Hur går det för era -05'or #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era -05'or #9

Kikade på femmans hemsida nu och det är inte samma IA, men komiskt om hon oxå var från Hälsingland och jobbar som ridlärare! Fast den IA jag tränat för är inte ridlärare kanske i den bemärkelsen, hon är A-tränare och åker runt överallt och tränar när hon hinner. Hon tävlar på elitnivå och nosade på OS, dock rider hon i landslaget och det gick finfint i världscupen i fjol. (därför jag blev paff om hon hade ställt upp i ett sådant program på tv som kanske inte är allt för smickrande ;) när man sen ska ut o tävla nationellt och internationellt på elitnivå :p

Kimmis - vilken söting!

*kl*

Ooh, den 3/6 ska Avalon och jag ge oss på en LB:2 kvällstävling. Blir till att öva stenhårt på galoppen ett tag framöver ;)

Den ene -05 hästen är färdigkvalad till både Falsterbo och Flyinge i höst. Den andre går det långsamt framåt för och han hoppar mest små hinder som han fortfarande tycker är väldigt läskiga. Otroligt vilken skillnad det kan vara på hästar fast att de är lika gamla.

Kikade på femmans hemsida nu och det är inte samma IA, men komiskt om hon oxå var från Hälsingland och jobbar som ridlärare! Fast den IA jag tränat för är inte ridlärare kanske i den bemärkelsen, hon är A-tränare och åker runt överallt och tränar när hon hinner. Hon tävlar på elitnivå och nosade på OS, dock rider hon i landslaget och det gick finfint i världscupen i fjol. (därför jag blev paff om hon hade ställt upp i ett sådant program på tv som kanske inte är allt för smickrande ;) när man sen ska ut o tävla nationellt och internationellt på elitnivå :p

Kimmis - vilken söting!

Jag vet ju vem Maria Eriksson (som du tränat för) är men visste inte att det va hon du tränat för förrän du skrev det i förra inlägget. Ja visst är det lite komiskt... kanske nåt man kallar alla Maria för i Hälsingland (IA)...;) Nä kanske inte nåt man ställer upp i när man är en "känd" person.:)

*kl*
Få ha ett långt riduppehåll med Tibbe igen >___<"
Var med han på klinik i måndags och fick diagnos infammation bägge framkotorna + höger bak knä :(
Detta var sista gången jag lämnar iväg någon häst på foder. Så nu står han i sjukhage (ala box storlek) sen ska vi på återbesök om 2-2½ vecka

ja det var ju väldigt komiskt att de har samma namn OCH smeknamn OCH sysslar med hästar OCH kommer från samma landskap :p

Urkella - nee vad trist :( Nä, jag skulle heller inte låna ut på foder, livrädd för att få mer jobb tillbaka eller som för dej, en skadad häst!! Mardröm!! Då säljer jag hellre eller låter gå i hage hemma o bara skrota... Hoppas han blir helt återställd!

ÅH! Jag drömde en jätte otäck dröm om dig igårkväll! Vädigt kort, men obehaglig!
Jag sitter här med min drömbok i högsta hugg så jag tror iaf att du ska klara dig eller tom få lite tur ^^

Du får väll hojta till om du vill veta detaljerna :angel:

:eek: Jag vill veta detaljerna!!!!

Tackar så mkt för dina komentarer anni!

KL

Jag har börjat greninrikta Pselma mer mot distansen, och hon verkar trivas utmärkt! Hon har ju innan varit lite loj och lat, men de dagarna är förbi!

Igår red vi 3 mil, ca 4,5 timma, 7 km asfalt, och Pselma är inte redo för trav så långt på asfalt så det blev mkt skritt.
Men hon var pigg och glad hela vägen. Var lite känslig i ryggen när vi kom tillbaks, men det hade spöregnat hela natten och hon gick utan täcke så det kan bero på det. Så i natt gick hon med täcke, och jag hoppas att det ska vara borta nu.

I förrgår morse var Pselma på äventyr! Hon hade nämligen rymt in till sin son, superbrunstig. Han verkar dock inte fatta nånting om sånt än, så jag tror inte det är nån fara, men jag ska hålla koll efter nästa brunst, och kommer det ingen så UL ar jag givetvis henne och sprutar bort ev "cellansamling" ;)

Så nu går de så att de inte ens ser varann, tycker väldigt synd om den lille pojken, så det lutar åt att skära honom om jag inte hittar nåt snabbt.
Lite tråkigt för mig, men hästen lär ju inte lida av att vara utan kulor.

Jisses va alla kommit långt med sina 05:or...

Min e super snäll å rida men vi har inte kommit så långt pga att hon som 3 åring fick adoptera ett föl. Så då va hon mamma från juni å frammåt

24838314.jpg

Sen nu kom hennes eget lilla föl till världen den 12 maj =)..
En liten underbar tjej (Ridponny) Super fin å rör sej super =)

30954634.jpg

Underbara Savanna med sin fölis =)

30945269.jpg

*kl*
Få ha ett långt riduppehåll med Tibbe igen >___<"
Var med han på klinik i måndags och fick diagnos infammation bägge framkotorna + höger bak knä :(
Detta var sista gången jag lämnar iväg någon häst på foder. Så nu står han i sjukhage (ala box storlek) sen ska vi på återbesök om 2-2½ vecka

Nej, vad tråkigt! Hoppas att han blir bättre snart! Ge inte upp!! Det vänder snart! Peppkram!!

Jo så här, jag har alltid förknippat dig med westernryttare... arab.. lång man :angel: och sen tror jag att de va någon som hade en avatar som var väldigt lik din när jag hängde på westernforuet här inne förut..

Hur som helst så var det en väldigt kort sekvens.. Jag drömde att du red en plessure tävling (tillsammans med ett annat ekipage varav hästen var skäck) och jag satt på läktaren och tittade och du red bort längs långsidan och jag tänkte att jag satt och hejade på dig. Du red bort över kortsidan och sen när du ridit nästan hela långsidan så tvärstannar din häst och kastar in dig med huvudet före i sargen! :eek:
Det gick JÄTTE dåligt och en man hoppade direkt ner till dig från läktaren för att ta hand om dig som låg avsvimmad och i hans armar fick du ordentliga kramper och började skaka riktigt rejält.
Här vaknade jag.

Jag skriver rakt av min drömbok så får du tolka själv :p

(ursäkta stavfelen) ^^

Häst Betydelsen av en dröm om en häst eller hästar beror på innehållet slås upp. Generellt kan man dock ge följande vägledning: En dröm om att se hästar spår en period med allmänt välbefinnande. Om drömmen handlade om du bar rädd för djuret, tyder det på oro för ett borttappat eller förlagt viktigt papper eller föremål. Att drömma om att rida på (eller sitta på) en häst tyder på kommande statushöjning, men om du blev avkastad (eller föll av), måste du ta idu med en rival, som fösöker motarbeta dig. En häst som sparkar bakut, är ett förebud för oväntat motstånd för någon plan du har för närvarande. Att bli sparkad av en häst varnar för självbelåtenhet. En dröm om hästar som slåss, är ett förebud för bekymmersamma underrättelser angående en vän. Att drömma om en häst som blir skodd, är ett omen för oväntade pengar. Att handla med hästar varnar för svek från någon du litar på. Att torka av eller rykta en häst förebådar tursam spekulation. Fördelaktiga nyheter förutsägs om drömmen handlar om att se ett föl och särskilt tursamt, om det är tillsammans med stoet. Hästar som galopperar eller tävlar, spår snar framgång. Att se en hästsko i drömmen är ett omen för allmän tur; att hitta en förebådar rikedom och/eller framgång bortom dina vildaste förhoppningar. Färgen måste också tas med i tolkningen av en hästdröm och betydelsen modifieras enligt följande. Svar betecknar förseningar, Vit förstärker det positiva Grå tyder på tidigare svårigheter, Fux eller käckig har med förvirring att göra. Brun rör intelelektuella strävanden och gulbrun eller gulvit har med kärleksaffärer att göra. Se också Betsel och Sadel.

Kramp
En oväntad belöning för tjänster i det förflutna förebådas av en dröm om att ha kramp.

Men nu ska de ju sägas hela tiden om att de är handlar om att man drömmer om sig själv och så var det ju inte så de kan ju gå lite i stöpet där ^^

kl
lägger till bilder på Phigalle i tråden. Nu är vi äntligen på G,strävar att hålla motivationen i gång.
Phigalle
21maj012.jpg

21maj010.jpg

21maj008.jpg

med min man
13maj231.jpg

13maj206.jpg

13maj253.jpg

KL
Idag har vi varit på terräng träning igen!
Jag har inte så mycket att säga mer än att min häst är :love:
Bildbevis kommer här ;)
DSC03766.jpg

DSC03776.jpg

DSC03724.jpg

DSC03660.jpg

DSC03637.jpg

Nu var det längesen jag skrev..så nu får jag uppdatera lite..
Förra helgen hade vi KM i dressyr hemma, och då starta vi en LB:1 och den vann vi med 74,1 % och jag var helt överlycklig! Sedan har vi varit och tävlat i Hästhagen idag oxå, där red vi en LB:2 och sluta på en tredje plats med 65 %, så jag är väldigt nöjd! :) Kanske börjar tävlingarna släppa nu oxå! :)

KL

Jättelängesedan jag också skrev. Så nu blir det en lite uppdatering här.

Denna veckan har Hippi fått vila, och det gilla han ;) Imorgon ska jag ringa till en lasttränare som kanske vill hjälpa oss (har pratat lite med henne innan, men denna gången blir det nog att vi bestämmer en tid :))
Men ja, annars händer det inte så mycket. Försöker lära oss att träna lite NH och så, men det går inte så bra :grin: :D

Det där såg verkligen superroligt ut! :laugh:
Hade jag gärna provat på, sen om jag hade vågat är en helt annan sak.
Roligt att se! Och fina bilder!

Jo förresten, en sak till ;)
Har funderat lite på att hyra terrängbanan, men får se hur det blir med det :)
Men man kan ju alltid hoppas :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 463
Senast: iNHALE
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 846
Senast: Bonica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama