Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Haha det är ju en KILLE:D Snäll som få,kan handskas av alla. Började skriva i 05 tråden december 2006 när jag köpte honom men har inte varit så aktiv senaste halvåret året då jag inte haft någon motivation att göra något men nu har vi kommit igång i ridningen igen:laugh:

Åhh vad kul det ser ut, men det verkar som om någon inte riktigt kommit på än att man bara behöver hoppa över hindren och inte måste ha en säkerhetsavstånd på 50 cm : ). Ni är riktigt snygga i alla fall. När blir det debut då (för du har väl inte debuterat ännu?)?

Haha nää han gillar att "showa" lite och visa hur högt han kan hoppa:angel:;)

Precis vi har faktiskt anmält oss till en (den enda) tävlingen här på hemmaplan 5-6 juni! Så nu börjar det närma sig, gäller ju att komma igång, så man inte fastnar i "träna, träna, träna, träna" -träsket:angel:
Måste ju ut och känna på "hetluften "också :p

Haha det är ju en KILLE:D Snäll som få,kan handskas av alla. Började skriva i 05 tråden december 2006 när jag köpte honom men har inte varit så aktiv senaste halvåret året då jag inte haft någon motivation att göra något men nu har vi kommit igång i ridningen igen:laugh:

Oj, förlåååt :o:o!
En riktigt charmig häst iaf, men en lite feminin pojk ;):D!

Det såg jättefint ut! Så söt han är din pålle :)

Igår red vi LC:2 på staketträningen. Jag startade först och när jag kom 40 min innan var där inte en kotte :confused:
Efter 15 minuter kom de och då skulle de mäta ut den korta banan, utan måttband! Så, när jag 30 minuter sen kommer in på banan är den typ FYRKANTIG och max 30m lång. Haha Avalon blev som en liten sardin i en burk. Men vi styrde runt, ja jäklar vad man fick styra! Domaren sa efteråt att det var nästan elakt mot Avalon att rida kortbaneprogram pga. hans storlek.
Annars gillade hon honom mycket och sa att han skulle bli jättefin när han är färdigmusklad/växt. Hon berömde honom för att vara arbetsvillig och inte busade eller så. När hon sen fick veta att han bara var 5 år så sa hon "Jahaaa, men då är han ju bara barnet!" (på klingande finlandsvenska). Vi fick uteslutande 6or och 7or men jag var jättenöjd med honom för han gjorde sitt bästa. Han var jättefin på framridningen också!

Om 2 veckor ska vi rida LÅNG bana på kvällstävling. LB:2 blir det då!

Lite bilder;

31101_389381566614_691301614_4621566_6945528_n.jpg

31101_389388051614_691301614_4621706_1224640_n.jpg

31101_389390701614_691301614_4621749_4180452_n.jpg

Du ska se hur söt och tjejig han är i sitt rosa täcke och grimma!

Förra sommaren var vi och tävlade,dommaren kom fram,gjorde sin bedömning och grattade mej för jag hade en sådan otroligt fin arabtjej. Jag vågade inte säga emot... i efterhand så ser jag på korten att under hela bedömningen så står han med hela paketet och svajar :rofl:

Åh, vad kul : ). Lycka till! Jag hoppas på att kanske kunna starta fälltävlan med min donna i höst eller till nästa vår, men vi får väl se : )

Visst kan det bli lite knasigt när man har en häst med "fel" utseende? Min ponny fick alltid heta "han" och då hette hon till och med Gun GIRL! :D
Nu förtiden säger jag alltid "den" om jag inte vet vilket kön det är... Lite opersonligt kanske men kan ju inte bli fel iaf!:p

Marty: Tack! Du hade varit ute med din på terrängbana va? Har för mig att jag läste något om det...:angel: Är ju så roligt, speciellt eftersom de flesta hästarna också tycker att det är tok roligt!

Tackar!
Gillar din häst också! Min typ av pålle, stor och ståtlig!:D
Jag tycker att "korta banan" borde förbjudas för ridhästar. Istället borde det göra en i storlek XL för oss med lite större pållar:angel:

Ja, vi har varit iväg två gånger än så länge, och Kimbi verkar tycka det är jättekul. Men det är så härligt att rida dem i terrängen för det blir så annorlunda jämfört med vanliga hoppningen. Hon ska bara komma på att man ska hoppa framåt och inte krypa intill hindren så mycket som hon gärna gör. Sen ska ju matte lyckas ta det där rackarns lilla kortet på stor häst också. Tror inte Kimbi riktigt kan smälta in bland ponnysarna med sina 175 cm...

*kl*

I veckan som var testade jag och lilleman att rida igenom LA:3 och fick dessutom med det på film.
Här är den! :)

Håller med er om att kort bana verkligen inte är att föredra på stora hästar, var man än vänder är det en vägg/staket. :D

Kram på er sålänge!

Vilken stilig herre! Ni ser otroligt samspelta ut. Väldigt avslappnat och trevligt.

Vi har en ganska lugn period nu då det är svårt att få tid till träningar (måste åka iväg). Fruktansvärt frustrerande eftersom både jag och hästen vill så mycket, men det är bara att härda ut till dess att allt annat i livet faller på plats.
Det blir mycket dressyr på ängar och tömkörning i ena hagen, så vi håller en balanserad grund iaf. :)

Ett par bilder från veckan:

4635330788_3f84a3c1ce.jpg

4635330886_138928935e.jpg

Länge sen jag uppdaterade.. Valencia har varit lite snorig och troligtvis var det därför hon var stel på senaste hoppträningen. Men nu är hon igång igen och jag hoppas att vi kan vara med på en lok tävling om 2 veckor =)

Vi håller på och byter belysning i ridhuset sedan 2 veckor tillbaka, så nu är det endast uteritter som gäller. Så underbart!!! :love: :love:

Idag red jag och Cesar ute i den stora sommarhagen. Cesar var jätteduktig, har tränat på mellantrav lite på senaste och paletten har verkligen börjat falla på plats och han ökar steglängden utan att springa iväg och han ligger inte på.

Tränade även en del på enkla galoppombyten idag som har gjorde kanonbra.

Anledningen till detta flitiga dressyrtränandet är att vi ska ut och tävla dressyr i början av juni :eek: haha ska bli riktigt kul faktiskt, det var 5 år sedan jag avslutade min dressyrkarriär och Cesar har aldrig tävlat dressyr. Har beslutat mej för detta då han inte är tillräckligt igång för hopptävling, men endå kan få komma ut och få miljöbyte :)

*kl*

I veckan som var testade jag och lilleman att rida igenom LA:3 och fick dessutom med det på film.
Här är den! :)

Håller med er om att kort bana verkligen inte är att föredra på stora hästar, var man än vänder är det en vägg/staket. :D

Kram på er sålänge!

Fasiken vad fin han är =) Kan du inte rida valencia så också :love:

Hihi! Tack så mycket!
Vi får väl hjälpa varandra, du hoppar på min pålla och jag dressyrar på din. Blir ju kanon det ;)
Är hon igång nu igen?
/Magda

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 463
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama