Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Lite bilder på min dressyrstylade Othello.
Vår andra dressyrtävling idag. Gick jättedåligt, gick så segt. Var jättearg. Men jag tycker att min pålle var fiiiin iaf ;). Hahah, skulle vilja ha knoppar på honom varje gång jag rider, istället för shettis-manen som inte går att få någon bukt på.

30970685.jpg

30970689.jpg

Spännisgrabben ;)

30970691.jpg

Min skickliga pappa till fotograf. Stackarn, jag bara klagade på honom, då han missade filma LC:1, han undrade om det var dags att tävla när folket började klappa :angel:. Nä, det var slut då... haha. Han fick med LB:1 iaf. Sen såg jag hans fina vinklar på fotona. Märks att han aldrig är med i stallet.

Och en länk till film på lite framridning.

Senast ändrad:

Jag ligger lite efter i läsningen här då det skrivs så himla mycket varje dag! :laugh: Men det är kul att läsa att så många är så nöjda med sina hästar och att det går framåt.

Martina:
Supersnygg häst har du!
Urkuella: Vilken otur du verkar ha, hoppas det vänder snart!!
Johanna B: Vilka fina %, duktiga ni är! :bow:
AthenaAvalon: Härligt att det går så bra med lastningen och att det verkar hålla i sig! Tittade på din film och jag hade nog velat ha lite mer bjudning i honom och lite bättre sug i bettet. MEN ni har ju en tanke bakom och din tränare har säkert rätt, jag förstår att han är stor och att det är bättre att han går balanserad och bärig än att han faller isär.
Elinlowenberg: Härliga terrängbilder, de i vattnet är ju superfina! :love:
zeus: Jag tycker det låter som ett bra sätt att gå till väga på när du tränar lastning! Det verkar som om det finns många kloka här i tråden! :)
cela: Som vanligt trevligt och prydligt, tittade bara lite snabbt men fina galoppfattningar ni gör från skritt!

Undra om jag fick med alla nu.. ;)

..och en liten uppdatering från mina 05.or...
Min Flisan utvecklas för varje dag. Senaste tävlingen knep hon en 5.te placering och igår så fick hon springa sitt första ärevarv då hon dansade hem en 2.a placering. :laugh: Fick många fina lovord från domaren efter klassens slut och då blev man ju stolt som en tupp. :D Det finns fortfarande MÄNGDER kvar att arbeta med som kan bli bättre men det går åt rätt håll och det är roligare än aldrig förr att rida! Hon blir fortfarande väldigt spänd och trevande i tävlingssammanhang så än så länge är vi mest ute och miljötränar men det är ju bara en bonus om man lyckas skramla ihop lite fina poäng, en 8.a på gångarter lyckades vi dessutom få igår. :laugh:

Vår NF-ponny sköter sig utmärkt och går stadiga LB med fina resultat. Hon är superambitiös och man får hejda sig lite ibland så att man inte glömmer bort hur kort tid hon är riden egentligen.

Min tredje 05.a är nu under igångsättning efter operationen av pyttesmå fragment i bakkotorna. Hon har fixat konvalecensen med bravur och känns superfin trots att det än så länge endast är skritt som gäller.

Här är lite kort från tävlingen igår på Flisan e.Florencio ue. Pik Labionics
Flisis.jpg

Flisan-2.jpg

Tittut.jpg

hej.jpg

kl

Var jättelänge sen jag skrev här tror ja! Men jag har kvar den lilla bråkstaken Gustav för er som undrade ;)
Just nu är han på uppfostring då de inte riktigt funkat för oss den senaste tiden och jag kände att ja behövde ordentlig hjälp.
Idag var jag och hälsade på honom och red honom, han var duktig :)
Han kommer hem igen om 3 veckor, ska bli spännande o se va som kan hända på denna tid!

Film från idag.

Monty Roberts dually halter är precis som en vanlig grimma. Förutom att det sitter en extra rem runt nosen. När man tar i hästen så skapas det alltså ett extra tryck runt nosen. Så fort hästen gör som den ska (tex ställer sig i rätt position som Avalon) så slutar man (med "vevandet" i Avalons fall) och trycket försvinner. Man kan oxå koppla på grimmskaftet som på en vanlig grimma! Luddigt förklarat men jag hoppas du förstår. Jag har min hängande i stallet, ska se om jag kan ta en bra bild ngn dag!

KL
Och tack Smulan87 för de fina orden!

Kollade inte på hela filmen, men det är en rackarns fin häst du har!

kl

Idag red jag och Cesar ut i det underbara vädret!! <3

Började med att trava och galoppera lite i hagen och sedan red vi ut i skogen på en skrittrunda. Både jag och Cesar njöt för fulla muggar!

30976875.jpg
¨

30976881.jpg

30976884.jpg

30976886.jpg

30976889.jpg

30976892.jpg

<3

30976928.jpg

30976947.jpg

det är fortfarande en del muskler kvar att bygga efter den långa vilan, men vi jobbar på det och det kommer! =)

Vad härligt det ser ut : )

Giinne: Jag älskar fortfarande din häst. Du vet var du kan lämpa av honom om du inte blir nöjd efter tillridningen : )

Smulan: Grattis! Känns bra med så bra kritik kan jag tänka mig!

Vi lämnade junior hemma och mitt sto e French Kiss gjorde sin första start i LC2 igår och gick runt på 71.78%:banana: långt före 2an. Glad matte och nöjd beridare:). 4 års breeders nästa?

*kl*

Sa jag förresten att vi ska vara med här med Team Chasingen i sommar! :)

Ska rida som shownummer lörd. 15/8! Ska bli vansinnigt kul!

Avalon hopptränade förresten på "vanliga" hinder igår. Studs, hopp på 8-volt för att landa i rätt galopp och han va SÅ duktig och hade jättekul! :love:

kl

TIPS

Om du har en pigg 5 årig dressyrhäst. Ge dig INTE ut i en nationalpark på ett galoppass på de långa preparerade ridvägarna.

Varför?

Jo... för de enda du får göra nästa pass är att bromsa, bromsa, bromsa, bromsa och bromsa. :devil: Lite förlåten är han dock.. för när han väl gick.. då gick han verkligen super fint :bow: ... i typ 30 meter sen va det full gas igen ^^ Men vi fick tom till ett litet tramp mitt i allt gas och broms :rofl:

DONT TRY IT AT HOME!

Idag stog jag på backen och tittade på när min Brixie blev riden. Hon skötte sig bra trots att andra hästar hoppade hinder och brallade efteråt på banan brevid. Lite kort och en film:

http://www.youtube.com/watch?v=8wwK4mSHTtU

Hon vill verkligen gå fram nu och det finns äntligen något att börja jobba med :D

*kl*

Idag skulle min stallkompis starta sin 4-åring som är halvsyster till Avalon innan det var dags för betessläpp imorgon. Hon hann bara sitta upp och skritta några steg så hoppade hästen åt sidan för nått på marken och slog upp nacken i huvudet på Lisa. Hon fick fläskläpp och fick skölja munnen lite. Sedan skulle hon rida men säger helt plötsligt att hon inte vet var hon är, varför, hur hon kom dit eller vad det är för dag. Kommer inte ihåg banan eller nånting! :crazy:

Så jag satte henne ner och hon blev bara mer och mer förvirrad. Så till sist åkte vi in till akuten där de konstaterat ordentlig hjärnskakning :( Sån himla otur!

Efter några timmar där inne så red jag iallafall min egen, ut en runda. Han var som en vägg i högersidan och ville inte alls ta vänstertygeln som ytter. Så när vi kom hem igen så red jag en stund på fältet för att lossa honom och tillslut var han SÅ fin! :love: Tog vänstertygeln som ytter bättre än någonsin!
Lite uppmuntran denna dag iallafall...

tack :laugh:
hehe de ska jag komma ihåg ;) dock är ju förhoppningen att vi ska va bästa polare sen när han kommer hem :p

Jag kikade inte på programmet men har lite svårt att tänka mig att IA skulle ställa upp på något dylikt (!!) Men man vet aldrig, jag känner henne inte alls!
Media skulle väl älska om hon gjorde nått liknande! hahaha!

"Min" IA bor i Edsbyn och tävlar en fuxfärgad herre vid namn Galliano. Var det hon som var med i Arga Snickaren???

AthenaAvalon - roligt att se er på film igen! :) Förstår att ni befinner er på en fin gräns just nu, att stanna kvar i "unghästridningen" eller sätta lite mer tryck - det är ju bara du o din tränare som vet hur han är och vad han klarar av så gör det som känns bäst i maggropen :) Jag tycker att han gått i samma form och samma takt länge nu men så har jag ju bara sett två filmklipp och det säger ju ingenting om hur han är att rida och hur han känns, en film visar ju oftast den bästa sidan av en häst ;) Det är ju bara någon minut av ett helt pass.
Å andra sidan så tror jag ingenting blir förstört av att börja "känna" lite på honom, man märker ju direkt om det går "hem" eller om han inte alls är redo :)

(Ps saknar våra MSN-konversationer! Min dator här hemma bara strular men nu hoppas jag att få ha den mer hemma än på lagning så då kanske vi ses igen :p )

*kl*

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något, men nu kände jag mig lite sugen igen!

Har dock hållit koll i tråden och vad mycket fina saker ni har visat upp! Det är så härligt att läsa här alltså! Jag är verkligen glad över att vi håller en sådan bra ton och är så uppmuntrande mot varandra för jag tror verkligen att man behöver det! :) I många andra trådar här tycker jag att dom är rent fördjävliga som dom far mot folk och dömmer ut varandra, usch! Nej, tummen upp för er!

Romance och jag pular på, min sits känns som att den börjar infinna sig. Har min tränare här uppe nu så jag ska få mig en duvning i 3 dagar, superkul. Ove har verkligen utvecklats i veckorna så det ska bli spännande. Insåg även att till hösten är det dags att börja med byten = mot msvB, så snart kanske jag äntligen får inviga min fina hatt och frack (msvA), det är ju såklart ett bra tag kvar men jag kände att det börjar närma sig att jag har min vuxna häst igen. :)

Kanske kan få mig en liten film efter träningarna som jag kan dela med mig av. :)
Kram på er sålänge!

Okej den här IA som va med på arga snickaren hade rött hår och 2 barn som hon bodde i nån liten stuga med. Hon kom i från Hälsningland men bodde nu utanför Uppsala (tror jag det va). Är ridlärare och har egen häst....

Jag kör väl en Kupp till då! En rejäl sådan!
Det finns fler bilder om nån vill att jag ska kuppa ännu mer hehe

Han är lite skeptiskt till duschen, främst för att jag sprutar honom i huvudet

Och titta! Här har jag oxå fastnat på bild!

Gosestund med min bror, som aldrig ser normal ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 463
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur