Hur gamla var ni när ni började rida?

orkade inte kolla om jag redan svarat men wtf.
började för 5½ år sedan så jag skulle väl fylla tolv.

Jag började rida på ridskola när jag var 6, nästan 7 år. Men innan dess hade jag ridit på alla ponnyridningar jag hade fått syn på :D

Runt 6 år, fast har haft Massa uppehåll, men nu
är jag igång igen! Aldrig ridit på ridskola fast
funderar på att börja rida western

Jag har dålig koll på när jag började rida på riktigt, men första hästen köptes in när jag var två. Sen tror jag att intresset växte sig större ju äldre jag blev.

Jag satt lite på syrrans hästar/sköthästar som liten.
När jag var 8 år red jag en termin på ridlekis, men jag red då min systers d-ponny. :D Medans de andra barnen hade
shettisar och russ.

Men sedan slutade jag efter den terminen. Hade egentligen inget ritkigt hästintresse och tyckte stallet var allämnt tråkigt, men typ att hästar var fina för jag har alltid gillat djur överhuvudtaget.

Men när jag var ca 10 så red dels min ena kompis sedan två år tillbaka och nu skulle även den andra börja, så då började vi två rida i samma grupp. Jag har dock haft ett uppehåll under höstterminen. Annars har jag hållt igång.

Jag var 7 år men första gången jag satt på en häst var jag 4 eller 5 år gammal.

Jag kan "hjälpa" dig litet med medelåldern, var 31 år när jag började rida på allvar (hade ridit några gånger i 12-13 års åldern). Köpte en läromästare ca ett halvår efter det och två år senare - när hans ben blivit helt slut - femåringen som numera är en glad femtonåring.

Jag var väl typ 12-13 år när jag började rida på ridskolan. Innan det hade jag dock mer erfarenhet av själva skötseln. Hade suttit på hästrygg några gånger innan, t ex på min kusins häst. Och på Skansen. :D

Jag började rida när jag var 5-6 år på ett 4 årigt russ sto åt min kompis (skritt/trav). Sedan började jag på ridskola vid 6 års åldern. Har sedan dess ridit på ridskola och även privat. Men in-/tillridning, dressyr/hoppträningar, trav, fältävlan osv.

Jag började när jag var sju år, höstterminen i första klass och red tills jag fyllde 15, vårterminen i åttan.

Sen gjorde jag ett tio års långt uppehåll och började igen när 1999 så nu har jag ridit kontinuerligt i fem år.

Ju längre tiden går desto mer inser jag att jag inte kan rida och att min kroppskontroll är usel!
Jag red mycket bättre för ett par år sen och när jag var 15 red jag som en gudinna! :)

Jag var 6 år och fick en shettis av farfar, tillsammans med mina syskon och kusiner. Nu är jag 31 och har ridit i stort sett dagligen hela tiden. Farfar anade nog inte vad han ställde till med...

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började följa med syrran till stallet när jag var 2 år och började rida året därpå vid 3 års ålder. :)
Sen gjorde jag uppehåll mellan när jag var 6-8 sen har jag ridit ändå fram tills nu och jag är 13 år. ;)

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: Idaw83
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka...
2
Svar
23
· Visningar
1 007
Senast: Badger
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 279
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka