Sv: Hur går det för era 05r?
Min lillkille har ju egentligen vila nu. Men idag har vi röjt bakom huset och tagit ner några granar bredvid gräsmattan som mest är i vägen. Och så kläckte sambon ur sej "Har du ingen häst som kan hjälpa oss att få bort granarna från gräsmattan? Det går ju att använda kättingen som sax" (jag har sökt en timmersax ett tag nu)
Idén hann pyra ett par sekunder i mitt huvud men sedan plockade jag fram selen och gick och hämtade lillponnyn. På med grejerna och så fick han dra bort 3 granar
- lagom aktivitet en sådan här varm sommardag. Första granen gick lätt och han var så himla duktig, matte var mycket stolt när han drog upp den i skogen, fick sitt Ptroo och då ställde sej att sova medan vi lossade granen och lyfte iväg den. "Jag är ju KUNGEN" tyckte Hjärtat
Det var nästan så att han nästa vända självmant styrde ner och vände upp framför nästa gran. Jag skryter så ohämmat hela tiden över min ponny - men ärligt talat, jag blir helt FÖRSTUMMAD över hans underbara psyke!!!!
Han tar sej an uppgifter som om han gjort det i hela sitt liv, och är så klok så jag blir helt fascinerad - den här ponnyn säljer jag ALDRIG
Nästa gran var lite för tung och då blev han lite het, och har då liiite svårt att stå helt stilla, men såg då till att han fick avsluta med en jätte-lätt som gled på enkelt, och då blev ponnyn genast lugnare och gladare
Åh så kul det är med en användbar ponny! Det här gav också mersmak, jag VILL kunna använda honom i skogen mer, nu hade vi ju bara bröstselen och så, men får försöka hitta en lämplig loksele till honom och sedan börja leta igen bra doningar som en liten B-ponny kan dra. (men för såna här enkla sysslor räcker det ju med draglinor & svängel - och en timmersax skulle sitta bra)
KUL!!!!