Sv: Hur går det för era -05r #6
Tack för bra länkar, men detn första var samma som andra (veterinär).
det jag tänkte på var:
hur mycket drar de ner om hästen har ett överben??
typ som min har ett på framsidan av skenbenet- tydligt av yttre våld (sista dagen på hingstbetet lyckades han skada sig, aldrig halt eller så men fick som sagt ett överben av det)
och shit, ska de kolla i munnen också? inser att jag nog måste träna min häst (rädd om huvudet), hmm blir man skadeståndskyldig om de biter domarna/veterinären? *obs lite ironiskt, självklart ska jag träna honom)
Tack för svar av anni0001,
men är löshoppningen bara på 120? var på 3års i helgen och tyckte de löshoppningshindrena tom var högre än så..?
men de kan inte få hoppdiplom ens om de bara löshoppas eller är det bara att de inte kan gå vidare till championatet?
kan de kvala genom kvaliten dit utan att varit ute och tävlat? (har iof som sagt inte planerat ngt championat)
*tänker och grubblar för migsjälv*
om de kan få hoppdiplom av bara löshoppningen kanske man ska låta han göra det för det bör han fixa utan problem, han älskjar det och leker över men vad jag (och andra) tycker bra teknik och MYCKET rygg.
http://joizmeds.mittspejs.se/P1224143 (visar inte så mkt mer än att han tycker det är lätt och kul)
Fast jag fick rapport att han nu var skuttad småhinder med ryttare, och gjort det utan några problem, ska dit och rida/träna honom själv snart (och de har haft upp för honom Ny ryttare också utan problem
. så ser fram emot detta och att förhoppningsvis få hem honom. (mamma som äger och hon pratar om att sälja)