Hur fixar man tonade rutor till bilen?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Vajja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 11 728
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

kl

Jag (som inte har nån tidigare erfarenhet) satte solfilm på vår bil förrförra året. Som andra säger - det är pillrigt. Men om man har lite tålamod och hyfsad finmotorik så går det alldeles utmärkt.
:D

Ju rakare rutor, desto enklare. Vet inte om jag skulle ge mig på att göra det på en bil som har mycket kurvor, men på min LR gick det toppen. Materialet kostade inte många hundralappar på biltema, och det hela var värt varenda krona.

Vi tonar våra bilar hemma.
Några enkla regler:
1. Köpa ALLTID mer film än vad du beräknar att det ska gå åt. (det är lätt att skada filmen eller skära den fult)
2. Välj en sval sommar dag då det INTE blåser! (om det är för varmt torkar såpavettnet förfort och blåser det är det ett hel*ete att hålla på med filmen)
3. Se till att ha en bra sprayflaska med såpavatten
4. Ha svampar, tapetskrapa eller gummiskrapa redo och se vilket du föredrar att använda.

Stort tack för era svar med tips!
Solar Plexius verkar väldigt lätt och bra, förutom att jag inte vill ha så där supermörka rutor=/ Har aldrig velat ha så mörka att man inte ser in alls, men kanske jag får tänka om, för göra själv hemma verkar pillrigt. Säkert kan det gå bra också, men om det blir fel så är det ju trist=/ Men, om man sätter solfilm hemma, går den att få bort om man någon dag skulle vilja det?

_Yggdrasil_ pratade om sprayflaska och grejer, hur vet jag exakt vilka grejer jag behöver om jag nu vil göra det hemma? Kan ju iofs fråga någon bekant=)

Liknande trådar

R
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 463
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 214
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 574
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka