Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

*KL*
Jag har börjat rida många gånger...
Red när jag var mellan 7-13 år,
blev ombörjare när jag var 18-20 år,
hade uppehåll o bildade familj m.m. Började igen när jag var 26år, sedan uppehåll igen för graviditet o mammaledighet o började ännu en gång när jag var 29! Nu vill jag verkligen inte ha fler uppehåll, jag tappar så mycket av känslan, det är tyngre att ta igen ju äldre man blir tycker jag.

Jag var 7 år och nu är det dax för min dotter att börja, hon fyller 4 i April. På Måndag är det dax för ridlekis *längtar*

Esti skrev:
Tänkte göra en lite undersökning på detta... Hur gamla var ni? :bow:

jag började rida när jag var 6 år, haft egen häst sen jag var åtta. är dryga 20 nu.

Var 7-8 när jag började ppå ridskola...:D

Jag började rida på ridskola när jag var sju, red ett år och var sen tvungen att ta ett uppehåll eftersom ingen kunde skjutsa mig till stallet, och började rida igen på ridskola när jag var nio, och sen dess har jag ridit! (är snart 16) :)
Och har sen år 2000 haft medryttarhäst!

Sju år var jag. Men efter en ofrivillig avsittning blev jag rejält rädd och hade långa uppehåll i själva ridningen, började på allvar igen när jag var cirka 16 år, nu är jag 20.

Sv: Re: Hur gamla var ni när ni började rida?

jag började rida när jag var 8 år.. :D

Jag började att rida när jag var sex år.

Jag var runt 7år när jag började rida men började inte på ridskola förän jag var runt 10-11 sen har jag ridit sen dess...är nu 27 :rofl:

Min familj har alltid haft hästar. från början 2 stora nordsvenskar som man red på när man var liten. Började rida på ridskola när jag var 6. Lånade min första häst när jag var 9, blev medryttare när jag var 10. Köpte min egna häst när jag var 12....

Jag var 9 år, alldeles för sent i fall ni ska fråga mig.

Började rida lite hos grannen när jag var 2-3 år... Sen började jag på ridskola när jag var 7

Började rida när jag var runt 4, 5 år tror jag.

Sexton. Jag fick inte rida för mina föräldrar, så jag var tvungen att vänta tills jag själv kunde tjäna ihop pengar till att rida på ridskola.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 186
Senast: Idaw83
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka...
2
Svar
23
· Visningar
970
Senast: Badger
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka