Sv: Hur går det för era 07r? Del 4!!
Idag är jag så himla stolt över min unghäst!
Stallkompisen skulle ut och skritta sin häst barbacka, så vi kom överens om att jag skulle haka på med Ariel för att få lite draghjälp. Testade att ta på sadeln och den fungerar okej med gamla sadelgjorden. Satt upp för första gången med sadel och det kändes riktigt trevligt.
Skrittade iväg bakom andra hästen, men eftersom Ariel är tränad att inte bry sig om hästar försvinner framför eller stannar bakom en, så blev det ju ingen draghjälp alls.
Utan vi lunkade på i vårt tempo en bit bakom. Några travsteg (Ariels önskan) blev det också, det kändes roligt att rida lätt på sin lilla bäbis för första gången.
Efter 6 minuter (500 meter) fick det räcka och jag satt av. Resten av turen promenerade jag bredvid och Ariel fick ha sadeln på bara. Det blev dessutom hon som fick gå före vid "läskigheter" när den andra hästen konstrade. Jag och den andra ryttaren skämtade om att Ariel egentligen var en förklädd gammal ridskolehäst på 23 år.
Det enda som bekymrar mig nu (tänk att man aldrig är nöjd) är om det går så fort och bra att hon skulle behöva ett par veckors vila.
Vi har ju varit igång med insittningen sedan 1 augusti och totalt har det blivit 9 uppsuttna pass.
För övrigt passade sadeln fortfarande perfekt och var alldeles utmärkt att rida i.