Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det låter som en superidé att låta honom vila och sen rida i skogen. Och ge inte upp, fortsätt kämpa, för sen, när det någon gång går bra, då är man lyckligast i världen. Jag vet hur det känns, har själv en häst som i början vägrade totalt attlysnna för mina skänklar, överallt. När vi red ut, i paddocken, i hagen, varsomhelst. Men jag hittade ett sätt at få fram honom på, och nu har han blivit mycket bättre, även om han inte är bra, men han är MYCKET bättre än innan!
Så fortsätt kämpa, du är inte ensam med ditt problem, och det kommer lösa sig, och då kommer du vara lyckligast på jorden!
Det är verkligen jätteviktigt som ryttare att man får vila upp sig lite emellanåt!! Min har med haft ledigt nu, iof ofrivilligt då han tappade skorna hela tiden (gick i en väldigt blöt hage) Men kände inte någon jätte panik att ringa hovslagarn, då jag har en tid inbokad på onsdag. Så på onsdag har min häst varit ledig i 2 veckor..
Men man ska absolut inte känna skuldkänslor för att man inte rider.
Min har varit så nöjd att få gå på bete, och komma in i stallet varje dag och "bara" bli ompysslad.
Den lilla pausen gör att man verkligen förstår varför man gör allt slit varje dag. För visst är det sliter vi hästägare gör! Men något jag absolut inte skulle klara mig utan!! Hästar är ju inte bara en hobby utan en hel livsstil!
Oj vad långt och lustigt inlägg Men hoppas ni förstår vad jag menar!