Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

kl

Jag (som inte har nån tidigare erfarenhet) satte solfilm på vår bil förrförra året. Som andra säger - det är pillrigt. Men om man har lite tålamod och hyfsad finmotorik så går det alldeles utmärkt.
:D

Ju rakare rutor, desto enklare. Vet inte om jag skulle ge mig på att göra det på en bil som har mycket kurvor, men på min LR gick det toppen. Materialet kostade inte många hundralappar på biltema, och det hela var värt varenda krona.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Vi tonar våra bilar hemma.
Några enkla regler:
1. Köpa ALLTID mer film än vad du beräknar att det ska gå åt. (det är lätt att skada filmen eller skära den fult)
2. Välj en sval sommar dag då det INTE blåser! (om det är för varmt torkar såpavettnet förfort och blåser det är det ett hel*ete att hålla på med filmen)
3. Se till att ha en bra sprayflaska med såpavatten
4. Ha svampar, tapetskrapa eller gummiskrapa redo och se vilket du föredrar att använda.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Stort tack för era svar med tips!
Solar Plexius verkar väldigt lätt och bra, förutom att jag inte vill ha så där supermörka rutor=/ Har aldrig velat ha så mörka att man inte ser in alls, men kanske jag får tänka om, för göra själv hemma verkar pillrigt. Säkert kan det gå bra också, men om det blir fel så är det ju trist=/ Men, om man sätter solfilm hemma, går den att få bort om man någon dag skulle vilja det?

_Yggdrasil_ pratade om sprayflaska och grejer, hur vet jag exakt vilka grejer jag behöver om jag nu vil göra det hemma? Kan ju iofs fråga någon bekant=)
 

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: NilHe
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 247
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 153
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp