Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Hmm... Jag hade med mig två hästskötare i hopp om att fånga någon av ritterna på bild/film. Dock blev den ena skötaren kidnappad av hindervakterna och den andra fick snällt promenera runt på framridningen. Då det bara var 15-20 minuter mellan mina starter så var det lite bråttom att komma upp på häst nr två:angel:

Fotografen som var där lyckdes bara fånga mig på bild en gång per häst. Bilden på stor-klunsen var inte så bra... Men, men! Här är den med;)
http://www.facebook.com/profile.php?id=722884847#!/photo.php?pid=4202661&id=612779411
En liten bonus bild, där vi ser lite mer normala ut;)
http://www.facebook.com/profile.php?id=722884847#!/photo.php?pid=5847963&id=722884847

Ni är så otroligt snygga, och jag tyckte alla bilderna blev bra på er : )

+ Martina_m: Tack! Vi blir så glada att den här kämpiga vintern verkar ha gett liiiite resultat iaf:laugh:

*kl*

Idag red jag för andra gången på ridbanan med Aimy sen jag köpte henne, för ett år sedan... Har tom galopperat på Aimy första gången på ridbanan:banana:! Red bara ett varv i varje varv så att säga! Hon skötte sig bra, men hon behöver träning. Hon är ganska obalanserad, precis som en nyinriden. Men i skritt och trav kliver hon på bra! Bara att träna så kommer galoppen oxå så småningom. Jag kör ju en väldigt försiktig igångsättning då jag är så rädd att hov-och kotledsinflamationerna ska bli värre. Men det märks inget av det iaf.

Jag har haft dåligt med tid till lastträningen, har haft prio på att motionerna mina två donnor. Men denna veckan har vi tränat 3 gånger och igår släppte spärren. Hon gick in i transporten! Dock tyckte hon att det var läääskigt att backa ut igen så det får vi träna massor på så hon blir trygg med det. Idag gick hon in igen, och lika läskigt var det att backa ut. Nåja, vi tränar på!

*kl*

Dålig jag varit på att uppdatera :p Jag och min 5åring har iafa varit på en tredagars hoppkurs denna helgen. markarbete i fredags och hoppning lördag och söndag. Hon har utvecklats något så enormt denna helgen.
Synd att det är så dåligt med tävlingar, känner att vi är redo att börja åka ut nu men det finns inga lokala inom rimligt avstånd så det blir lite CR hoppningar i början.
Vi hoppade bana idag och eftersom min lilla häst gärna överhoppar sig och tar i så hoppade vi inte så högt. Det viktigaste var ju ändå att få schyssta rundor på henne :)

Här är lite bilder iafa, uppdaterar med film senare.

31136370.jpg

31136371.jpg

31136373.jpg

*kl*

Dålig jag varit på att uppdatera :p Jag och min 5åring har iafa varit på en tredagars hoppkurs denna helgen. markarbete i fredags och hoppning lördag och söndag. Hon har utvecklats något så enormt denna helgen.
Synd att det är så dåligt med tävlingar, känner att vi är redo att börja åka ut nu men det finns inga lokala inom rimligt avstånd så det blir lite CR hoppningar i början.
Vi hoppade bana idag och eftersom min lilla häst gärna överhoppar sig och tar i så hoppade vi inte så högt. Det viktigaste var ju ändå att få schyssta rundor på henne :)

Och här är filmen :)
http://www.youtube.com/watch?v=tcdV-YZj6qw

Vad fint den hoppar!! Härlig uppsyn också.

Jag har inte heller uppdaterat på ett tag. Hade en hemsk tur ut på Avalon härom dagen, han lyssnade inte alls på mig :mad: Så dagen efter blev det massor med övergångar på fältet i både skritt till halt och trav till skritt till halt och galopp till trav till skritt och halt. Han var SÅ fin! :love: Satt bara och log och kunde inte sluta knappt. Gjorde lite ökningar också och han var super!

