Hur finner man modet att anmäla någon?

Men alltså hur tänker folk? Om det nu inte skulle ha varit sant, vad hade det spelat för roll, förutom att man "slösat" några minuter "i onödan" på lite råd och medkänsla? Även om @Jen80 skulle ha varit ett troll finns möjligheten att tråden skulle hjälpa någon annan som faktiskt är i den situationen men som inte kan/vill/vågar skriva en tråd.
Jag har inte något till övers för nättroll som bara är ute efter att provocera, men att skrika troll utan att ha en aning (knappt ens om man är bortom allt tvivel, t ex. för att man har frågat om det finns ett sådant mål i aktuell domstol) i en så här känslig situation är oändligt mycket värre!

Massor med styrkekramar till dig, Jen! Försök att ignorera idioterna och lägga din energi på att ta dig igenom dina dagar. Jaq bor ganska långt från skåne, i uppland, men kan skaka fram en sängplats om du behöver komma iväg ett tag. Eller hjälpa till med något på distans, om det behövs.
 
Jag hoppas alla som gett sig på @Jen80 skäms rejält. Det borde rätt snabbt ha framgått att det inte var någon scam utan att flera Bukefalister faktiskt visste vem det gällde även IRL, inte bara online. I sådana här lägen ska man vara JÄKLIGT försiktig innan man börjar häva ur sig saker till höger och vänster.

Det flesta på Buke är trots allt kvinnor och bete att sig så svinigt som den del gjort när en medsyster blivit utsatt för något sådant här är vidrigt. Vi kvinnor behöver stötta varandra, inte bryta ner.
 
Jag hoppas alla som gett sig på @Jen80 skäms rejält. Det borde rätt snabbt ha framgått att det inte var någon scam utan att flera Bukefalister faktiskt visste vem det gällde även IRL, inte bara online. I sådana här lägen ska man vara JÄKLIGT försiktig innan man börjar häva ur sig saker till höger och vänster.

Det flesta på Buke är trots allt kvinnor och bete att sig så svinigt som den del gjort när en medsyster blivit utsatt för något sådant här är vidrigt. Vi kvinnor behöver stötta varandra, inte bryta ner.
:bow:
 
Eller så frågar en för att en undrar om det är sant - inte för att sprida skit. I dag är det tyvärr allt för ofta scam på Internet.
Under årens lopp har det lagts ihop större summor några gånger på Buke till vad som sen visat sig vara praktfulla lögner. Och många andra gånger till alldeles UNDERBARA saker.
Nu kom hjälpen till någon som verkligen behövde.
Är väl bra att folk undrar? Det är bättre att fråga så man vet än att undra och tro.
Om sen andra viskar vidare så är ju skiten på dom.
Bara för att Jen80 är ett känt nick så behöver det inte innebära att ALLA på Buke VET vem hon är och vet hur historien hänger ihop.
Det som hänt Jen80 är hemskt och jag hoppas verkligen att den som är skyldig åker dit.
 
Åh, @Jen80 ramlade över den här tråden nu och varför ska den här skiten drabba dig :( Vi hade en hel del kontakt via buke för massa massa år sen (10+ år..? annat nick för min del på den tiden) och det jag fortfarande minns väldigt tydligt är vilken varm och fin person du var. Du stöttade mig i en svår period.

Bry dig inte om folk som ifrågasätter och håller på, du är inte skyldig någon att redogöra!
Vi är massor här som står på din sida.
Kram!!
 
Jag blir så satans förbannad över alla dessa :devil: sorgliga ursäkter till bukefalister som under åratal hackar på @Jen80, det är inte första gången dessa outvecklade missfoster visar sina fula trynen under ytan. Fan ta er och fan om jag visste vilka ni var så skulle jag släpa iväg er i håret till närmsta polisstation. :rage::rage::rage:

Livstids avstängning från Buke är för milt straff. Må alla era hårddiskar krascha och att ni glömmer alla pin-koder!
 
Jag har sett i tidigare trådar att en del användare gett sig på @Jen80 och det var då jag började skriva till henne för flera år sedan, jag hatar mobbare. Tydligen så snackas det fortfarande skit om fina @Jen80 av missanpassade existenser. :mad:
Det är ju helt förskräckligt om Jen80 blir mobbad av bukefalister, på nätet eller IRL. Men så länge det inte skrivs elaka saker i trådar kan nog knappast någon stängas av. Det är inte mot någon lag eller regel att inte tro på nåt som skrivs i en tråd, däremot vore det ju för jävla vidrigt om de satt och sabbade tråden med det.
 
Det är ju helt förskräckligt om Jen80 blir mobbad av bukefalister, på nätet eller IRL. Men så länge det inte skrivs elaka saker i trådar kan nog knappast någon stängas av. Det är inte mot någon lag eller regel att inte tro på nåt som skrivs i en tråd, däremot vore det ju för jävla vidrigt om de satt och sabbade tråden med det.
Det fattar ju även jag, men helst skulle jag ju doppa dem i tjära och fjädrar när jag ändå får önsketänka. :D
 
Det har kommit till min kännedom via olika vägar att det finns vissa här på buke som tror att hela den här tråden är en bluff, bara för att Jen glömde inloggningen till sitt anonyma konto. :banghead::banghead: Ni som sprider det ryktet är ena jävla rövhattar som sparkar på folk som ligger!! Mår ni bra av att mobbas och få någon som precis klarar av att leva att må ännu sämre om allt? :rage:
Och nej, det är inte bara från Jen som jag hört detta utan rykten sprids, även online.

Jag har haft kontakt med Jen utanför buke från start och jag garanterar att det inte är några lögner inblandat någonstans. Det är bara en väldigt rädd och trasig tjej som förtjänar mer än att bli misstrodd av rövhattar! :rage:
Men, vad fan......:rage:
 
Det är sant!!! Hoppas bildbevisen syns!!! :cry:

Jag är verkligen jätteledsen över att inte bli trodd, bara för att det ska vara just jag? Att jag är fruktansvärt otursförföljd och har varit i hela mitt liv tycker jag faktiskt inte ska behöva göra att jag blir misstrodd, av människor som dessutom inte ens har träffat mig.
Jag är ett jävla vrak över allt som hänt, jag försöker bara överleva Jag vågar inte ens handla själv!!!!

13770252_10154407607420972_8211755792752836801_n.jpg


Utredaren ringde mig i förmiddags. Svaret från SKL har kommit och som hon själv misstänkte så hade det gått för lång tid för att hitta spår. Vilket är jävligt tråkigt! För nu står jag på ruta ett igen. Hon ringer tillbaka i eftermiddag när hon pratat med mitt målsägandebiträde.
Du ska absolut inte behöva bevisa något här, men jag förstår om du gör det.
Det är lätt när man blir desperat och känner att man måste.

Jag är inte så insatt i dina svårigheter mer än att jag läste om någon diagnos för massor med år sedan.
Om det stämmer förstår jag att du har haft ett helvete för folk är så jävla fördomsfulla och har massa åsikter hit och dit grundat på absolut ingenting. :rage:

Jättetråkigt att du har fått ännu mer skit nu efter det här hemska som hände och dessutom om du fått det tidigare. :mad:

Styrkekramar om du vill! :heart
 
Du ska absolut inte behöva bevisa något här, men jag förstår om du gör det.
Det är lätt när man blir desperat och känner att man måste.

Jag är inte så insatt i dina svårigheter mer än att jag läste om någon diagnos för massor med år sedan.
Om det stämmer förstår jag att du har haft ett helvete för folk är så jävla fördomsfulla och har massa åsikter hit och dit grundat på absolut ingenting. :rage:

Jättetråkigt att du har fått ännu mer skit nu efter det här hemska som hände och dessutom om du fått det tidigare. :mad:

Styrkekramar om du vill! :heart
Förstorade upp bilderna du lagt ut nu i efterhand och ser att en hel del information framgår utifrån dom. :crazy:
Jag blir uppriktigt beklämd över att du har känt dig tvungen att göra detta.
Men jag förstår det samtidigt....

Jag är så ledsen för din skull! :(

Vet inte vad jag ska säga, faktiskt!
 
Det har kommit till min kännedom via olika vägar att det finns vissa här på buke som tror att hela den här tråden är en bluff, bara för att Jen glömde inloggningen till sitt anonyma konto. :banghead::banghead: Ni som sprider det ryktet är ena jävla rövhattar som sparkar på folk som ligger!! Mår ni bra av att mobbas och få någon som precis klarar av att leva att må ännu sämre om allt? :rage:
Och nej, det är inte bara från Jen som jag hört detta utan rykten sprids, även online.

Jag har haft kontakt med Jen utanför buke från start och jag garanterar att det inte är några lögner inblandat någonstans. Det är bara en väldigt rädd och trasig tjej som förtjänar mer än att bli misstrodd av rövhattar! :rage:
Har ju också haft kontakt med Jen utanför buke sen start.
Vilka jäkla idioter!!!! '

@Jen80 älskade vännen massa kramar och du hade inte behövt bevisa nåt för de idioterna
 
Det har kommit till min kännedom via olika vägar att det finns vissa här på buke som tror att hela den här tråden är en bluff, bara för att Jen glömde inloggningen till sitt anonyma konto. :banghead::banghead: Ni som sprider det ryktet är ena jävla rövhattar som sparkar på folk som ligger!! Mår ni bra av att mobbas och få någon som precis klarar av att leva att må ännu sämre om allt? :rage:
Och nej, det är inte bara från Jen som jag hört detta utan rykten sprids, även online.

Jag har haft kontakt med Jen utanför buke från start och jag garanterar att det inte är några lögner inblandat någonstans. Det är bara en väldigt rädd och trasig tjej som förtjänar mer än att bli misstrodd av rövhattar! :rage:

:confused: Alltså när Jen framträdde med sitt riktiga nick borde det väl bli tydligare att det inte är bluff?! Inte för att jag trodde det innan men jag är alltid mer "skeptisk" (dåligt ordval, men typ lite sunt misstänksam) när det är en ny användare än nån som skrivit här jättelänge och känner andra bukefalister IRL.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 834
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 005
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 041
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp