Hur finner man modet att anmäla någon?

Det är sant!!! Hoppas bildbevisen syns!!! :cry:

Jag är verkligen jätteledsen över att inte bli trodd, bara för att det ska vara just jag? Att jag är fruktansvärt otursförföljd och har varit i hela mitt liv tycker jag faktiskt inte ska behöva göra att jag blir misstrodd, av människor som dessutom inte ens har träffat mig.
Jag är ett jävla vrak över allt som hänt, jag försöker bara överleva Jag vågar inte ens handla själv!!!!

13770252_10154407607420972_8211755792752836801_n.jpg


Utredaren ringde mig i förmiddags. Svaret från SKL har kommit och som hon själv misstänkte så hade det gått för lång tid för att hitta spår. Vilket är jävligt tråkigt! För nu står jag på ruta ett igen. Hon ringer tillbaka i eftermiddag när hon pratat med mitt målsägandebiträde.

Nog för att jag brukar utgå från att folk talar sanning, men vetskapen att det handlade om dig gör att jag är säker på att allt är sant. Givet vad andra skrivit är jag inte ensam. :heart
 
:confused: Alltså när Jen framträdde med sitt riktiga nick borde det väl bli tydligare att det inte är bluff?! Inte för att jag trodde det innan men jag är alltid mer "skeptisk" (dåligt ordval, men typ lite sunt misstänksam) när det är en ny användare än nån som skrivit här jättelänge och känner andra bukefalister IRL.
Eller hur! :bow:
 
@Jen80 Om jag vore som du skulle jag be om att få byta målsägarbiträde. Du kan själv önska vem du vill ha och i det här fallet låter det som att det vore otroligt bra för dig om du kunde byta till någon från Elisabeth (Massi) Fritz advokatbyrå . Jag vet att du verkligen tyckte om ditt målsägarbiträde men hos Elisabeth Fritz är de experter på just den här typen av fall och kan nog göra mycket gott för dig.
 
@Jen80 Om jag vore som du skulle jag be om att få byta målsägarbiträde. Du kan själv önska vem du vill ha och i det här fallet låter det som att det vore otroligt bra för dig om du kunde byta till någon från Elisabeth (Massi) Fritz advokatbyrå . Jag vet att du verkligen tyckte om ditt målsägarbiträde men hos Elisabeth Fritz är de experter på just den här typen av fall och kan nog göra mycket gott för dig.

Har inte de bara kontor i Sthlm?
 
De arbetar och har klienter i hela Sverige.

Jag hade inte rekommenderat dem om det vore omöjligt för TS att önska dem.

Ja, det är klart de kan ha klienter var de vill men jag antar att TS inte vill betala själv och det finns gränser för vad staten vill betala. Men givetvis kan TS alltid kontakta domstolen och önska. Min erfarenhet av att önska målsägandebiträde från Sthlm när man bor långt därifrån är att domstolen inte är så sugna på att bevilja det, resor och sånt kostar ju (+ den extra tiden). I mitt fall var det dessutom så att jag redan kände målsägandebiträdet jag önskade sedan ett tidigare mål, och att med fanns speciella skäl. Ändå blev det nej. Fick förstås byta (ville inte ha personen jag tilldelades) men då till en annan i samma län. Så länge TS inte vill uppge namnet kan ju varken målsägandebiträde eller åklagare göra så mycket och jag antar att det kommer bli nedlagt förr eller senare då.
 
Har helt missat den här tråden. Läst hela nu och blir illa till mods. Nästan mest över idioterna som ifrågasätter.
Säger som alla andra, kan jag göra något så säg.
Kram om du vill.
 
De arbetar och har klienter i hela Sverige.

Jag hade inte rekommenderat dem om det vore omöjligt för TS att önska dem.

@Niyama har helt rätt. Klart man kan önska vilket målsägandebiträde/försvarare man vill men domstolarna brukar inte bevilja sådana som inte finns i närheten ifall det inte finns väldigt särskilda skäl till det såsom väldigt uppmärksammat fall eller att man haft det biträdet tidigare mot samma gärningsperson etc etc.
Tidsspillanskostnaderna blir helt enkelt för höga för att det ska vara motiverat att staten ska stå för det. I det är fallet finns det ju inte ens en misstänkt (än iaf) vilket gör det ännu mindre troligt att få ett biträde ända från sthlm. Risken för attd et bara genererar kostnader utan att någonsin ens bli ett mål är lite för hög.
 
@Zoya Och jag har talat direkt med biträden som arbetar där som säger att de gladeligen talar med brottsoffren direkt för att se vilken lösning man kan komma fram till.

TS får göra som hon vill men i och med att hon verkar överväga att inte ge dem namnet pga avsaknad av teknisk bevisning (vad jag förstår?) på brottsplatsen så tyckte jag att det kunde vara värt ett försök.
 
@Zoya Och jag har talat direkt med biträden som arbetar där som säger att de gladeligen talar med brottsoffren direkt för att se vilken lösning man kan komma fram till.

TS får göra som hon vill men i och med att hon verkar överväga att inte ge dem namnet pga avsaknad av teknisk bevisning (vad jag förstår?) på brottsplatsen så tyckte jag att det kunde vara värt ett försök.

Självklart talar de gärna med brottsoffren direkt om man kontaktar dem men de vill inte jobba gratis och om domstolen inte vill förordna ett biträde långt bortifrån så återstår att TS skulle betala själv och det utgår jag ifrån inte är aktuellt.
Jag säger bara att det är inte särskilt troligt att TS skulle få ett nytt biträde som finns i sthlm när TS finns i södraste Sverige - inte i ett fall där det inte ens finns någon gärningsperson. Att öht få byta biträde är lite meckigt och man måste ha ganska goda skäl till det.
Jag har själv jobbat som domstolssekreterare och de gånger någon fick en advokat/biträde som inte fanns i samma stad var få. Vill bara inte att TS ska få förhoppningar som eventuellt grusas på en gång med tanke på att hon antagligen är ganska skör redan som det är.
 
@Zoya Och jag har talat direkt med biträden som arbetar där som säger att de gladeligen talar med brottsoffren direkt för att se vilken lösning man kan komma fram till.

Det är klart de gör. Men det är domstolen som beslutar. Målsägandebiträdet bryr sig väl inte om vem som betalar, bara någon gör det.

TS får göra som hon vill men i och med att hon verkar överväga att inte ge dem namnet pga avsaknad av teknisk bevisning (vad jag förstår?) på brottsplatsen så tyckte jag att det kunde vara värt ett försök.

Jag förstår inte vad TS skulle kunna få för hjälp från dessa målsägandebiträden som hon inte kan få på närmare håll? Vill verkligen inte tro att det är så illa att det inte finns vettiga och kompetenta biträden närmare. TS uppger ju dessutom att hon känt förtroende för sitt målsägandebiträde, så det verkar vara nåt annat som måste till för att hon ska uppge namnet.
 
Kanske det räcker att bli trodd av rättsväsendet och låta det i nuläget stanna vid det?
Jag fattar det som att du blir trodd och litad på av de du pratat med?
Kram!
 
Vad gullig du är som frågar @Blueberry ! Jag har varit jätteoff sista tiden, så jag har inte orkat engagera mig i något :(.

Allt är nerlagt... Jag har inte sett honom på flera veckor nu, inte sen jag fick en spark i huvudet (utan vittnen, tyvärr). Då fick jag ett frispel och sa att han skulle passa sig JÄVLIGT noga för jag har redan anmält och det finns ingenting som gör att jag kan göra det igen. Så jädrans skönt! Han kanske har gett upp?! Jag rör mig mycket mer ute nu och vågar faktiskt cykla hem själv oftast, ett stort steg på vägen.
Jag har även berättat för vaktmästaren på området, så hyresvärden och all deras personal håller lite extra koll. Guld värt även det. Vi kommer att få renoverat utvändigt med nya dörrar och fönster mm nu i höst så det kommer vara hantverkare springande här i flera månader varje dag, även det är tryggt för visar han sig då är han rent dum i huvudet.
Jag känner mig så otroligt mycket starkare redan nu, även om det fortfarande gör ohyggligt ont. Det är fem månader sen nu, det känns absolut inte som om det var så länge sen...

Min psykolog har slutat så jag har ingen samtalskontakt längre heller.

I övrigt rullar livet på. Eller vad man ska säga. Min rygg och axel har lagt av, igen, så jag ska gå på rehab i minst ett år. Vilket inneburit att jag har fått sluta med min dagliga verksamhet som vaktmästare...mög. Jag som verkligen gillade det!
För en vecka sen fick min älskade katt och familjemedlem en massiv hjärnblödning och fick avlivas akut. Jag har gråtit konstant i en vecka nu, så fruktansvärt jobbigt! Men jag har bestämt mig för att inte skaffa någon ny. Om jag inte hittar nån liten rackare som jag gjort tidigare, som jag faller för på två sekunder. Men mest troligt inte, jag orkar inte förlora fler djur.
Jag har ju faktiskt min älskade häst! :heart:heart:heart

Och vet ni alla som läser.... Ni är fantastiska! :love:
 
Vad gullig du är som frågar @Blueberry ! Jag har varit jätteoff sista tiden, så jag har inte orkat engagera mig i något :(.

Allt är nerlagt... Jag har inte sett honom på flera veckor nu, inte sen jag fick en spark i huvudet (utan vittnen, tyvärr). Då fick jag ett frispel och sa att han skulle passa sig JÄVLIGT noga för jag har redan anmält och det finns ingenting som gör att jag kan göra det igen. Så jädrans skönt! Han kanske har gett upp?! Jag rör mig mycket mer ute nu och vågar faktiskt cykla hem själv oftast, ett stort steg på vägen.
Jag har även berättat för vaktmästaren på området, så hyresvärden och all deras personal håller lite extra koll. Guld värt även det. Vi kommer att få renoverat utvändigt med nya dörrar och fönster mm nu i höst så det kommer vara hantverkare springande här i flera månader varje dag, även det är tryggt för visar han sig då är han rent dum i huvudet.
Jag känner mig så otroligt mycket starkare redan nu, även om det fortfarande gör ohyggligt ont. Det är fem månader sen nu, det känns absolut inte som om det var så länge sen...

Min psykolog har slutat så jag har ingen samtalskontakt längre heller.

I övrigt rullar livet på. Eller vad man ska säga. Min rygg och axel har lagt av, igen, så jag ska gå på rehab i minst ett år. Vilket inneburit att jag har fått sluta med min dagliga verksamhet som vaktmästare...mög. Jag som verkligen gillade det!
För en vecka sen fick min älskade katt och familjemedlem en massiv hjärnblödning och fick avlivas akut. Jag har gråtit konstant i en vecka nu, så fruktansvärt jobbigt! Men jag har bestämt mig för att inte skaffa någon ny. Om jag inte hittar nån liten rackare som jag gjort tidigare, som jag faller för på två sekunder. Men mest troligt inte, jag orkar inte förlora fler djur.
Jag har ju faktiskt min älskade häst! :heart:heart:heart

Och vet ni alla som läser.... Ni är fantastiska! :love:
Först och främst, jag beklagar det som hände din lilla katt. :cry: Vad tråkigt med din samtalskontakt, du kan inte få en ny? :(

Skönt att idioten inte visat sig på länge och bra gjort som både vågade bli arg och säga ifrån och även berätta för fler vad som hänt. Jag hoppas så att du får vara ifred nu men skulle han dyka upp igen hoppas jag även att du anmäler och namnger honom.

Kram vännen vi är många som tänker på dig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 834
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 005
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 041
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp