Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Jodå, alla gör som de själva vill :) För mig är det bara inget konstigt med att hästen kan ha sadel redan som föl, jag brukar använda fölisarna som "sadelhängare" när jag varit ute med mamman. Det är ju såklart väldigt stor skillnad på att träna upp ett egen uppfött föl eller någon man haft sedan 6 månaders än att köpa en tvååring eller liknande som kanske inte är så mycket gjort med annat än att den gått i hage.

Så söta dom är :D

Men hette inte den araben något annat om det är samma som en här på buke hade?

Jo, det namnet ovan är uppfödarens namn. Hästen är inte färdigregistrerad än (därav också väntan med köp) och ägaren ville döpa den själv, men nu ändrar hon tillbaka till uppfödarens för att tillmötesgå mig. Tack om du tittar här. Så snällt. :bow:

Hälsning Maja

Ja, det var inte kul. Så det blev tyvärr inga bilder på när han hoppade. Eller det blev några men det var min mamma som tog så alla fem bilder hon lyckades ta blev suddiga och efter han hoppat över bommarna :p

Däremot tog jag lite bilder idag så här kommer en bildbomb:D
29244742.jpg

29244799.jpg

29244838.jpg

29244887.jpg

29244921.jpg

29244922.jpg

forts.....

29244942.jpg

Travare?? :p
29244944.jpg

29245029.jpg

Efter fotograferingen tömkörde vi en bit ut i naturen. Plutten uppförde sig riktigt fint:)

Hehe nä det är nog inte samma sak. Man vet ju inte riktigt vad som är gjort med henne innan. Saken är att jag vill ha en stallgång osv när ja lägger på sadeln. tror inte hon kommer reagera. hon bryr sig inte överhuvudet om täcken eller gjordar eller något..

sen har hon haft sina brister i sitt liv som bristande kompisar i hagen. När jag hämtade henne stod hon ensam i en hage:crazy:

men jaa det kommer =)

Hon behöver ju växa i sin rumpa :) Gör hon det blir hon förhoppningsvis ganska lagom. Är mening att hon ska stanna som dponny.

Pappan var 154 tror jag mamman 136 eller något..:o
I dagsläget är hon 140 i manken.

Fiiiining! :love:

Longerade Amazing med sadeln idag, hade stigbyglarna nere och Amazing galoppade riktigt trevligt utan bockningar ett par varv! :D:love:

Duktigt! Då kommer det inte märkas när det är du som sitter däruppe i stället :angel:
"nejdå, det är bara stigbyglarna, det är du ju van vid" :D

Tack så mycket båda två, Plutten tackar och bockar:D

Petra: Va kul ätt hon tar det med ro:) Det blir spännande och se hur hon reagerar när du sitter där uppe!

*KL*

Hej hej allihopa :laugh:

Har varit borta härifrån och ser nu så mycke ni har hunnit med me era småpluttar. Prince går i hagen bara o latar sig. Kommer in o får lite mat bara. Han verkar trivas bra med det :angel:
Anledning är väl mest att jag har börjat plugga på heltid, separerat från mannen jag har barn med så det e lite mycke o göra ensam nu. Läxor både mig o sonen, hunden, hästen, hemmet m.m
Så d får bli lite när jag känner att jag har tid. Ett tag tänkte jag faktiskt och sälja honom. men jag ska försöka ett tag till.
Jobbigt när man vill så mycke men det inte går ihop.

Jag har koll på er lite från sidan av :D Lycka till allihopa.
Jessica

Hehe nä det är nog inte samma sak. Man vet ju inte riktigt vad som är gjort med henne innan. Saken är att jag vill ha en stallgång osv när ja lägger på sadeln. tror inte hon kommer reagera. hon bryr sig inte överhuvudet om täcken eller gjordar eller något..

sen har hon haft sina brister i sitt liv som bristande kompisar i hagen. När jag hämtade henne stod hon ensam i en hage:crazy:

men jaa det kommer =)

Själv fördrar jag att lägga på sadeln ute första gången. Då med längre rep och ta upp sadeln från marken efter att hästen tittat på den och lägga på den. Har varit med om hästar som skrämts av sadelgjordens åtdragning och rest sig. Då vill man att sadeln skall vara spänd nog så den sitter på plats och ha nog utrymme uppåt, så den inte skadar sig. Värsta skulle vara en en sadel som snurrar och häst som trasslar in sig i den.

Så på med den och mjukt spänna direkt så den sitter på plats, sedan utrymme för hästen att tillåtas reagera. För det mesta utan någon reaktion alls.

Hälsning Maja

Ja det är underbart! Förövrigt är det bestämt att jag skall sitta upp till helgen! :D:d Så spännande!

Idag kom även Amazings första träns!!! :banana: Som jag längtat, det är SÅ LÄCKERT! :love:

Imorgon ska jag åka o shoppa lite till Amazing också:

- En rejäl padd till "skrutt sadeln" så att jag kan sitta in henne i den tills vi köpt en ny att börja "rida" (läs skritta runt och fortsättning) med :)
- Ett rakt bett (hon verkar ju gilla sitt raka nova) i mässing som matchar nya tränset! :d
- Regntäcke!
- Säkerhetsväst, se inlägget längst upp! ;)
- Ridsockar och ridhandskar.
- Ev en vanlig "jackväst" från Kyra K!

Senast ändrad:

Spännande med uppsittning och ny utrustning är ju alltid väldigt roligt! :laugh:

Förväntar mej bilder både från uppsittning och med det nya tänset!

Idag har jag och min dam varit ute och tömkört i skogen i äckelvädret. Det gick så bra, mycket stolt. Passade även på att hänga lite på henne i boxen, hon brydde sig givetvis ine nämnvärt :)

Åh va roligt, dom är duktiga dom små! :D

Ja detta är ju mina första egna häst så det blir ju till att köpa allt nytt, och roligt är det! :p:p

Japp, tänkte smörja tränset under veckan så att hon kan ha det på sig under första "ritten" :love: Självklart kommer jag att ta kort, blir ju ett riktigt speciellt minne! :bow:

Va roligt. Alltid spännade att sitta på dom för första gången:) Jag fick dock inga bilder på första gånge eftersom det var min hovslagare som tyckte att jag var mesig som bara hängde. Så jag var ju tvungen att hoppa upp :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka