Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Började när jag var 2 slutade, började när jag var 4 slutade, började igen vid 7 års ålder och fortsatte.. det är jag väldigt glad över:rofl:

Jag började 1990, då var jag sex år :)

Jag började rida på ridskola när jag var 6-7 år, hade egna hästar mellan 12 och 22 års ålder, därefter hade jag ett (ofrivilligt) uppehåll på sådär 2.5 år, sedan var jag igång igen. Idag är jag 31 och "bara" lektionsryttare för tillfället, men en mycket aktiv sådan.

*lån*
:eek: jösses vilken gammal tråd..Hela 3 år sedan den startade :eek:
Nåväl, jag började rida när jag var 5 år. Har alltså ridit i 29 år..:crazy: Vad supergammal jag känner mig nu då....

Jag började när jag va 15 red i två år sedan gjorde jag ett uppehåll och började rida igen när mina bar började rida då var jag 40 år

Esti skrev:
Tänkte göra en lite undersökning på detta... Hur gamla var ni? :bow:

Vet inte riktigt, har haft uppehåll och sånt när jag var mindre. Men nog for jag allt runt på ridklubben och mockade och borstade när jag var kring 7-8 år:)

fick egen häst "när jag föddes" eftersom mamma hade hästar, och jobbade som instruktör :) första ponnyn va en pensionerad lektionsponny, som "mystiskt" byttes ut när jag va 5 år sådär :angel: . nu är väl det 30 år sen....

jag va 2 år när jag staa på en häst första gången sen fortsatte det....
fick min första häst när jag va 3 år ..

Jag var 7 år men hade varit i stallet innan å så där mamma jobbade å då suttit på en häst oxå :)

Jag fick min första häst när jag var 5 år. Självklart fick jag hjälp av min syster eftersom jag var så liten. En stor varmblodsvallack på 15 år, fast undrebart snäll och trogen. På honom lärde jag mig allt.

6 år när jag började på ridskola, men hade ridit lite innan. ;)

oj, såg nu att det vart en gammal tråd, hela 3 år!! :o ;)

Jag började när jag var 6, men slutade efter 1 år, och sen börja jag igen vid 10 år ålder. Nu är jag 14.

Jag började när jag var 9 år på ridskola, nu är jag snart 16 o har egen ponny :) Köpte henne för 1½ år sedan :)

knapp

Började när jag var 11, januari 2001 närmare bestämt. Red lite grann när jag var runt 6-7 också men slutade efter bara några gånger.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 186
Senast: Idaw83
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka...
2
Svar
22
· Visningar
882
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka