder halva ballen... så ine så konstigt att han itne travade... jaja bättre lycka nästa gång..

Surfinia gävle idag 9/10

Startgalopp, kom ifatt klungan sedan i sista sväng smäller hästen invändigt om mig i sitt eget hjul och surfinia blir rädd och hoppar igen:devil:
Hon ska nu kollas upp då hon ALDRIG hoppat förut men men dom e ju inga maskiner
Det jävliga va att det va ett riltigt piss lopp som öppnades på 22 och vanns på 18 nänting och det är ju rent skit tempo:devil::devil:
ÅÅÅ ja e så arg!!!!!!!!
Bara bryta ihop och komma igen

Mill Nobell tog ledningen direkt och fick lunka runt på 1.20 första varvet. Hade sedan inget svar när det attackerades bakifrån 700 kvar. Han var inte alls på hugget och man får väl vara nöjd med att han klarade femteplatsen på 18,6 iaf.
Han var inte ett dugg trött efter loppet och tog bevisligen inte ut sig.

Min "bäbis" gick godkänd premie i tisdags på skellefteåtravet. Lili Khan heter hon och är undan min kära häst Irish Khan.

Även stallets lindsvarten startade och kom trea, men hade snabbast tid i loppet. :)

Hej jag är NY här!!!

Lite nyfiken på Er här inne!?
Jag har hållit på med travhästar och varit på Färjestad i MÅNGA år ujujuj va jag känner mig gammal nu!

Finns det några från Färjestad här?? I vilka åldrar är NI??

jag kanske har hammnat i fel tråd tänkte höra om det finns någon "nybörjar" tråd där man kan presentera sig i:banana:

Ha de gött!!!!:bump:

Face by Face Skellefteå 9/10
Blev först en omstart som hon travade iväg fint, giltiga starten travade hon iväg ännu bättre:banana:

Tog ledningen från tillägg efter ca 400 meter och släppte den direkt för att hamna rygg ledaren (banan har open stretch). En ny häst satte sig i ledningen och hon fick då tredje invändigt. Låg där till ungefär 500 kvar då styrde kusken ut henne i dödens och sedan på upploppet ville hon inte springa och lunkade sig till en 4:e plats :mad:

Första 500: 1,22, första 1000: 1,21

KL
Får minnas skellefteå sist då..
Ishalka ishalka, kom sent.
Direkt in i stallet och på med sadeln. Ut och värmde på slingan direkt. Hästen bättre än bäst, superfin! Öppnor o slutor och galoppspeed, och diagonalslutor kors o tvärs. Matte nöjd!!
Direkt från slingan, in i hovslagarstallet. Rycka bakskor. In exakt 30 sekunder i boxen, duktig pojke kissar direkt.
Ut på gången och på med sele. Kusken kommer efter fyra minuter och hoppar upp.
Starten går och häst sitter fast... och sitter fast.. hela loppet. Försöker backa sig ut gång på gång.
-Inga pengar men enligt kusken bättre än sist då han vann. De sprang 23 första 500 men sackade av och slutade på ganska svag tid för klassen ändå.
Spurtar över mållinjen då det skingrat sig och var uppe som tvåa strax efter mål... Men där får man ju inga pengar..

Bara att bita ihop och tugga vidare, hem i ca fem timmar på glashalka med yr häst med all energi kvar!

Mill Lazer startade i Guldklockans final på Dannero i söndags. Spetsade direkt men kusken var inte intresserad av att köra i ledningen och släppte till andrahandsfavoriten. Blev kvar där bakom med allt kvar som tvåa i mål.
Nu siktar vi på rikstoton... :)

Mill Lazer startade i Guldklockans final på Dannero i söndags. Spetsade direkt men kusken var inte intresserad av att köra i ledningen och släppte till andrahandsfavoriten. Blev kvar där bakom med allt kvar som tvåa i mål.
Nu siktar vi på rikstoton... :)

På solvalla?! :p

På solvalla?! :p

Den piken visste vart den skulle...:D Blir nog ett Klass 3 försök på Solänget om allt verkar ok då.

Har för övrigt glömt (konstigt? :angel:) att rapportera om Akrobat Signs senaste start, Umåker i fredags. Tog ledningen men galopperade i första sväng. Trampade sig rätt rejält då och fick sedan inte aktionen att flyta och galopperade igen. Diskad..
Bara att ta nya tag.

Bodbäckslasse
Bergsåker, Vann med åtta längder från dödens och sänkte en sekund till 26,2 voltstart.

Jippiehoo, glad i hatten idag!!:banana:

Liknande trådar

Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 803
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 107
Senast: SandraM
·
Hästhantering Jag fick en intressant fråga här om dagen, som jag insåg var mer komplicerad än vad jag först tänkte på... så nu undrar jag lite över...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 157
Hästmänniskan Hur ska man överleva att behöva "tvingas" sälja sin häst :confused: Ber snällt moderator flytta tråden om den skulle ligga fel! Läs...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: help
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar