Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började på ridskola när jag var 11-12. Red en termin.
Har sedan gjort ett uppehåll och blev medryttare förra sommaren på ett par fjordingar och haflingers.
Innan dess hade jag väl ridit en och annan turridning.
Jag rider just nu på ridskola(började vid årsskiftet, alltså har jag ridit en termin nu)
Och nu har jag blivit medryttare på ett äldre välutbidat halvblod(läromästare.)

Så jag är rätt ny med ridningen men jag lär mig fort! :)

*lånar knapp*

Jag red på min mammas häst första ggn när jag var 2 år.
Började på ridskola när jag var 9 år gammal Har ridit i 18 år nu...
(räknat sen jag började på ridskola) :confused:
Gud, är jag såååå gammal *förvånad* :rofl: :rofl:

*lånar knapp*

började när jag var 6 sen vid 14 gjorde jag uppehåll o började igen efter 2 år..
o nu läser jag en 40v hästutbildning :banana:

"Red" första gången när jag var 9 år. Vet inte om jag hade ridit tidigare. Började rida regelbundet när jag var 11 år hos en klasskompis vars pappa hade russ o shetlandsponnyer. Red då också på ridskola ca 1/2 år. Började på ridskola igen när jag var 12 år. Red ca 1 år.
Totalt har jag ridit i ca 11 år, varav 1,5 år på ridskola. Har tagit privatlektioner i dressyr i ca 2 år.. Man lär sig något nytt varje dag.. :)

jag var 6 år. red på ridskola tills jag var 12 år. då fick jag egen häst och har haft egen häst sen dess. ( är 21 nu )

Jag var 7 år när jag började rida på ridskola.. men jag var runt 5-6 år första gången jag red..

Jag började rida när jag var mellan 11-12. Och nu är jag 14 1/2 och nu tävlar jag MSVB, det har gått rätt fort i svängarna ! hehe ! ;)

Jag var 9 år och hade då tjatat konstant på mina föräldrar i minst ett år. Och jag menar jag konstant!! :D Tillslut tyckte farfar synd om mig och lovade att betala. "Hon slutar ändå efter några gånger" var hans kommentar. Not!!

Jag var 10 när jag började rida, 17 när jag fick min första häst, nästan 21 när häst nr 2 dök upp och 21 1/2 när nr 3 blev min. Har honom fortfarande och är 24 år nu.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: Idaw83
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka...
2
Svar
23
· Visningar
1 011
Senast: Badger
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 279
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka