Hur finner man modet att anmäla någon?

Från epi :heart
Jag vill rikta ett stort fantastiskt TACK till er alla, både för all tid ni lagt ner på mig och all ekonomiskt ni stöttat nu med. Jag tror inte ni förstår hur underbara ni är, helt fantastiska!!!
Idag kom dhl med min nya säng! Knäpp tid då ingen kunde hjälpa mig med att få in den, och betala så jäkla mycket i avgift för att få den flyttad från gatan till min dörr 7-8 m bort gör jag bara inte. Ska tilläggas att jag har svår värk. Jag hade lite panik lindrigt uttryckt. Helt plötsligt börjar killen bära in grejerna...what?! Han sa att han såg på mig att jag hade ont och så jäkla många meter var det inte. Då grät jag, ännu fler fina människor! Helt otroligt!

När han kom höll jag på och måla, lägenheten var alltså jätterörig och ovanpå det en stor säng och alla andra kolli. Kaos runt mig = kaos i hjärnan. Jag är hyperkänslig pga funktionshindret, tyvärr. Så jag satte mig i soffan, grät och tryckte i mig lite lugnande som psykologen fick en läkare och skriva ut igår.
Sen kom mitt boendestöd och hon såg hur jag mådde.. Hon var själv stressad, för hon såg att jag glömt låsa dörren (!) OCH jag hade glömt en kniv på marken utanför som jag använde till något (minns intte vad..) när dhl kom. Så jag glömde den där. Hon var livrädd för att något hänt mig, stackarn . Sen satte vi ihop sängen...och jag är så glad!

Angående missfallet så, ja det var ett sådant. Jag träffade en jättegullig gynekolog igår och hon bekräftade det. Allt såg dock inte helt okej ut så får jag ont i magen måste jag in bums, kan vara utomkveds (heter det väl? Allt är så snurrigt..) som inte syns. Hon dubbelkollade med en kollega.
Jag fick även svar på de testerna som var klara från akutenbesöket och av vad som var klart hade jag inte fått några sjukdomar. Skönt!!!! Men jag ska kallas dit igen om några månader.

Tyvärr kommer jag inte in på buke just nu, det är därför ninnurur får vidarebefordra detta. Men jag lovar att ni får uppdateringar lite då och då ändå! Jag kommer att synas lite då och då på fejjan som vanligt så ni som är vän med mig där hittar mig ändå .

Fina människor, jag tycker så mycket om er! ❤️
 
Hej underbaringar! Jag skäms som fan över att inte kunna uppdatera er som jag vill..
Vill förklara det här med internet.. Jag har en specialdeal med företaget som levererar till mig då jag har betalningsanmärkning. Jag får helt enkelt ingen påminnelse utan det stängs av direkt om inte räkningen betalas och mitt i allt kaod här hemma glömde jag bort den totalt. Den och allt annat.. Det är helt och hållet mitt eget fel och jag är så otroligt tacksam för att jag får ha ett abb där överhuvudtaget.
Jag har betalat in en del av summan som jag är skyldig, resten fixar jag i slutet av nästa vecka, mig blir ni inte av med!

Annars händer det inte mycket.. Inga svar från skl ännu och jag är fortfarande osäker. Jag har träffat på aset så många gånger i affären nu så jag handlar alltid med min vän för att jag ska känna mig trygg .

Det har gått en månad nu, det är helt sjukt. En månad av rädsla och osäkerhet. Det är en känsla jag inte alls är van eller bekväm med .

Jag sover mycket, i min nya älskade säng. TACK!!! Jag minns ärligt talat inte när jag sov så här gott sist, det är helt galet..

Detta är ett ord jag aldrig använder. Men vet ni vad, jag älskar er!!
 
Hej underbaringar! Jag skäms som fan över att inte kunna uppdatera er som jag vill..
Vill förklara det här med internet.. Jag har en specialdeal med företaget som levererar till mig då jag har betalningsanmärkning. Jag får helt enkelt ingen påminnelse utan det stängs av direkt om inte räkningen betalas och mitt i allt kaod här hemma glömde jag bort den totalt. Den och allt annat.. Det är helt och hållet mitt eget fel och jag är så otroligt tacksam för att jag får ha ett abb där överhuvudtaget.
Jag har betalat in en del av summan som jag är skyldig, resten fixar jag i slutet av nästa vecka, mig blir ni inte av med!

Annars händer det inte mycket.. Inga svar från skl ännu och jag är fortfarande osäker. Jag har träffat på aset så många gånger i affären nu så jag handlar alltid med min vän för att jag ska känna mig trygg .

Det har gått en månad nu, det är helt sjukt. En månad av rädsla och osäkerhet. Det är en känsla jag inte alls är van eller bekväm med .

Jag sover mycket, i min nya älskade säng. TACK!!! Jag minns ärligt talat inte när jag sov så här gott sist, det är helt galet..

Detta är ett ord jag aldrig använder. Men vet ni vad, jag älskar er!!
:heart:heart:heart
 
Hej underbaringar! Jag skäms som fan över att inte kunna uppdatera er som jag vill..
Vill förklara det här med internet.. Jag har en specialdeal med företaget som levererar till mig då jag har betalningsanmärkning. Jag får helt enkelt ingen påminnelse utan det stängs av direkt om inte räkningen betalas och mitt i allt kaod här hemma glömde jag bort den totalt. Den och allt annat.. Det är helt och hållet mitt eget fel och jag är så otroligt tacksam för att jag får ha ett abb där överhuvudtaget.
Jag har betalat in en del av summan som jag är skyldig, resten fixar jag i slutet av nästa vecka, mig blir ni inte av med!

Annars händer det inte mycket.. Inga svar från skl ännu och jag är fortfarande osäker. Jag har träffat på aset så många gånger i affären nu så jag handlar alltid med min vän för att jag ska känna mig trygg .

Det har gått en månad nu, det är helt sjukt. En månad av rädsla och osäkerhet. Det är en känsla jag inte alls är van eller bekväm med .

Jag sover mycket, i min nya älskade säng. TACK!!! Jag minns ärligt talat inte när jag sov så här gott sist, det är helt galet..

Detta är ett ord jag aldrig använder. Men vet ni vad, jag älskar er!!

Du är värd att få sova gott ❤️
 
Hej underbaringar! Jag skäms som fan över att inte kunna uppdatera er som jag vill..
Vill förklara det här med internet.. Jag har en specialdeal med företaget som levererar till mig då jag har betalningsanmärkning. Jag får helt enkelt ingen påminnelse utan det stängs av direkt om inte räkningen betalas och mitt i allt kaod här hemma glömde jag bort den totalt. Den och allt annat.. Det är helt och hållet mitt eget fel och jag är så otroligt tacksam för att jag får ha ett abb där överhuvudtaget.
Jag har betalat in en del av summan som jag är skyldig, resten fixar jag i slutet av nästa vecka, mig blir ni inte av med!

Annars händer det inte mycket.. Inga svar från skl ännu och jag är fortfarande osäker. Jag har träffat på aset så många gånger i affären nu så jag handlar alltid med min vän för att jag ska känna mig trygg .

Det har gått en månad nu, det är helt sjukt. En månad av rädsla och osäkerhet. Det är en känsla jag inte alls är van eller bekväm med .

Jag sover mycket, i min nya älskade säng. TACK!!! Jag minns ärligt talat inte när jag sov så här gott sist, det är helt galet..

Detta är ett ord jag aldrig använder. Men vet ni vad, jag älskar er!!
Vet du, du behöver inte förklara det där med internet. :heart
Och du har ingen skyldighet att uppdatera för vår skull.
Tråden är din. Och den är för din skull. :love:

Jag är jätteglad över att du fått en ny säng. Så snabbt! :)
Jag var inte med och bidrog, tyvärr. :o Men jag är ändå så glad för din skull.

Du är fantastisk som kämpar på som du gör. :heart
 
Hej finingar, nu är jag tillbaka efter en sjujäkla massa strul. Ingenting går som jag planerat alls i livet, jag är så tur att jag har min vän nära.

Ni är helt fantastiska, ni anar inte hur tacksam jag är för allt! Hur kan jag ge tillbaka?!
Jag är fortfarande mållös!

Det står helt stilla och jag är fortfarande rädd. Vissa dagar är det bättre, sen blir det sämre igen :(. Det är tur jag inte har mina mediciner hemma för jag hade tagit alla för länge sen annars. Dagens sanning tyvärr. Även om det känns tryggt att få dom utdelade av min vän så känner jag mig så dum. Idag frågade jag snällt om jag fick ett visst antal , men nä..."du tar bara alla på en gång! Eller så sparar du!". Jo, alltså, jag vet...tyvärr. Jag råkade bli lite väl lullig en gång för några veckor sen och hon ville köra mig till akuten, jag vägrade.

Ingenting är klart från SKL ännu och vi väntar och väntar. Tyvärr fick jag besök för några dagar sen igen... Jag hann smälla igen dörren, men jag hann även få en spark så mitt underben är blåsvart nu. "Alltså jag gick in i mitt soffbord". Gissa hur många som gått på det?! :confused: :banghead: Och det har inte känts helt aktuellt och ha långa byxor när det varit över 30 grader varmt, så det har inte gått och missa..

Mitt i all röra fick jag veta att min psykolog ska sluta, det sa hon fem minuter innan jag skulle gå en vecka innan hennes semester. Panik! Så vi har bara några få gånger kvar. Jag frågade om jag kunde få träffa någon annan för jag måste verkligen ha någon, men det såg mörkt ut för alla hade fullt. Faaaan!

Men allt löser sig, på något sätt, någon gång..
Jag har ju överlevt än så länge! :heart
 
Hej finingar, nu är jag tillbaka efter en sjujäkla massa strul. Ingenting går som jag planerat alls i livet, jag är så tur att jag har min vän nära.

Ni är helt fantastiska, ni anar inte hur tacksam jag är för allt! Hur kan jag ge tillbaka?!
Jag är fortfarande mållös!

Det står helt stilla och jag är fortfarande rädd. Vissa dagar är det bättre, sen blir det sämre igen :(. Det är tur jag inte har mina mediciner hemma för jag hade tagit alla för länge sen annars. Dagens sanning tyvärr. Även om det känns tryggt att få dom utdelade av min vän så känner jag mig så dum. Idag frågade jag snällt om jag fick ett visst antal , men nä..."du tar bara alla på en gång! Eller så sparar du!". Jo, alltså, jag vet...tyvärr. Jag råkade bli lite väl lullig en gång för några veckor sen och hon ville köra mig till akuten, jag vägrade.

Ingenting är klart från SKL ännu och vi väntar och väntar. Tyvärr fick jag besök för några dagar sen igen... Jag hann smälla igen dörren, men jag hann även få en spark så mitt underben är blåsvart nu. "Alltså jag gick in i mitt soffbord". Gissa hur många som gått på det?! :confused: :banghead: Och det har inte känts helt aktuellt och ha långa byxor när det varit över 30 grader varmt, så det har inte gått och missa..

Mitt i all röra fick jag veta att min psykolog ska sluta, det sa hon fem minuter innan jag skulle gå en vecka innan hennes semester. Panik! Så vi har bara några få gånger kvar. Jag frågade om jag kunde få träffa någon annan för jag måste verkligen ha någon, men det såg mörkt ut för alla hade fullt. Faaaan!

Men allt löser sig, på något sätt, någon gång..
Jag har ju överlevt än så länge! :heart
Är ju inte helt säkert men en sån dörrspärr på insidan kanske kan stoppa lite?
Inte kedja utan en rejälare grej hoppas du förstår vad jag menar
 
Tyvärr fick jag besök för några dagar sen igen... Jag hann smälla igen dörren, men jag hann även få en spark så mitt underben är blåsvart nu.
Är det han som våldtog dig? Om han hotar/gör dig illa eller skickar nån att göra det i syfte att skrämma dig till tystnad så är det om jag inte missminner mig, övergrepp i rättssak. Det är rätt allvarligt.
Snälla du säg hans namn t polisen.
 
Hej finingar, nu är jag tillbaka efter en sjujäkla massa strul. Ingenting går som jag planerat alls i livet, jag är så tur att jag har min vän nära.

Ni är helt fantastiska, ni anar inte hur tacksam jag är för allt! Hur kan jag ge tillbaka?!
Jag är fortfarande mållös!

Det står helt stilla och jag är fortfarande rädd. Vissa dagar är det bättre, sen blir det sämre igen :(. Det är tur jag inte har mina mediciner hemma för jag hade tagit alla för länge sen annars. Dagens sanning tyvärr. Även om det känns tryggt att få dom utdelade av min vän så känner jag mig så dum. Idag frågade jag snällt om jag fick ett visst antal , men nä..."du tar bara alla på en gång! Eller så sparar du!". Jo, alltså, jag vet...tyvärr. Jag råkade bli lite väl lullig en gång för några veckor sen och hon ville köra mig till akuten, jag vägrade.

Ingenting är klart från SKL ännu och vi väntar och väntar. Tyvärr fick jag besök för några dagar sen igen... Jag hann smälla igen dörren, men jag hann även få en spark så mitt underben är blåsvart nu. "Alltså jag gick in i mitt soffbord". Gissa hur många som gått på det?! :confused: :banghead: Och det har inte känts helt aktuellt och ha långa byxor när det varit över 30 grader varmt, så det har inte gått och missa..

Mitt i all röra fick jag veta att min psykolog ska sluta, det sa hon fem minuter innan jag skulle gå en vecka innan hennes semester. Panik! Så vi har bara några få gånger kvar. Jag frågade om jag kunde få träffa någon annan för jag måste verkligen ha någon, men det såg mörkt ut för alla hade fullt. Faaaan!

Men allt löser sig, på något sätt, någon gång..
Jag har ju överlevt än så länge! :heart

Ta kort på ditt ben. Dokumentera den skadan. Du behöver inte göra något mer än så, men tar du en bild så har du både datum och bildbevis om du någon gång väljer att använda det rättsligt.

Det är misshandel.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 829
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 005
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 041
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp