E
Ellinor *
Sv: Hur går det för era 05r?
Oj, vilken skillnad det är! =) Väldigt feminimt och sött sto! //Ellinor
Oj, vilken skillnad det är! =) Väldigt feminimt och sött sto! //Ellinor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En till fundering till er alla! Hur tänker ni kring sadel? Någon mer än jag som funderar på bomlöst eftersom unghästar utvecklas och förändras länge? Min lilla tjej är ju en riktig tunnis nu men hennes mamma och mormor är båda riktigt runda och breda över ryggen och jag hoppas att min tjej blir det också. Frågan är då hur man ska göra med sadel och vilken sadel som är bäst?
han är väldigt,väldigt svår att ta kort på så man ser hans "rätta jag" dvs hans utstrålning och hur vacker han egentligen är. Har ser 99% ut som en tråkig alldaglig häst men idag lyckades jag,speciellt på de två översta korten. Det var när han hade varit inne i stallet en snabbis, sambon höll lillpojken på armen,höll Phigalle och snettbakom lekte äldsta sonen med en skottkärra som fångade Phigalles nyfikenhet och jag lyckades då äntligen med några av korten att få fram det jag ser dagligen här hemma.
Jag tror personligen inte på bomlös sadel till inridning, dels p.g.a. att jag vill ha mer stabilitet på en unghäst som i sig är vinglig och obalanserad, och dels p.g.a. att jag vill kunna rida mycket i lätt sits och avlasta ryggen, vilket vad jag vet inte är optimalt att göra i en bomlös...
Men använder de inte ofta bomlöst på distansen då de ju ofta rider i lätt sits och så för att avlasta hästarnas ryggar?
Jisses, vad stor hon är! Hur hög är hon? Hon ser ju nästan fullvuxen ut jämfört med min.
har en underbar liten knabstrupperdam som jag har haft sedan maj i år. DÅ var hon inte ett dugg hanterad men hon har hela tiden varit extremt lättlärd. VI har kommit igång ordentligt med löshoppning och även börjat tömköra henne ett par gånger i veckan..väldigt korta pass såklart...Lyfta hovar är inga problem och hon kan vara själv i stallet en stund...hoppas mycket på henne i framtiden
Min är runt 148. Din tös är nog lite bredare än vad min är.