Sv: Hur går det för era -05'or #9
Nej vad tråkigt! Jag har min beskärda del av otur jag med tyvärr!
Ont i ryggen i vintras= stå 2 veckor, sedan följde behandling med ET 2 ggr innan hon blev helt ok i hela kroppen.
Mugg på våren = blockhalt stod 1,5 vecka
För ett tag sen så hade vi ju en transportolycka = stå i 3-4 veckor.
Red igång henne, lite fick lårkakor i hagen samt stort sår = fick stå,
red igen några dagar Förkyld= fick stå 4 veckor, blev riden 3 dagar, slog på sitt ärr som hon har efter "transportolyckan", ska nu stå i 7 dagar och får sedan promeneras i 7 dagar och ev återbesök om hon inte är helt bra efter det.
Jag personligen är lite orolig att överbenet som hon kommer få av detta kommer trycka på ligament och grejjer vilket gör att hon kommer bli halt så fort man anstränger henne hårt. Vet en annan distanshäst som fick det, fungerade jätte bra för dressyr/hoppning och fälttävlan, men distans är ju lite hårdare så det gick inte.
Emellan detta så har åringen hunnit vara sjuk oxå, samt hunden 2 ggr... Behöver jag säga att min veterinärbuffert är använd och slut för länge sen?!
På önskelistan just nu står det "friska djur, TACK!"
Ibland undrar jag verkligen vad jag har gjort för ont för att förtjäna detta? Men det är väl bara att inse att livet inte är rättvist, och igentligen har jag väl haft tur i oturen då inget av alla grejjer är direkt allvarliga (förutom hunden då... men det gick ju bra iaf) Och hunden ska jag lämna in snart igen...
Jag känner att jag skulle behöva lite pepp faktiskt.
Dock finns det en positiv sak med detta!
Jag uppskattar nu skritturer väldigt mkt, då får jag ju iaf sitta på hästen
Innan blev jag lätt uttråkad av att skritta länge, men inte nu!