Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Jag ska ha med min Stallkompis och min bästa kompis, båda med bra unghästvana :) Mamma och Pappa får väl fota ;)

Tror att det kommer att gå jättefint! :) Som sagt bara hänga och sitta på ryggen en liten stund första ggn :)

Ja det räcker ju alldeles utmärkt:)

Då har du ett helt kompani som kan ta emot dig om du skulle ramla av :D

Haha ne det får vi hoppas att du inte gör! Det kommer säkert att gå jättebra:) Är det nu i helgen eller nästa som du ska sitta upp?

Idag är jag så himla stolt över min unghäst! :love:

Stallkompisen skulle ut och skritta sin häst barbacka, så vi kom överens om att jag skulle haka på med Ariel för att få lite draghjälp. Testade att ta på sadeln och den fungerar okej med gamla sadelgjorden. Satt upp för första gången med sadel och det kändes riktigt trevligt.

Skrittade iväg bakom andra hästen, men eftersom Ariel är tränad att inte bry sig om hästar försvinner framför eller stannar bakom en, så blev det ju ingen draghjälp alls. :rofl: Utan vi lunkade på i vårt tempo en bit bakom. Några travsteg (Ariels önskan) blev det också, det kändes roligt att rida lätt på sin lilla bäbis för första gången.

Efter 6 minuter (500 meter) fick det räcka och jag satt av. Resten av turen promenerade jag bredvid och Ariel fick ha sadeln på bara. Det blev dessutom hon som fick gå före vid "läskigheter" när den andra hästen konstrade. Jag och den andra ryttaren skämtade om att Ariel egentligen var en förklädd gammal ridskolehäst på 23 år. :angel:

Det enda som bekymrar mig nu (tänk att man aldrig är nöjd) är om det går så fort och bra att hon skulle behöva ett par veckors vila. :crazy: Vi har ju varit igång med insittningen sedan 1 augusti och totalt har det blivit 9 uppsuttna pass.

För övrigt passade sadeln fortfarande perfekt och var alldeles utmärkt att rida i. :love:

Som sagt, var det denna helg eller nästa du skulle sitta upp?

Och inga avramlingar tack! utan sitt kvar däruppe och njut av utsikten! :D

*knapplån*

Idag var vi med på en unghästclinic. På grund av tidsbrist från min sida hann vi bara vara med på en del av dagen, men det var skoj! Bra social träning också, även om Lotta redan varit ute på tävling (förra året).

29264054.jpg

29264062.jpg

Lotta var jätteduktig och skötte sig mycket bra! Blev lite uttråkad av att få stå och vänta, men det är ju träning det med.

Den övriga träningen, d v s inkörningen, får vi avvakta med lite till. Lotta markerar fortfarande efter sparkskadan (antagligen, hittar inget annat), så nu blir det fortsatt behandling av bulan och sen hoppas jag på att kunna fortsätta igen. Lotta var JÄTTEDUKTIG i tisdags och lyssnade så himla bra på mig när vi var ute och tömkörde (sambon gick dock med grimskaft vid huvudet), så nu är jag riktigt sugen på att fortsätta. Motivationen är på topp!

KL

Idag har jag "ridit" med sadel:D Plutten var jätteduktig och brydde sig ingenting om att jag hoppade upp i stigbygeln utan stod snällt stilla. Sen ville han iofs stå stilla hela tiden om han fick bestämma. Det var lite konstigt att matte satt där uppe på ryggen istället för att gå brevid på marken. Men jag är super nöjd, speciellt med tanke på att jag inte hade någon som hjälpte mig:)

Kul att du är så taggad! Hon är verkligen fin! :love:

Håller tummarna att "hältan" ger med sig så ni kan jobba vidare!

Å vad roligt! Grattis! Visst är det en häftig känsla?! Å blir så glad när det går så bra!

Ja det är en underbar känsla:) Får hoppas att det fortsätter att gå lika bra!

Klart att det gör! *tänk positivt!*

Dåligt med bilder nu tycker jag, nu får ni ta och bildbomba lite!

Då får jag väl bidra med lite bilder då! :p

Löshoppade Tobbe idag och hade, som vanligt oflyt med kameran när jag tänkte filma.. Filmade ett språng (det sämsta) sen dog så klart batteriet :devil: men lyckades få igång den för att ta nåt foto. Så ha lite överseende med kvaliteten, men det är i alla fall bilder! ;)

lghopp.jpg

Så här snyggt blir det när man trycker av i exakt fel ögonblick ;)

heltfel.jpg

Lite bättre

tobbehopp.jpg

*kl*

Och så filmen då... Han kom in helt totalfel, och struttar sig igenom men han tar sig i alla fall över :p Jag hade ett annat hjälphinder idag än vad jag brukar och det tyckte han visst var för lågt, så han ville gärna springa rakt igenom..

När han fick ordning på benen hade jag inget batteri i kameran men sista språnget, på ca 1,05 tog han sig över snyggt och prydligt.

Mitt i alltihop började det ösregna så jag lämnade honom en liten stund för att gå o hämta min jacka.. Det var dumt.. :angel: På de max tre minuterna hann han gå bort och hämta min telefon (med tänderna så klart) som låg på en pall precis utanför staketet, och kasta iväg den.. Sen tyckte han att han kunde träna skritthoppning och gick in i "gången" och enda sättet att ta sig ut när man har för dålig fart var ju att gå rakt igenom oxern :devil:

Vad duktigt han är:) Är det hopphäst du ska ha honom till??

hrm, nej, jag är livrädd för hinder högre än 40 cm :o så det var en liten miss i planeringen att han verkar utveckla störst talang för hoppning :p Han skulle bli min dressyrhäst men gången som han hade är inte lika bra längre, så jag vet inte, kanske rider jag dressyr ändå, eller så får jag väl rida in honom o sälja honom o skaffa nåt annat... Men än så länge är han fortfarande min mammas på pappret (vi ska byta rakt av mot min treåring), så först får han ju bli min innan jag eventuellt kan sälja honom :angel:
Vi får se vad som händer helt enkelt! Planen var innan treårstest till våren men eftersom gångarterna inte är vad de varit så började jag tveka.. Frågan är om han kan hoppa så pass bra att han kan väga upp gångarterna med hoppningen istället på testet, så att nåt kan bli bra :confused:

Jag har skrittat ute i skogen med Miragon! Vi var ute på promenad med mamma Millan och hennes medryttare. Efter en stund hoppade jag upp och skrittade i ca 5 minuter med ledare. Hon knallade på, slängde lite med huvudet några gånger bara. Jag har inte tränat henne så mkt med att belasta bettet i munnen på henne så jag känner att jag måste ta tag i det genom tömkörning snart. Hon har ju inte riktigt förstått det där med att svänga och stoppa och det kan ju vara en fördel om man ska rida utan ledare...

Hihi, ja det kan nog vara bra att kunna! :D Kul att det gick så bra ändå!

Jag satt upp och skrittade runt på stallplanen med Gandalf ikväll; med sadel. Körde klicker och han var så posotiv hela tiden, det är så himla kul!!! Och han var så duktig min lille pojk! :love: Och så fin med sadel :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka