Uhm jag tror du missuppfattade mig. Jag pratade inte om diskussionen i tråden utan om varför just den boken blivit så populär och chockande(när urvalet antagligen är så stort menar jag)
Att diskutera runt boken i en tråd tycker jag är jätterimligt! Jag ville mest undra om någon visste varför i all världen så många läser just denna (och det kunde jag ju lika gärna frågat om vilken bok som än blev mest populär i en genre, men det vore ändå kul att veta)Att så många vill diskutera en välläst bok tycker jag inte är ett dugg konstigt.
(Den diskussionen vet jag inte om jag kan hoppa in i däremot. Jag förstår inte det roliga i att skaffa något slags maktrelation i en relation (i sängen är det mindre obegripligt, det är ju en begränsad tid). Men självklart kan man göra det om man föredrar. Jag förstår ännu mindre att folk tycker att det inte går att ha en relation där en man och en kvinna båda två får bestämma ungefär lika mycket -en så kallad jämställd relation. Själv hoppas jag bara att jag har en.)
(Och jag ser gärna filmen igen för humorvärdet. Det ser så grymt osexigt ut när en man bär en kvinna över axeln. Kvinnor är stora och tunga varelser. Det är kul när man läste en del Harlekin som fjortis att se det hela illustrerat och att det inte riktigt funkar med bilden man fick då. "Relationen" i den mån den finns känns däremot känns ganska sorglig mellan sexscenerna.)
Jaha, ja då missförstod jag dig absolut. Jag har också funderat kring det och undrar om det kan vara så att erotiken sålts in som litteratur på ett annat sätt än exempelvis Harlequin. Att den har förpackats lite mer rumsrent med stora marknadsföringskampanjer, vilket har gjort att folk har vågat vara nyfikna? För nyfikenhet på sexscenerna tycker jag verkar vara en vanlig anledning till att ha läst böckerna, och de innehåller (vad jag har hört) rätt vanliga fantasier.