Idag har vi tränat terräng och här är lite bilder;

32251_395572636614_691301614_4795912_8183459_n.jpg

32251_395572646614_691301614_4795914_404338_n.jpg

32251_395572686614_691301614_4795919_6832908_n.jpg

32251_395572716614_691301614_4795922_7728102_n.jpg

32251_395572726614_691301614_4795923_7266438_n.jpg

Vad duktiga ni är allihopa! Det var evigheter sen jag skrev i den här tråden då pållan betäcktes förra året och nu har blivit mamma. Så jag får uppdatera med en mor/dotterbild.

31134236.jpg

Längtar tills vi också är igång med träning igen! Först funderade jag lite på att betäcka i år igen, men det blir nog inte så. Tycker jag har hästar så det räcker just nu :angel:

Härligt det ser ut med fälttävlan :) Jag funderar på att prova det med Shina när vi lärt känna varandra lite, tog ju fälttävlanskort när jag hade ponny men det har inte blivit så mkt sedan dess.

Sassiball
Fina båda två :) har mamma ngt tecken i ansiktet eller är hon helt svart?

Nu blir man ju nyfiken på stammen på mamma och på den lilla?!:laugh: Ser fina ut!
KL
Ja då har vi varit iväg och gjort vår andra fälttävlans start. Det gick inte lika bra denna gång:cry:
Dressyren gick på 20*40 bana och det var blött och lerigt. Pålle uppförde sig hyffsat, lite tittig, tyckte att det var tungt, trångt och blött. Denna gång hade jag sporrar på mig, vilket underlättade lite med att hålla honom i rätt gångart:angel: 56% även denna gång, mest nöjda är vi med en 8:a på inridningen!!
Hoppningen gick inomhus i 20*60 (20*70?) där det var både framhoppning och själva banan...:crazy: Inte nog med att det var trångt, framhoppningen var typ 20*15:eek: underlaget var blött, tungt och djupt... Pålle som aldrig har varit i en bom försökte göra sitt bästa men det gick inte alls. Han orkade inte få med sig benen, la in trav på flera ställen och rev två hinder.
Terrängen började dåligt, blev mycket bättre men slutade till sist dåligt...
Det regnade när vi red fram (hästen är mycket skeptiskt till allt som är blött:angel:) sedan blev han skrämd av en häst på framridningen. Så allmänt sprättigt och spänt emd andra ord. Dock fanns det gott om vatten pölar att träna på;) Väl på banan så kom han igång riktigt fint! Ändå tills vi kom till vattnet, där tog det tvärstopp...
Så samanfattningsvis var det ingen vidare helg resultatmässigt. Dock har pålle skött sig bra med resa, "sova borta" och allting runt omkring! Många erfarenheter rikare ska han nu få vila en vecka iaf, mer klarar han nog inte innan han börjar trakassera hagkompisarna av uttråkning...

Ingen orsak, jag vet hur det är, d.v.s VÄLDIGT jobbigt, och det känns som om bara en själv har problem med sin häst, åtminstone det problemet, bara för att det känns som att var man än tittar så finns där ingen somhar problem med sin häst. Men det är fel, i princip ALLA har problem med sin häst någon gång, sen kan det ju självklart variera på hur "allvarliga" problemen är. Men alla har problem någon gång! (möjöligtvis inte så stora om man köper en s.k "färdig häst") Så du är inte ensam! Och det är bara att kämpa vidare, för sen, när probl.em löser sig, d hoppar man på fluffiga moln! :D

*kl*

Hej! :)
Jag har haft lite semester nu och befunnit mig i Portugal, väldigt skönt må jag säga.
Har iaf en film från när jag tränade innan jag åkte. :) Tänkte bjussa på den. Filmen
Allt rullar på här som vanligt, Ove utvecklas som han ska så jag är nöjd. Skönt skulle det vara om värmen kom bara :D
Kram på er!

*kl*
Om ett par dar går Tibbe på "normal" stor hage :D hoppas på att vädret blir bättre i så fall får han även börja gå ute om nätterna till helgen tänkte jag :p Sista åter besöket är om 2 - 2½ vecka :)

31147692.jpg

Lite uppdatering! Min lilla donna går från klarhet till klarhet! Hoppar finfint på träning och nästa vecka blir det tävling 90 och 1 meter.
Vad skönt att det går så bra med alla 5 åringar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 462
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama