Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Re: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 8 år när jag började på ridskola

Jag började på ridskola när jag var 7.

*knapplån*

Var 10 år när jag började på ridskolan, fast innan hade jag ridit en termin på ridlekis med min syrras d-ponny (medans alla andra red på shettisar och russ haha :D).

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började rida på ridskola när jag var 7, hösten när jag skulle fylla 8. Detta var alldeles för sent om jag får säga min mening men mamma och pappa godkände det inte förrän då.. :cry: :mad:
Min erfarenhet av "riktig" hästskötsel fick jag inte förrän i somras då jag skaffade medryttarhäst. Också det lite för sent..:angel: Nu är jag 15, ska fylla 16 i November.

Jag började rida på ridskola när jag var 7år

när jag var 12 va? fyllde nyss 14 och har ridit i lite mer än 1,5 år... ja, men det borde stämma :D

Kommer inte ihåg exakt, men 11-12 år nånting

började när jag var fem år på ridskola och när jag var tio började jag rida galna ponnier privat, sen dess har det varit mycket häst i mitt liv kan man säga! :)

började när jag var 11år typ,15år nu....:smirk:
(ridskola)
och har samtidigt har jag ridit hästar privat i 2½-3år

Jag var runt 6 år (är 17 år nu).

Mamma släpade med mig på ponnyridning varje vecka från det att jag var 3år, när jag var 5år började jag med lektionsridningen på ridskolan. Jag var ju yngst av alla och minst så man fick ju hålla sig till shettisarna, hehe å givetvis fick man sig sina resor inne i manegen. :rofl:

Jag red allra första gången på en stor häst på Mallorca när jag var 5 år, de fick binda fast mina fötter i stigbyglarna så att jag inte skulle ramla av :rofl: :D det gjorde jag inte heller men tappade balansen i galoppen så att den ena foten åkte ur stigbygeln och jag blev hängande i den andra...lite läskigt men fick hjälp upp och sen fortsatte vi ridturen igen, som om inget hade hänt och jag var lika glad igen :banana:

Började inte på ridskola förrens jag var 12.

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
33
· Visningar
2 186
Senast: Idaw83
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har ni tips på bra lakan? Vill inte ha silkiga, mjuka och sladdriga lakan utan såna som är mer som gamla bomullslakan man kunde stärka...
2
Svar
22
· Visningar
883
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 276
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka